کد خبر: ۲۶۵۷۰۲
زمان انتشار: ۱۴:۳۹     ۰۷ آبان ۱۳۹۳
ایران خودرو و پژو در حالی مشغول مذاکره با یکدیگر برای از سرگیری شراکت شان هستند که پیوند دوباره آنها با عرضه محصولات جدید در بازار ایران همراه خواهد بود.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از اقتصاد آنلاین ؛ دو هفته پیش بود که مدیرعامل ایران خودرو در حاشیه نمایشگاه بین المللی خودرو تبریز خبر از پیشرفت 95 درصدی مذاکرات با پژو داد و عنوان کرد که این شرکت فرانسوی حاضر به سرمایه گذاری در ایران شده است. آن طور که هاشم یکه زارع عنوان کرد، پژو منتظر مشخص شدن نتایج مذاکرات هسته ای ایران و غرب است و اگر نتایج مثبت باشند، این دو شرکت همکاری دوباره ای را با یکدیگر آغاز خواهند کرد.
این در شرایطی است که ایران خودرو و پژو ظاهرا به توافقاتی نیز بر سر تولید محصولات جدید در ایران رسیده اند. آن طور که خبر می رسد، شرکت فرانسوی قصد دارد نسل جدید پژو 206 را در ایران تولید کند و ایران خودرو نیز از این موضوع استقبال کرده است. همچنین تولید و عرضه پژو 308 در ایران نیز یکی دیگر از موارد توافق شده میان ایران خودرو و پژو است.
308 یکی از محصولات هاچ بک و نسبتا ارزان قیمت پژو به شمار می رود و نسل فعلی پژو 206 نیز جایگاه مناسبی در بازار ایران دارد و با این شرایط به نظر می رسد همکاری دوباره ایران خودرو و پژو می تواند پربار تر از گذشته باشد.
  پژو بیش از یک سال و نیم پیش و به دلیل خرید بخشی از سهامش توسط جنرال موتورز آمریکا، از ایران رفت و حالا با توجه به احتمال حل پرونده هسته ای ایران و لغو تحریم ها علیه خودروسازی کشور، قصد بازگشت به "جاده مخصوص" را دارد.
این در حالی است که ایران خودرویی ها "سرمایه گذاری" را شرط بازگشت دوباره پژو به ایران قرار داده اند و این شرکت فرانسوی نیز آن را تا حدی پذیرفته است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها