کد خبر: ۲۶۵۴۴۹
زمان انتشار: ۲۰:۳۶     ۰۶ آبان ۱۳۹۳

به گزارش پایگاه 598 به نقل از جهان نیوز: علیرغم ارزیابی مثبت بسیاری از مسئولان و مدیران فوتبال از نتایج جلسه دیروز با رئیس رسانه ملی ، رئیس فدراسیون فوتبال همچنان بر طبل ناسازگاری می کوبد و تهدید می کند که مجدداً از ورود دوربین های صدا و سیما به استادیوم ها جلو گیری می کند. رییس فدراسیون فوتبال با اشاره به جلسه عصر روز گذشته (دوشنبه) دست اندرکاران این فدراسیون با مسوولان صداوسیما گفت : این جلسه فایده ای نداشت و همچنان از حضور دوربین ها در ورزشگاهها جلوگیری خواهیم کرد. این در حالی است که تقریباًبه جز آقای کفاشیان ، بقیه مسئولان فوتبال جلسه مذکور را نتیجه بخش و راهگشا توصیف کرده اند.

 

مهدي تاج پس از خروج از جلسه مسولان فدراسيون فوتبال و مديران عامل باشگاه ها با رئيس سازمان صدا و سيما گفت: جلسه خيلي خوبي بود. مشكلاتي را آقاي ضرغامي و مشكلاتي را هم همه مديران باشگاه ها مطرح كردند اما مهم اين است كه جلسه با محبتي برگزار شد . رئيس سازمان ليگ گفت : به راه حلي كه كل مسئله را حل كند، رسيديم . منصور قنبرزاده، عضوهيات‌رئيسه فدراسيون فوتبال هم پس از ديدار با رئيس رسانه ملي جلسه را بسيار خوب توصيف كرد و به فارس گفت: جلسه اميدواركننده‌اي بود و ضرغامي بسيار منطقي صحبت كرد و ما از صحبت‌هاي او قانع شديم. اما در جلسه دیروز که در پی تقاضای رئیس فدراسیون و مدیران باشگاه های فوتبال تشکیل شد مهندس ضرغامی ضمن گوش دادن به نظر ها و پیشنهادات مسئولان فوتبال ، ایشان را به رفع تنش ها دعوت کرد و از جمله (راه ندادن دوربین ها به ورزشگاه) که توسط رسانه ها عنوان شد انتقاد کرد.

 

در این جلسه کفاشیان ضمن تشکر از حمایت های رسانه ملی از ورزش ملی به خصوص فوتبال از پوشش موفق بازی های جام جهانی و بازی های آسیایی قدردانی کرد. همچنین تاج رئیس سازمان لیگ و افشارزاده مدیر عامل باشگاه استقلال با اشاره به اینکه قبل از این حق پخش تلویزیونی از سوی صدا و سیما به باشگاه ها پرداخت نمی گردید از مهندس ضرغامی به عنوان اولین کسی که موضوع حق پخش را مطرح و پرداخت کرد تشکر کردند.

از موضوعات مطرح شده در جلسه ضررهای باشگاه ها از قبل ممانعت فدراسیون از پخش بازی ها بود ، که در همین خصوص خلیلفر مدیر عامل سپاهان به لغو قرارداد ۶ میلیاردی یکی از اسپانسرهایش اشاره کرد و الماسی مدیر عامل باشگاه ملوان و ابوالقاسمی نیز همین موضوع را عنوان کردند. در پایان مهندس ضرغامی با اشاره به مصوبه قانونی در مجلس ششم که موید این نکته است که ، هیچ هزینه دولتی نباید به باشگاه ها پرداخت شود و طبق همین مصوبه صدا و سیما نیز از پرداخت حق پخش منع شده است گفت:در دوره من به دلیل علاقه ای که خودم داشتم از رشد فوتبال و ورزش ملی حمایت کردم.

 

وی افزود : ما باید از قانون تبعیت کنیم و برای حل مشکل از دولت و مجلس کمک بگیریم و باید موضوع را با رئیس جمهور مطرح کنیم تا بتوانیم قانونی این مشکل را حل کنیم. اما آنچه در این جلسه قابل توجه بود اظهارات عجیب کفاشیان بود که اذعان داشت: ما از مشکلات مالی صداوسیما مطلعیم و دنبال این نیستیم که صداوسیما با وجود این مشکلات، حق پخش پرداخت کند بلکه بیشتر به دنبال آنیم که مسئولان با در نظر گرفتن مشکلات فدراسیون از ما نباید بیش از این انتظار داشته باشند. حال این سئوال مطرح است که چرا کفاشیان این جلسه را بی نتیجه می داند و بر تکرار اقدام نامناسب قبلی در جلوگیری از ورود دوربین ها تاکید می کند؟

 

شاید جواب این سوالات حرف های دیروز کفاشیان در این جلسه باشد که با توجه به شبهات به وجود آمده پیرامون مسائل مالی در فدراسیون فوتبال گفت: مدت هاست که از ما در خصوص حیف و میل بیت المال اشکال می گیرند و مجموعه های نظارتی از جمله مجلس به دنبال تحقیق و تفحص از ما هستند. عده ای معتقدند کفاشیان در ماههای اخیر بجای پرداختن به مشکلات اساسی فوتبال کشور (مخصوصا تیم های ملی نوجوانان، جوانان و امید که با بی تدبیری ها و سوء مدیریتهای وی با شکست های تحقیر گونه، نام ایران را لکه دار کرده اند، که باید وی پاسخگوی آنها باشد) و حل آن، متاسفانه با علم کردن یک موضوع حاشیه ای سعی در پوشاندن ضعفهای عمده مدیریتی خود کرده است. نظر برخی دیگر از کارشناسان نیز این است که کفاشیان در مقابل انتقادات دلسوزان فوتبال ، با اقدام به فرار به جلو برای گمراه کردن افکار عمومی و به نوعی فرار از برکناری از پخش بازی‌های لیگ برتر جلوگیری کرده است.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها