کد خبر: ۲۶۵۲۷
زمان انتشار: ۱۴:۰۳     ۲۳ آبان ۱۳۹۰
در کل می توان تفاوت پهلوانان ورزشی ایران را با سایر ورزشکاران به اصطلاح مدرن در میزان پایبندی آنها به اصول و ارزشهای اخلاقی مطرح کرد به گونه ای که به اعتراف عموم کارشناسان، ورزشکاران رشته های پول زا کمترین توجه را به مسائل اخلاقی و فرهنگی دارند و بیشترین سعی شان کسب شهرت و ثروت می باشد.
فوتبال یکی از جذابترین و پرطرفدارترین رشته های  ورزشی در دنیا محسوب می شود امّا متاسفانه به اعتراف عموم کارشناسان، در این رشته ورزشی کمتر روحیات پهلوانی و جوانمردی را شاهد هستیم.

به گزارش بی باک، با وجود هزینه های هنگفتی که فوتبال حرفه ای بر جوامع تحمیل می کند، این رشته ورزشی هرگز نتوانسته است الگوی مناسبی برای اخلاقمداری ورزشکاران باشد و شاید عمده ترین دلیل آن پررنگ بودن معیارهای مادی نسبت به اصول اخلاقی و ارزشی در این رشته ورزشی می باشد.

کمتر برهه ای بوده است که فوتبالیستها در اغلب کشورهای دنیا حاشیه ای غیرقابل قبول برای عرف جامعه را خلق نکرده باشند.

از صنف ستاره های مشهور و حرفه ای دنیا گرفته تا قشر تازه به دوران رسیده های مغرور و کم تجربه دسته چندمی، همه نوع ناهنجاری زننده ای را در دنیا خلق نموده اند که مورد اعتراض رسانه ها و مردم واقع شده است.

البته بدیهی است که این موضوع کلیت ندارد و به قطع بسیاری از فوتبالیستها بویژه در کشور عزیزمان به اصول و ارزشهای فردی و اجتماعی احترام می گذارند امّا این مساله در رشته ورزشی فوتبال نسبت به سایر رشته ها درصد کمتری را به خود اختصاص داده است.

وحید هاشمیان، کریم باقری، حمید استیلی، جواد نکونام و... به اعتراف عموم مردم از معدود فوتبالیستهای بوده اند که همواره از مباحث غیراخلاقی و حاشیه ای بدور بوده اند، از همین رو مورد احترام قشر فرهنگی ورزشی کشور می باشند.

امّا سئوال اینجاست که در این رشته ورزشی و با حجم کلان هزینه های مصرفی و گستردگی دامنه آن، چرا باید برای شمارش پهلوانانش اینهمه به فکر خود فشار بیاوریم.

آیا راهی نیست تا روحیات پهلوانی حاکم بر کشتی ، وزنه برداری و سایر رشته هایی ورزشی کم حاشیه را به فوتبال سرایت داد؟!

آیا شادی و حزن ورزشی صرفا از نوع مرسوم فوتبالی این روزهای آن امکان پذیر است یا می توان همچون وزنه برداران با نام مبارک " یا ابالفضل (ع) " و " یا علی (ع) " به میدان مسابقه رفت و همچون حسین رضا زاده منیّت و افتخارات شخصی را کنار گذاشت و از افتخار آفرین ملی با روی باز استقبال کرد و بار دیگر مدال پهلوانی را بر سینه خود نمایان کرد.

گفتنی است، رئیس فدراسیون وزنه‌برداری ایران بعد از شکسته شدن رکوردش توسط سلیمی، اولین نفری بود که به استقبال این پهلوان کشورمان رفت و او را در آغوش گرفت و بعد در مصاحبه ای گفت: از اینکه رکورد یک ضرب من توسط سلیمی شکست خوشحالم چرا که باز هم افتخارش به یک ایرانی رسید.

حسین رضازاده پس از کسب موفقیت تاریخی تیم ملی وزنه‌برداری کشورمان در آوردگاه جهانی پاریس در این مورد اظهار داشت: دعای خیر مردم باعث شد تا ملی‌پوشان بتوانند چنین موفقیت‌های بزرگی را رقم بزنند. کسب ۳ مدال طلا، ۲ نقره و یک برنز در آخرین شب رقابت‌ها جای شکر دارد.

وی ادامه داد: لطف خدا زحمات وزنه‌برداران و همچنین کورش باقری با عنوان سرمربی تیم ملی باعث شد تا تیم ملی وزنه‌برداری ایران با کسب عنوانی تاریخی دل مردم و رهبر انقلاب را شاد کنند.

رضازاده تأکید کرد: برای اولین‌بار بود که این اتفاق افتاد و ما توانستیم از لحاظ مدالی به مقام دوم جهان و از لحاظ امتیازی به عنوان سومی برسیم، ضمن اینکه هر ۶ سهمیه کامل المپیک لندن را نیز کسب کنیم.

رئیس فدراسیون وزنه‌برداری ایران با بیان اینکه از مردم می‌خواهم تا با دعاهای خود کاری کنند تا وزنه‌برداری در المپیک ۲۰۱۲ لندن‌ شگفتی‌ساز باشد در مورد رکوردشکنی بهداد سلیمی در حرکات یک ضرب خاطرنشان کرد: به واقع از اینکه بهداد توانست وزنه ۲۱۴ کیلوگرمی را مهار کند خوشحال شدم چرا که آرزو داشتم یک ایرانی بتواند رکوردم را بزند چون این رکورد در دسته فوق‌سنگین بسیار مهم است و عنوان قوی‌ترین مرد جهان به آن تعلق می‌گیرد.

وی افزود: در دو ضرب هم امیدوارم بهداد با تمرینات بیشتر بتواند این رکورد را در کنار رکورد مجموع ارتقا دهد.

در کل می توان تفاوت پهلوانان ورزشی ایران را با سایر ورزشکاران به اصطلاح مدرن در میزان پایبندی آنها به اصول و ارزشهای اخلاقی مطرح کرد به گونه ای که به اعتراف عموم کارشناسان، ورزشکاران رشته های پول زا کمترین توجه را به مسائل اخلاقی و فرهنگی دارند و بیشترین سعی شان کسب شهرت و ثروت می باشد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها