کد خبر: ۲۶۵۱۷۱
زمان انتشار: ۱۲:۲۲     ۰۶ آبان ۱۳۹۳
خبرگزاری رويترز (reuters) پيش از اين گزارش داده بود که بليت‌های اولين سفر اين قطار طی ۱۰ روز پيش فروش شده اند و ۱۲ سفر ديگر با اين قطار برای سال آينده ميلادی برنامه ريزی شده است.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از جام، قطار لوکسی که حدود دو هفته پيش پايتخت مجارستان را به مقصد تهران ترک کرده بود،‌ امروز وارد تهران شد.

 

به گزارش خبرگزاری فرانسه (AFP)، حدود ۷۰ مسافر که اغلب آن‌ها از اتباع انگلیس و استراليا هستند پيش از اينکه قطار به تهران برود، از شهرهای اصفهان، شيراز و يزد ديدار کرده بودند. اين قطار مجلل پيش از ورود به ايران از کشورهای رومانی بلغارستان و ترکيه نيز عبور کرده بود.

 

این خبرگزاری اعلام کرد که قیمت بلیت برای هر مسافر ۳۱ هزار دلار بوده است.

 

 

 

 

رادیوفردا (radiofarda) نیز در این زمینه گزارش داد: «اين سفر جذاب دو هفته‌ای که تحت عنوان "جواهرات پارس" برگزار شد، گران‌قيمت بود و برای هر مسافر بين ۱۴ هزار تا ۴۰ هزار دلار هزينه داشت و مسافران متناسب با پولی که پرداخت ‌کرده اند از اتاق‌ها، خدمات ويژه و برنامه‌های شهرگردی بهره‌مند شده اند.»

 

 

خبرگزاری رويترز (reuters) پيش از اين گزارش داده بود که بليت‌های اولين سفر اين قطار طی ۱۰ روز پيش فروش شده اند و ۱۲ سفر ديگر با اين قطار برای سال آينده ميلادی برنامه ريزی شده است.

 

 

 

 

"باب" داروساز بازنشسته استراليايی و مسافر این قطار می‌گوید: «در هر شهر، با برخورد دوستانه مردم مواجه شديم. گزارش روزنامه ها تأثير اشتباهی بر خوانندگان می‌گذارد.»

 

 

گفتنی است بخش اصلی اين قطار، چهار واگن قديمی است که يک سرمايه‌دار انگلیسی به نام "هوارد تريندر" از اداره پست مجارستان خريداری و با صرف يک ميليون دلار برای هر واگن، آن‌ها را به فضايی مجلل شامل تختخواب و ساير وسايل رفاهی تبديل کرده است.

 

قطار او برای شروع سفر از هفت خوان مشکلات از جمله تهيه سوخت در مسير، رواديد عبور از پنج کشور تا حل مشکلات ناشی از تحريم سياسی و اقتصادی ايران عبور کرده است.

 

 

«چند تصویر از نمای داخلی این قطار لوکس»


 


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها