کد خبر: ۲۶۵۰۵
زمان انتشار: ۱۱:۱۴     ۲۳ آبان ۱۳۹۰

به گزارش سرويس حوزه و مراجع 598 به نقل از مرکز خبر حوزه، حجت‌الاسلام سید موسی محمودی در گفتگو با خبرنگار سرویس استان های مرکز خبر حوزه در همین خصوص اظهار داشت: به همت یکی از خیرین، زمینی به مساحت 50 هکتار در شهر بیجار آماده شده و مقدمات کار نیز فراهم شده که انشاالله در آینده نزدیک ساخت آن آغاز می شود.

وی افزود: در این شهرک که در واقع یک مجتمع عظیم حوزوی به شمار می رود، ایجاد واحد های آموزشی از پیش دبستانی تا مدارس علمیه برادران وخواهران در نظر گرفته شده است.

حجت الاسلام محمودی همچنین با اشاره به این که در حال حاضر 3 مدرسه علمیه بلند مدت در شهرهای قروه ، کامیاران و بیجار مشغول به فعالیت هستند،گفت: ما البته  درخواست ایجاد 3 مدرسه سفیران هدایت در شهرهای سنندج، بیجار و قروه را به شورای گسترش دادیم که این در خواست در حال بررسی است.

وی اضافه کرد: علاوه بر این ها در سنندج نیز که جمعیت شیعه نشین آن بالغ بر 30 هزار نفر می شود، با توجه به درخواست مردم، خواستار ایجاد یک مدرسه علمیه بلندمدت در مرکز استان شده ایم که این درخواست نیز در دست بررسی می باشد.

معاون تهذیب حوزه علمیه کردستان همچنین در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص اهم فعالیت های تبلیغی و تهذیبی در این استان ابراز داشت: اعزام ائمه جماعت به مدارس و هماهنگی لازم در این باره، طرح شناسنامه دار کردن تمام روستاهای استان به منظور آشنایی مبلغان با مسایل و نیازهای مناطق، دعوت از اساتید اخلاق از قم به کردستان و نیز تشکیل دروس اخلاق در مدارس علمیه استان بخشی از فعالیت های انجام شده بوده است.

وی افزود: هماهنگی های لازم با موسسه سراج در راستای اعزام مبلغ در ایام تبلیغی سال از دیگر فعالیت ها بوده است که این کار با همکاری دفتر تبلیغات صورت می گیرد.

حجت الاسلام محمودی با اشاره به راه اندازی مرکز مشاوره در مدارس علمیه استان کردستان گفت: مرکز مشاوره از ابتدای مهرماه کار خود را آغاز کرده که در حال حاضر علاوه بر فعالیت 2 مشاور، 9 نفر دیگر نیز در حال آموزش و دانش افزایی هستند.

وی اهتمام به اجرای طرح مطالعاتی شهید مطهری در مدارس علمیه و نیز برگزاری دو گردهمایی حوزوی را از دیگر برنامه ها عنوان کرد و افزود: انشاالله تا پایان سال گردهمایی معاونین تهذیب حوزه های علمیه غرب کشور در سنندج برگزار می شود.

معاون تبلیغ حوزه علمیه کردستان همچنین با اشاره به فعالیت حدود 400 طلبه و 20 استاد در مدارس علمیه این استان یادآور شد: امسال برای اولین بار سطح 2 در بیجار تشکیل شد، ضمن آن که در قروه سطح 2 از گذشته وجود داشته است.

وی با بیان این‌که یکی دیگر از برنامه های ما در آینده راه‌اندازی درس خارج در مرکز استان است، گفت: قصد داریم درس خارج را در دفتر نماینده محترم ولی فقیه، حجت الاسلام و المسلمین حسینی شاهرودی برگزار کنیم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها