به گزارش پایگاه 598 به نقل از طلانیوز ؛ تویوتا در فهرست 2014 "اینتربرند" از 100 برند باارزش برتر جهان در رتبه هشتم قرار گرفت که نسبت به سال گذشته دو رتبه صعود داشت.
مرسدس بنز با گرفتن جای تویوتا در رتبه هشتم، تنها خودروسازی بود که به همراه این شرکت در 10 رتبه اول فهرست 100 برند باارزش برتر جهان جای گرفتند.
بی ام و با قرار گرفتن در رتبه یازدهم این فهرست، سومین برند خودروسازی باارزش در میان برندهای خودروسازی شد.
برند خودروسازی باارزش بعدی بر اساس رتبه بندی "اینتربرند"، هوندا بود که در رتبه بیستم قرار گرفت و پس از آن فولکس واگن با رتبه 31 و هیوندای با رتبه 40 قرار گرفتند.
هیوندای بدنبال رشد فروش و بازار طی یک دهه گذشته در این فهرست ترقی کرده است در حالیکه این برند کره ای در سال 2005 با ارزش برند 3.5 میلیارد دلار، رتبه 84 را به دست آورده بود.
امسال برای نخستین بار است که این شرکت در رتبه چهلم قرار میگیرد و ارزش برند آن دو رقمی شده و به 10.4 میلیارد دلار رسید با اینهمه فاصله زیادی با تویوتا دارد که ارزش برند آن 42.4 میلیارد دلار است.
انتظار میرود این شرکت کره ای در آینده نزدیک از فورد با ارزش برند 10.9 میلیارد دلار پیشی گرفته و به رتبه 39 صعود کند.
برندهای خودروسازی دیگری که در فهرست 100 برند باارزش برتر 2014 حضور پیدا کردند شامل آئودی با رتبه 45، نیسان با رتبه 56، پورشه با رتبه 60، کیا با رتبه 74 و شورولت با رتبه 82 بودند.
لندرور در فهرست 2014 تازه واردی بود که در رتبه 91 قرار گرفت. این رتبه سال گذشته در اختیار فراری بود که امسال به رتبه 98 سقوط کرد.
رتبه بندی برندهای خودرو
رتبه خودرو | برند | ارزش برند (میلیارد دلار آمریکا) در سال 2014 | رشد سال به سال ارزش برند | رتبه کل در فهرست 2014 |
1 | تویوتا | 42.4 | 19.9% | 8 |
2 | مرسدس | 34.3 | 7.6% | 10 |
3 | بی ام و | 34.2 | 7.5% | 11 |
4 | هوندا | 21.7 | 17.2% | 20 |
5 | فولکس واگن | 13.7 | 23.3% | 31 |
6 | فورد | 10.9 | 18.5% | 39 |
7 | هیوندای | 10.4 | 15.6% | 40 |
8 | آئودی | 9.8 | 26.6% | 45 |
9 | نیسان | 7.6 | 22.9% | 56 |
10 | پورشه | 7.2 | 10.8% | 60 |
11 | کیا | 5.4 | 14.6% | 74 |
12 | شورولت | 5.0 | 10.0% | 82 |
13 | لندرور | 4.5 | جدید | 91 |