کد خبر: ۲۶۴۳۶
زمان انتشار: ۱۹:۰۸     ۲۲ آبان ۱۳۹۰
دو تن از کشیش های ارتدوکس کشور روسیه از بخش‌های مختلف حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (علیها السلام) بازدید کردند.
به گزارش سرويس حوزه و مراجع 598 به نقل از مرکز خبر حوزه، کیئورگی گلوپارلو، مدیر عامل انتشارات کلیسا های ارتدوکس و میخائیل تیورن کُف سردبیر پرتال ارتدوکس کشور روسیه، عصر روز 21 آبان ماه از بخش های مختلف حرم مطهر حضرت معصومه (علیها السلام) بازدید کردند.

 این دو کشیش روسی همچنین در حاشیه این بازدید با مدیرامور بین الملل آستانه مقدسه قم در فضایی صمیمی دیدار و گفتگو کردند.

دراین دیدار گیئورگی گلوپارلو، مدیر عامل انتشارات کلیسا های ارتدوکس روسیه با اشاره به این که پس از فرو پاشی شوروی و نابودی رژیم کمونیستی، مردم این کشوراز آزادی بیشتری برخوردار هستند، ابراز داشت: این آزادی از جهتی زمینه فعالیت گسترده ادیان را فراهم آورده و از جهتی موجب رشد سریع سکولاریسم در روسیه شده است.

این کشیش روسی با بیان این که گسترش سکولاریسم باعث فاصله گرفتن مردم از دین می شود، خاطر نشان کرد: تاکید بر اصول و مبانی ادیان الهی و هدایت فرهنگ اجتماعی به سمت دین، راهکاری مناسب برای مقابله با سکولاریسم است.

بر اساس گزارش آستانه مقدسه قم، وی در پایان پیرایش ادیان از خرافات و نا آراستگی ها، ایجاد تفاهم بین ادیان مختلف الهی، ایجاد تعامل و همفکری و ارائه واستفاده از راهکار های مناسب در نقاط مشترک ادیان الهی را از دیگر راهکار های مقابله با سکولاریسم برشمرد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها