کد خبر: ۲۶۳۵۳
زمان انتشار: ۱۲:۴۲     ۲۲ آبان ۱۳۹۰
وزير خارجه مصر در كنفرانس مطبوعاتي از دولت سوريه خواست به درخواست‌هاي كشورهاي عربي پاسخ دهد و نيز بندهاي طرح اتحاديه عرب را اجرا کند تا تعليق عضويت دمشق در اتحاديه عرب منتفي شود.
به گزارش ايلنا به نقل از خبرگزاري الشرق‌الاوسط، عمرو در كنفرانسي مطبوعاتي گفت که موضع مصر در مورد بحران سوريه همچنان همان درخواست براي توقف همه نوع خشونت و حمايت از غيرنظاميان و خروج از بحران با گفت‌وگو ميان همه گروه‌ها است و اين همان طرح كشورهاي عربي است كه دولت سوريه آن را پذيرفته است.

وزير خارجه مصر در اين كنفرانس مطبوعاتي از دولت سوريه خواست به درخواست‌هاي كشورهاي عربي پاسخ دهد و نيز بندهاي طرح اتحاديه عرب را اجرا کند تا تعليق عضويت دمشق در اتحاديه عرب منتفي شود.

اتحاديه عرب روز گذشته در نشست اضطراري وزراي خارجه‌ در قطر براي بررسي بحران سوريه تصميم گرفت كه عضويت سوريه را از 16 نوامبر تا زمان اجراي همه بندهاي طرح اين اتحاديه براي حل بحران اين كشور به تعليق در بياورد.

از سوی دیگر، «یوسف احمد» سفير سوريه در قاهره و نماينده دائمی سوريه در اتحاديه عرب در كنفرانس خبري بعد از نشست فوق‌العاده اتحاديه عرب گفت که تعليق عضويت سوريه در اتحاديه عرب از 16 نوامبر در تضاد با منشور اين اتحاديه است. اين تصميم تصميمي باطل و نادرست به شمار مي‌آيد.

وي در ادامه افزود: «دبيركل اتحاديه عرب از اين اتحاديه خواست تا چگونگي اتخاذ تصميم تعليق عضويت سوريه در اتحاديه عرب را بررسي كند. مسئولان اين اتحاديه نيز اعلام كردند كه اين مسئله تنها با اجماع اعضاي اتحاديه براساس بند دو ماده 18 منشور آن انجام خواهد شد.»

احمد همچنين تاكيد كرد که چنانچه شر و خطري سوريه را تهديد كند، پيامدهاي اين مسئله تمام كشورهاي عربي همسايه و كشورهاي حوزه خليج‌فارس را در بر خواهد گرفت.

وي در ادامه افزود: «تصميم اخير اتحاديه عرب را به رسميت نمي‌شناسيم، هيچ اهميتي به آن نمي‌دهيم و آن را اجرا نخواهيم كرد چرا كه اتخاذ اين تصميم هيچ توجيهي ندارد. مسئولان سوري به طرح پيشنهادي اتحاديه عرب پايبند بودند و به وزيران خارجه اين اتحاديه ابلاغ كردند كه تمام تجهيزات نظامي خود را از خيابان‌هاي سوريه خارج كرده‌اند.»

وي در ادامه افزود: «كميته وزارتي اتحاديه عرب اطلاعات خود را از رسانه‌هايي مي‌گيرد كه در راستاي انحراف افكار عمومي و تحريك‌ آنها فعاليت مي‌كنند. وظيفه اين رسانه‌ها از آغاز درگيري‌ها در سوريه تاكنون ايجاد اطلاعات نادرست و دروغين عليه اين كشور بود.»

احمد همچنين تاكيد كرد که ما به اتحاديه عرب اعلام كرديم كه نمايندگان خود را به سوريه بفرستند تا در هر مسيري كه مي‌خواهند حركت كنيم. ما اعلام كرديم كه حاضريم تا آنها را به تمام مناطق درگير بفرستيم.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها