کد خبر: ۲۶۳۱۹
زمان انتشار: ۱۰:۱۸     ۲۲ آبان ۱۳۹۰
نظامیان رژیم آل خلیفه دیروز و دیشب به تظاهرات مسالمت آمیز بحرینی ها در شماری از مناطق بحرین یورش بردند و تظاهرکنندگان را که خواستار تغییر نظام و تحقق عدالت بودند سرکوب کردند.
به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از شبکه تلویزیونی العالم ، نیروهای امنیتی نظام بحرین در حمله به تظاهرکنندگان از گازهای اشک آور استفاده و برای پراکنده کردن تظاهرکنندگان به سوی آنها گلوله های جنگی شلیک کردند.
حسین شمعون گزارشگر العالم گفت: ملت بحرین به راهپیمایی "تعیین سرنوشت" ادامه می دهد .
تظاهرات بحرینی ها که طی آن تظاهرکنندگان خواستار سرنگونی نظام بحرین هستند متوقف نشده است.
اعتراضات در سراسر بحرین ادامه دارد و خواسته های معترضان نیز تغییر نکرده است.
سرنگونی نظام، مخالفت با سرکوب و آزادی اسیران و بازداشت شدگان از خواسته های تظاهرکنندگان است.
برخی روستاها و مناطق بحرین مانند بربار و سنابس  برای اعلام اعتراضات خود به تشکیل زنجیره های انسانی طولانی اقدام کرده اند تا بر مسالمت آمیز بودن اعتراضات تاکید کنند.
در منامه ، تبلی ، اسفالا ، شهرکان و محزّا نیز تظاهرات گسترده ای برگزار شد و تظاهرکنندگان آزادی بازداشت شدگان به ویژه زنان بازداشت شده را خواستار شدند .
نیروهای امنیتی نظام بحرین از شیوه های مختلف سرکوب استفاه می کنند و دیروز نیز علیه تظاهرکنندگان از گلوله های جنگی و گازهای سمی استفاده کردند.
همچنین دامنه بازداشتها به بسیاری از مناطق گسترش یافته است و کودکان نیز از بازداشتها در امان نبوده اند.
بیان دهیم ، دختر خردسال یازده ساله ای که به تازگی آزاد شده است از جمله کودکان بحرینی است که زندانی شده بود.
بیان دهیم پس از آزادی در جمع خانواده و تجمع کنندگان گفت:"در سرزمین من ، خردسالان همانند بزرگسالان شکنجه می شوند. در کدامین کشور کودکان زندانی می شوند ؟ کودکانی که بیگناهند . ما در مدرسه می خوانیم که اسرائیل به کودکان بی توجهی می کند  اما  خودم به چشم خودم بی اعتنایی به کودکان را در سرزمین خودم زمانی که زندانی شدم دیدم".
از طرف دیگر شیخ علی سلمان دبیر کل جمعیت اسلامی وفاق ملی بحرین تاکید کرد گفتگو باید هدفش محقق کردن خواست و اراده ملی باشد نه آنکه هدفش دور زدن اراده ملی باشد.
وی تصریح کرد ملت منشا  و منبع قدرت است نه پادشاه و خانواده حاکم.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها