کد خبر: ۲۶۲۸۹۱
زمان انتشار: ۱۲:۱۸     ۲۹ مهر ۱۳۹۳
تیم‌های فوتبال پرسپولیس و سایپا برای بیست هفتمین بار در تاریخ 14 ساله لیگ برتر به مصاف یکدیگر خواهند رفت.
به گزارش پایگاه 598 به نقل ازمشرق، از نگاه آمار پرسپولیس پرهوادار در بیشتر رویارویی‌های خود با خودروسازان موفق عمل کرده است. اما آیا این اتفاق در ایستگاه دوازدهم لیگ جاری روی خواهد داد؟

از جمعه 26 بهمن 1380 تا به امروز

اولین مسابقه دو تیم پرسپولیس و سایپا در ادوار لیگ برتر جمعه 26 بهمن ماه 1380 برگزار شد. دیداری که در هفته سیزدهم لیگ اول با تساوی 1-1 ختم به خیر شد.
قرمزها برای اینکه اولین پیروزی خود بر خودروسازان را به ثبت برسانند، در دومین مصاف با سایپا (هفته 25 لیگ اول) پنجشنبه دوم خرداد سال 1381 این تیم را 2-4 شکست دادند و از آن به بعد 13 مرتبه دیگر این اتفاق در دیدارهای دو تیم برای این تیم افتاد.
پرسپولیس و سایپا در 13 دوره ای که از عمر لیگ برتر گذشته 26 مرتبه با یکدیگر روبرو شده اند که حاصل آن ثبت 14 پیروزی برای پرسپولیس و 4 برد برای سایپا بوده است. طبیعی است در این میان 8 بازی دو تیم به تساوی انجامیده باشد.

هت تریک چهار تایی ها

جالب اینکه در تاریخ تقابل های قرمز و نارنجی تنها دو بار بازی ها بدون روییدن گلی درون دروازه ها به اتمام رسیده است. به واقع اولین تساوی بدون گل پرسپولیس و سایپا درهفته سوم لیگ پنجم به ثبت رسید. جالب اینکه دو تیم در همان سال 84 با تساوی پر گل 2-2، بازی کم گل خود در نیم فصل نخست را تلافی کردند. تساوی بدون گل دوم دو تیم هم، جمعه 28 مهر ماه سال 91 به وقوع پیوست؛ آن هم در ایستگاه یازدهم لیگ دوازدهم.

طی جدال های قرمز و نارنجی سه نتیجه پرگل هم به ثبت رسیده است. به واقع پرسپولیس پس از اینکه اولین پیروزی خود مقابل سایپا را در خرداد 81 با نتیجه 4-2 جشن گرفت، خود در لیگ یازدهم گرفتار سایپایی شد که توپش پر بود. خودروسازان نتیجه بازی رفت لیگ یازدهم را با تک گل مازیار زارع از روی نقطه پنالتی به پرسپولیس واگذار کرده بودند و قصد داشتند در بازی برگشت این شکست را جبران کنند. در عمل هم این اتفاق شنبه دوم اردیبهشت سال 91 افتاد.

پرسپولیس که درون دروازه از حسین هوشیار بهره می برد، خیلی زود روی ضربات دقایق 5 و 7 کریم انصاری فر و امین منوچهری تسلیم شد. ارتش سرخ توی شوک بود که مجید غلام نژاد در دقیقه 58 بازی نتیجه را 3-0 کرد. در ادامه مدافع پیش تاخته پرسپولیس ابراهیم شکوری یکی از گل ها را پاسخ داد اما میلاد غریبی گل چهارم سایپا را در دقیقه 78 زد تا پرسپولیس امیدی به فرار از شکست نداشته باشد. هر چند که علیرضا نورمحمدی دیگر مدافع قرمزها در دقیقه 87 با گلی که زد اندکی از اندوه هواداران کاست.

پرسپولیس 14 سایپا 4، گربه سیاه قرمزها نیست /// آماده ارسال 24

داستان بازی های 4 تایی پرسپولیس و سایپا یک بار دیگر در بازی برگشت لیگ دوازدهم تکرار شد. این بار پرسپولیس با سه گل نیمه اول خود سایپا را به گوشه رینگ فرستاد. میثم نقی زاده (7)، غلامرضا رضایی (12) و رضا حقیقی (1+45 پنالتی) گل های پرسپولیس را وارد دروازه رحمان احمدی کردند تا خیال قرمزها از ثبت یک پیروزی دلچسب آسوده گردد.

در نیمه دوم روزبه شاه علی دوست با ضربه دقیقه 51 خود دروازه نیلسون کوریا برزیلی را باز کرد اما برای سه تایی شدن بازی های 4 گله پرسپولیس وسایپا؛ محمد نوری در دقیقه چهارم وقت های تلف شده گل چهارم را وارد دروازه احمدی و سایپا کرد.

گربه سیاه قرمزها نیست

پیش از این سابقه داشته که مهاجمی از سایپا در یک مسابقه دو بار دروازه پرسپولیس را باز کند و این مهاجم کسی نبود جز علی دایی در دیدار رفت لیگ ششم. آن روز سایپا اول با گل به خودی مدافع مازندرانی اش حمیدرضا فرزانه عقب افتاد که بعد ضربه پنالتی دایی در دقیقه 43 بازی را به تساوی کشاند. کاپیتان سایپا در دقیقه 84 گل دوم خودروسازان را هم وارد دروازه پرسپولیس کرد تا قرمزها به شکست نزدیک شوند. با این حال گل دقیقه 4+90 حسین بادامکی آب رفته به جوی را باز گرداند تا دایی دو گله عامل شکست لقب نگیرد.

در تیم فعلی سایپا هافبکی حضور دارد که مثل دایی چارچوب دروازه پرسپولیس را خوب می شناسد. روزبه شاه علی دوست اگر چه که ذاتا یک مهاجم نیست اما در دو تقابل آخر سایپا و پرسپولیس دروازه ارتش سرخ را فرو ریخته است. این هافبک یکشنبه بیستم مرداد ماه در ایستگاه چهارم لیگ فصل قبل با ضربه غافلگیرکننده خود پرسپولیس و نیلسون را با هم در ورزشگاه انقلاب کرج میخکوب کرد تا اولین شکست فصل خود را پذیرا شود.
شاه علی دوست همانطور که پیشتر اشاره شد در بازی 4 تایی لیگ دوازدهم هم تک گل سایپا را وارد دروازه پرسپولیس کرده بود. جالب اینکه گربه سیاه پرسپولیسی ها حتی به لیست 18 نفره سایپا هم نخواهد رسید تا لبخند روی لبان قرمزها بنشیند. روزبه این فصل را با مصدومیت آغاز کرد تا اینکه در تقابل سایپا برابر ذوب آهن (هفته هفتم) برای نخستین بار به ترکیب اصلی خودروسازان رسید.
قابل تامل اینکه این بازیکن در دقیقه 29 جدال با یاران یحیی گل محمدی گل 3 امتیازی اش را وارد دروازه سرمربی سابق پرسپولیس کرد اما در دقیقه 50 مصدوم شد و از زمین بیرون رفت. مصدومیت زانوی پای چپ شاه علی دوست به گونه ای بود که این بازیکن هنوز برای بازگشت به میدان آماده نشده است.

پرسپولیس 14 سایپا 4، گربه سیاه قرمزها نیست /// آماده ارسال 24

پرسپولیس 37- سایپا 23

طی 26 بازی قبلی دو تیم، پرسپولیس بوده که با 37 مرتبه گشودن دروازه خودروسازان از عملکرد بهتری در فاز تهاجمی برابر رقیبش برخوردار بوده است. در مقابل نارنجی پوشان هم 23 بار توپ هایشان از خط دروازه پرسپولیس عبور کرده است.

در تیم فعلی پرسپولیس محمد نوری، علیرضا نورمحمدی و علیرضا حقیقی از نفراتی هستند که در تقابل مستقیم دو تیم سابقه بازکردن دروازه سایپا را دارند. ضمن اینکه نیلسون، هادی نوروزی و محمدرضاخان زاده از نفرات باقیمانده تیمی هستند که 28 مهر نود و یک 1-4 سایپا را به توپ بست.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها