کد خبر: ۲۶۲۶۵۲
زمان انتشار: ۲۱:۴۷     ۲۸ مهر ۱۳۹۳
مدیر عامل شرکت ملی نفت، عدم رقابت سازندگان ماشین آلات داخلی با صنعتگران را یكی از مشكلات مهم صنعت نفت اعلام کرد و گفت: براساس یک برنامه جدید، تا دو سال آینده در ساخت 10 کالای پرمصرف صنعت نفت خودکفا می‌شویم.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از مهر ؛ ركن‌الدین جوادی در تشریح مهمترین سیاست های توسعه ساخت داخلی کالا و تجهیزات در سطح صنعت نفت، گفت: عدم رقابت سازندگان ماشین آلات داخلی با صنعتگران را یكی از مشكلات مهم صنعت نفت كشور است.

مدیر عامل شرکت ملی نفت ایران با اعلام اینکه برای رفع این مشكل بر اساس دستورالعمل اخیر وزیر نفت، قیمت خرید كالای خارجی در كشور ثالث را با قیمت بیگانه در كشور مقایسه نمی كنیم، تصریح کرد: بلكه هزینه گمرك، بیمه و موارد این چنینی نیز محاسبه خواهد شد.

معاون وزیر نفت با یادآوری اینکه در قراردادها، بحث تجهیزات را بر اساس روز قرار می دهیم به طوری كه سازندگان داخلی بتوانند با این شرایط در این حركت مقدس با امید و موفقیت و رقابت و همراهی بیشتری حضور یابند، تاکید کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران در كشور قدم‌های زیادی در عرصه سازندگی و خودباوری صنعت نفت برداشته شده است.

به گفته این عضو هیات مدیره شرکت ملی نفت با وجود این اقدامات در هشت ماه گذشته با بررسی صورت گرفته متوجه شدیم كه هنوز در ۱۰ گروه مهم صنعت نفت، دانش و سازندگی به سطح مطلوب نرسیده است.

این مقام مسئول با بیان اینکه بر اساس برنامه ریزی های انجام گرفته در حوزه نفت، مقرر شده است كه یك گروه با همكاری صنعتگران داخلی بتوانند تا سه ماه آینده، قرارداد ساخت این اجناس را امضا كنند، بیان کرد: همچنین تا ۲ سال آینده در این حوزه به خود كفایی برسیم.

جوادی با اعلام اینکه در 6 ماهه اول نخست سال جاری وزارت نفت به منظور تقویت ارتباط تنگاتنگ صنعت و دانشگاه، قراردادهایی با دانشگاه‌های كشور از جمله شیراز منعقد كرده است، تبیین کرد: این قراردادها مقدمه ای برای توسعه دانشگاه و تعمیق ارتباط دانشگاه و صنعت و جامعه خواهد بود.

به گفته مدیر عامل شرکت ملی نفت ایران در ارتباط نفت و دانشگاه نیز شاهد شكوفایی نیروی انسانی و شاهد توسعه بومی سازی دانش نفت و مخازن و معادن نفت خواهیم بود.

این مقام مسئول همچنین خبر از احداث یك پالایشگاه با ظرفیت ۲۰ میلیون متر مكعب در استان فارس خبر داد و خاطرنشان کرد: سال آینده مهندسی این پالایشگاه انجام و احداث آن در برنامه ششم توسعه اجرایی خواهد شد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها