به گزارش پایگاه 598 به نقل از خبر خودرو ؛ «سارا بلیچ» استادیار دانشکده سلامت عمومی «جان هاپکینز» این مطالعه را با
هدف یافتن رابطه میان تغذیه و ورزش انجام داده و جزئیات آن را در مجله
سلامت عمومی آمریکا منتشر کرده است. در این مطالعه، متخصصان در کنار قفسه
فروش نوشابههای گازدار علائم هشداردهندهای قرار دادند که روی آنها این
جمله نوشته شده بود: آیا میدانید برای رهایی از کالریهای یک بطری نوشابه
یا آبمیوه باید 50 دقیقه دوید؟ از این علائم هشداردهنده در کنار قفسههای
فروش آبمیوه نیز استفاده شد. در نهایت متخصصان مشاهده کردند فروش آبمیوه و
نوشابههای گازدار در این فروشگاهها کاهش یافت یا بسیاری از خریداران
بطریهای کوچکتری را خریدند.
بنابر اعلام «وب ام دی»، متخصصان با 3100 خریدار نوشابه و آبمیوه در این
فروشگاهها مصاحبه کردند که این خریداران را نوجوانان 12 تا 19 سال تشکیل
میدادند. از جمع 35 درصدی که گفتند علائم هشداردهنده را دیدهاند، 59
درصد میگویند به اطلاعات این علائم باور دارند و 40 درصد نیز در خرید خود
تجدیدنظر کردهاند.
«بلیچ» در ادامه افزود: استفاده از این علائم
هشداردهنده کمهزینهترین راه برای وادار کردن نوجوانان به خرید
نوشیدنیهای کمشیرینیتر است. به نظر میرسد حتی پس از حذف این علائم
هشداردهنده این اقدام همچنان موثر است. بسیاری از متخصصان سلامت معتقدند
مردم درک صحیحی از رابطه میان انتخاب غذا و کالری ندارند و این بدین
معناست که بدون ورزش برای سوخت این کالریها دچار اضافه وزن میشوند.