به گزارش پایگاه 598 به نقل از دنیای اقتصاد ؛ این روزها که صنعت خودرو ایران از رکود تولید خارج شده و در مسیر بازگشت
به دوران خوش گذشته است، افکار عمومی منتظر است تا شورای سیاستگذاری خودرو
طرح و برنامههای خود را برای آینده این صنعت ارائه کند، اما فعلا خبر خاصی
از این شورا به گوش نمیرسد و اظهارات اعضای آن بیشتر حول محور
اطلاعرسانی در مورد مسائل حاشیهای میچرخد.
شورای سیاستگذاری خودرو
که با روی کار آمدن دولت یازدهم و اهتمام محمدرضا نعمتزاده وزیر صنعت،
معدن و تجارت، حیاتی دوباره به خود دید، بهنوعی مرجع تصمیمگیرنده در مورد
خودروسازی کشور به شمار میرود؛ بنابراین انتظار میرود در جلسات آن، نسبت
به مسائل مختلف این صنعت تصمیمگیری شود، با این حال تا به امروز موضوع
خاصی از دل این شورا بیرون نیامده است. اتفاقا به عکس وزرای قبلی،
نعمتزاده در بیشتر جلسات شورای سیاستگذاری خودرو شرکت میکند و این نشان
دهنده اهمیت ویژه ای است که وی برای جایگاه شورا قائل است، اما بهنظر
میرسد در شورای مذکور تاکنون طرح و برنامه خاصی برای آینده دومین صنعت
بزرگ ایران مصوب نشده و اگر هم شده، اطلاعرسانی لازم در مورد آن صورت
نگرفته است. این در حالی است که به اعتقاد کارشناسان، صنعت خودرو در شرایط
فعلی که از رکود تولید خارج شده، به برنامهریزی برای آینده نیاز دارد و
شورای سیاستگذاری باید در مورد مسائلی مانند شرکای خارجی خودروسازان،
ارتقای سطح کیفی خودروها، صادرات و ...، طرح و برنامه ارائه کند. به گفته
کارشناسان، ماهیت وجودی شورای مذکور، تعیین سیاستهای کلان صنعت خودرو کشور
و ارائه طرح و برنامههای لازم برای اجرای این سیاستها است، حال آنکه در
حال حاضر این شورا نتوانسته انتظارات مربوطه را برآورده کند. بدون شک
خودروسازی ایران برای آینده خود نیاز به چراغ راه و مسیری مشخص دارد و این
شورای سیاستگذاری است که باید این چراغ را روشن و مسیر را هموار کند.