کد خبر: ۲۶۱۶۱
زمان انتشار: ۱۰:۵۴     ۲۱ آبان ۱۳۹۰
 میلیون‌ها یمنی در 36 میدان در سراسر کشورشان دیروز در جمعه موسوم به «عدم اعطای مصونیت به قاتل» علیه دیکتاتوری صالح تظاهرات کردند و مزدوران دیکتاتور نیز شهروندان استان تعز را به خاک و خون کشیدند.

به گزارش فارس، به راه افتادن حمام خون در تعز در روز جمعه، واکنش رهبران انقلابی و فرستاده ویژه دبیرکل سازمان ملل در یمن، هدف قرار گرفتن تعز با سلاح‌های سنگین و تظاهرات میلیونی در سراسر یمن از جدیدترین تحولات یمن است.

یکی از رهبران انقلابی در تعز: نیروهای صالح هار شده‌اند
شیخ "سلطان السامعی" رئیس همایش عمومی برای سازماند‌هی‌ انقلاب در میدان "الحریة" در تعز، و نماینده پارلمان یمن در گفت‌وگو با روزنامه اماراتی "الخلیج" گفت که از "جمال بن عمر" فرستاده دبیرکل سازمان ملل که اکنون در این کشور به سر می‌برد، می‌خواهد تا از استان تعز دیدار و از میزان جنایات صالح و ارتش او علیه شهروندان این استان آگاه شود.

وی افزود که مزدوران صالح در این استان "هار" شده‌اند و به همین دلیل دست به جنایات وحشتناکی علیه شهروندانی می شوند که مطالبات خود مبنی بر سرنگونی نظام حاکم را بطور مسالمت آمیز دنبال می‌کنند.

سامعی با اشاره به جنایت دیروز نیروهای صالح در تعز گفت: «تنها کشتار دیروز زنان و هدف قرار دادن صفوف نماز جمعه در این استان دلیلی کافی برای محاکمه دیکتاتور در عرضه بین‌المللی به عنوان یک جنایتکار جنگی است.»

نیروهای دیکتاتور در تعز حمام خون به راه انداختند
نیروهای امنیتی صالح دیروز بدون توجه به حرمت ادای نماز جمعه و بدون احترام به اصول انسانی، میدان الحریه در تعز را با سلاح سنگین هدف قرار دادند و حمامی از خون در این میدان به راه انداختند.

شهر تعز روز جمعه و برای روز دوم بطور پیاپی شاهد بمباران شدید و سنگین نیروهای صالح بود و علاوه بر میدان الحریه، محله های "الروضة" و "زید" نیز مورد هدف موشکی قرار گرفتند که طی آن 15 تن از جمله 3 کوک و 4 زن کشته و بیش از 50 نفر زخمی شدند.

مزدوران صالح حتی طبقات بالایی یک بیمارستان را هدف قراردادند که طی آن 5 تن کشته شدند.

نماینده سازمان ملل در یمن خواستار تحقیق درباره جنایت دیروز تعز شد
"جمال بن عمر" فرستاده ویژه سازمان ملل در یمن جنایت دیروز نیروهای صالح در استان تعز را محکوم کرد و گفت که امیدوار است با یک راهکار سیاسی بحران یمن و اقدامات خشونت بار پایان یابد.

وی تاکید کرد که اقدامات خشونت بار باید در اسرع وقت متوقف شود و تمام تجاوزات علیه تظاهرات کنندگان باید پایان یابد و درباره حوادث دیروز یمن تحقیق صورت گیرد.

دیده بان حقوق بشر یمن خواستار دخالت جامعه بین‌الملل شد
دیده‌بان حقوق بشر یمن از جامعه بین‌الملل خواست تا برای متوقف کردن جنایات صالح در شهر تعز و هدف قرار دادن شهروندان بی دفاع و منازل مسکونی در یمن وارد عمل شود.

این سازمان با صدور بیانیه‌ای اسامی قربانیان دیروز استان تعز را اعلام کرد.

تظاهرات میلیونی در 36 میدان یمن
میلیون‌ها یمنی که از جنایات دیکتاتور کشورشان به تنگ آمده‌اند، دیروز تظاهرات گسترده‌ای را در 36 میدان این کشور برگزار کردند.

تظاهرات کنندگان دیروز را جمعه "عدم اعطای مصونیت به قاتل" نامیده بودند و بر ضرورت عدم اعطای مصونیت قضایی به صالح تاکید کردند زیرا وی یک جنایتکار جنگی است که دستش به خون مردم بیگناه زیادی آلوده شده است.

بر اساس گزارش پایگاه خبری "الصحوه"، استانهای "حجة"، "شبوة"، "تعز"، "عدن"، "الضالع"، "اب" ، "صعده"، "البیضاء"، "الحدیدة"، "ذمار" دیروز شاهد تظاهرات میلیونی انقلابیون یمنی بود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها
پر طرفدار ترین ها