کد خبر: ۲۶۱۴۵
زمان انتشار: ۱۰:۳۰     ۲۱ آبان ۱۳۹۰
تعداد پاسخگویان در نظرسنجی بانك مركزی از بیش از 48 هزار و 500 نفر شركت كننده عبور كرد و همچنان پارسی با 46درصد آرا از تومان با 42درصد پیشتاز است.
به گزارش 598 به نقل از ایرنا ،  از نتایج نظر سنجی بانك مركزی جمهوری اسلامی ایران، تاكنون 48 هزار و 584 نفر در نظر سنجی بانك مركزی در خصوص حذف چهار صفر و تغییر نام پول ملی، شركت كرده اند كه 79درصد را مردان و 19 درصد را زنان به خود اختصاص داده اند.

تعداد پاسخگویان در نظرسنجی بانك مركزی از بیش از 48 هزار و 500 نفر شركت كننده عبور كرد و همچنان پارسی با 46درصد آرا از تومان با 42درصد پیشتاز است.

همچنین تاكنون بیشترین پاسخگویان (62درصد) كه در این نظرسنجی شركت كردند در گروه سنی 25 تا 40 سال قرار دارند و 58 درصد پاسخگویان دارای مدرك فوق دیپلم، لیسانس و یا دانشجو هستند.

بر اساس نتایج این نظر سنجی،63 درصد پاسخگویان نخستین اولویت آنها در استفاده از ابزارهای پرداخت، ابزار الكترونیك، هفت درصد چك شخصی و 28 درصد اسكناس و مسكوك است.

همچنین 53 درصد شركت كنندگان در نظرسنجی طی یك سال گذشته بیش از 30 درصد مبادلات پولی خود را نظیر پرداخت قبوض، خرید كالا و خدمات، حواله وجوه و برخی موارد دیگر از طریق ابزارهای الكترونیكی، انجام داده اند.

نتایج این نظرسنجی بر اساس نامگذاری پول فرعی جدید(سكه) نشان می دهد 22 درصد گزینه ریال و 40 درصد دریك را انتخاب كردند.

یادآوری می شود، سكه داریك به وسیله داریوش اول بین سالهای 466 -522 پیش از میلاد معرفی شده و ضرب آن با یورش اسكندر مقدونی در 330 پیش از میلاد پایان یافته است.

همچنین 32 درصد با افزایش سهم سكه در مبادلات مالی جامعه به جای اسكناس موافق و 67 درصد مخالف هستند.

نتایج این نظر سنجی نشان می دهد 34 درصد پاسخگویان برای پشت اسكناس چهره دانشمندان، نویسندگان و شعرای ایرانی را انتخاب كرده اند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۲۵ - ۲۱ آبان ۱۳۹۰
۰
۰
به عنوان یک شهروند ترک از اسم پارسی حمایت می نمایم. زیرا واقعیات ارزشمندی را آشکار خواهد ساخت. مثلاً مشخص خواهد شد که یک میلیون پارسی به اندازه یک خودروی پیکان ارزش ندارد. ارزش ده میلیون پارسی به اندازه ده راس الاغ هم نخواهد بود. در کل، نام بسیار مبارک و میمونی است.
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها
پر طرفدار ترین ها