کد خبر: ۲۶۱۲۸۱
زمان انتشار: ۱۶:۱۳     ۲۴ مهر ۱۳۹۳
به گزارش پایگاه 598 به نقل از دنیای اقتصاد ؛ مجوز افزایش سرمایه 5 شرکت از سوی سازمان بورس و اوراق بهادار صادر شد.
براین اساس شرکت‌های نفت بهران، توکاریل، تجارت الکترونیک پارسیان، بیسکویت گرجی و موتورسازان تراکتورسازی ایران مجوزهای افزایش سرمایه را از سازمان بورس و اوراق بهادار دریافت کردند تا با برگزاری مجامع فوق‌العاده نسبت به انجام افزایش سرمایه اقدام کنند.
با توجه به برنامه ارائه شده، شرکت تجارت الکترونیک پارسیان در نظر دارد سرمایه خود را از مبلغ 910 میلیارد و 852 میلیون ریال به مبلغ 2900 میلیارد ریال از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی افزایش دهد. این افزایش سرمایه به مبلغ 1989 میلیارد و 128 میلیون ریال (معادل 218 درصد) از محل مطالبات و آورده نقدی سهامداران انجام خواهد شد. جبران مخارج سرمایه‌ای انجام شده از محل منابع داخلی در سال 92، خرید ساختمان آریو، توسعه زیرساخت‌های شرکت، خرید انواع دستگاه کارتخوان و تجهیزات موردنیاز جهت سایت پشتیبان از موارد انجام این افزایش سرمایه است.  در همین حال بیسکویت گرجی به منظور تامین سرمایه در گردش موردنیاز سال‌جاری و جبران مخارج سرمایه‌ای اقدام به افزایش سرمایه می‌کند. براین اساس شرکت بیسکویت گرجی در نظر دارد سرمایه خود را از مبلغ 50 میلیارد ریال به مبلغ 200 میلیارد ریال از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی افزایش دهد.
از سوی دیگر شرکت توکاریل در نظر دارد سرمایه خود را از مبلغ 653 میلیارد ریال به مبلغ 2546 میلیارد و 700 میلیون ریال از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی افزایش دهد.
شرکت توکاریل اعلام کرد: این افزایش سرمایه به منظور خرید 350 دستگاه واگن، تامین مخارج باقی‌مانده خرید 200 دستگاه واگن، بازیافت مخارج سرمایه‌ای خرید 200 دستگاه واگن و بازیافت مخارج سرمایه‌ای خرید شرکت آسیا سیر ارس صورت می‌گیرد. همچنین نفت بهران دیگر شرکتی است که برنامه افزایش سرمایه 212 درصدی خواهد داشت. نفت بهران اصلاح ساختار مالی و خرید مواد اولیه را از دلایل انجام این افزایش سرمایه عنوان کرده است. با توجه به برنامه ارائه شده، شرکت نفت بهران در نظر دارد سرمایه خود را از مبلغ 960 میلیارد ریال به مبلغ 3000 میلیارد ریال از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی افزایش دهد. این در حالی است که با توجه به برنامه ارائه شده، شرکت موتورسازان تراکتورسازی ایران در نظر دارد سرمایه خود را از مبلغ 204 میلیارد و 120 میلیون ریال به مبلغ 510 میلیارد و 300 میلیون ریال از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی افزایش دهد. موتورسازان تراکتورسازی اعلام کرد: این افزایش سرمایه 150 درصدی را به منظور مخارج سرمایه‌ای اجرای طرح افزایش ظرفیت تولید و سرمایه در گردش انجام خواهد داد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها