کد خبر: ۲۶۱۱۲
زمان انتشار: ۰۱:۰۱     ۱۶ بهمن ۱۳۹۰
مجله آمریکایی آتلانتیک که میانه خوبی با لابی صهیونیست ها در آمریکا دارد ، تیتر آخرین شماره خود را به موضوع پاکستان با "عنوان متحد از جهنم " اختصاص داده است.
مجله "آتلانتیک" ، در مقاله ای با عنوان روی جلد خود (متحد از جهنم) در شماره دسامبر 2011 به بیان ادله حمله پاکستان و برنامه هسته ای پاکستان اشاره نمود . نویسندگان مقاله ، جفری گلدبرگ و مارک آمبیندر ، که مدعی پژوهشش ماه برای نگاشتن این مقاله هستند به بیان تهدیدها و ترس هایی می پردازند که باعث حمله آمریکا به پاکستان شده است.

ازجمله نگرانی هایی که در این مقاله بدان می پردازد، امنیت سلاح های هسته ای پاکستان است که
یک کشور بی ثبات و مملو از خشونت و کانون جهادیسم جهانی می باشد و آن را برجسته ترین تامین کننده فن آوری هسته ای به کشورهای سرکشی چون ایران و کره شمالی می باشد.

در ادامه این مقاله از زبان گراهام آلیسون (متخصص سلاح های هسته ای که مدیر مرکز علوم و امور بین الملل در دانشگاه هاروارد) می نویسد :

اولین تهدیدی که باعث شد آمریکا وارد خاک پاکستان شود ، ترس از سرقت سلاح هسته ای توسط تروریست ها و همچنین انتقال سلاح هسته ای به یک کشور دیگر مانند ایران است و سوم آنکه این سلاح ها در اختیار یک گروه شبه نظامی قرار گیرد.

و در آخر به سناریو های پیشروی
ایالات متحده آمریکا در جهت خلع سلاح هسته ای می پردازد و می نویسد: در جهت آماده سازی خلع سلاح هسته ای از پاکستان باید شروع نمود و پس از آن در جهت حل بحران امنیت جهانی است ، امکان حمله آمریکا به ایران و از سوی دیگر شامل یک درگیری احتمالی با چین است.





توضیح مجله آتلانتیک برای این تصویر : پیشاور ، واقع در شمال غرب پاکستان ، فوریه 8 ، 2011 : تصویر به آتش کشیده شدن کامیون های نفتی حامل سوخت برای نیروهای ناتو  توسط بمب های کنار جاده و واکنش ناظر این رخداد





توضیح مجله آتلانتیک برای این تصویر : طرفداران گروه جدایی طلب اسلامی ، موشک های هسته ای ساخت پاکستان، خیابان های کراچی ، فوریه 2011 .


لازم به ذکر است آنچه در تمام این مقاله به وضوح علاوه بر موضوع بی ثباتی پاکستان ، حضور فعال طالبان و شبهات حضور بن لادن در نزدیکی یک پادگان آموزشی پاکستان قابل مشاهده می باشد پرداختن به موضوع پیگیری آمریکا برای تامین امنیت جهان با خلع سلاح هسته کردن کشورها به ادعای آن ها حامی تروریست و تلاش ایران جهت رسیدن به سلاح هسته ای می باشد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها