کد خبر: ۲۶۱۰۹۰
زمان انتشار: ۲۱:۵۲     ۲۳ مهر ۱۳۹۳
بهای نفت در بازارهای جهانی امروز(چهارشنبه) در محدوده 85 دلار در هر بشکه معامله شد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از ایسنا ؛ نفت برنت روز گذشته پس از تنزل پیش‌بینی آژانس بین‌المللی انرژی درباره تقاضای نفت و همچنین اعلام ایران مبنی بر نداشتن مشکل با کاهش قیمت‌ها، بیشترین سقوط روزانه طی سه سال گذشته را تجربه کرد؛ کاهشی که قیمت‌ها را به پایین‌ترین سطح از اواخر 2010 تاکنون رساند.

نگرانیها درباره عرضه بیشتر از تقاضا در دوران رکود اقتصاد جهانی باعث ایجاد یک روند کاهشی پس از رسیدن بهای نفت برنت به بالاترین سطح 2014 در اواسط ماه ژوئن شد. از آن زمان تاکنون نفت برنت حدود 30 دلار در هر بشکه کاهش قیمت را تجربه کرده است.

اظهارات اعضای اصلی اوپک نظیر عربستان، کویت و ایران که کاهش تولید برای افزایش قیمت را بعید دانسته اند، به سقوط بیشتر قیمتها منجر شده است.

نفت برنت برای تحویل در ماه نوامبر در آخرین تحولات بازار در روز چهارشنبه 37 سنت افزایش یافت و به 85 دلار و 41 سنت در هر بشکه رسید اما پیشتر شدیدترین کاهش قیمت روزانه را از سال 2011 تاکنون تجربه کرد و برای اولین بار از سال 2010 به زیر 85 دلار در هر بشکه رسید.

نفت آمریکا نیز پس از کاهش قیمت سه دلاری، امروز با 27 سنت افزایش 82 دلار و 11 سنت در هر بشکه معامله شد.

آژانس بین‌المللی انرژی روز سه‌شنبه پیش‌بینی خود برای رشد تقاضای نفت در سال 2015 را به دلیل ضعف اقتصاد جهانی تنزل داد.

آژانس بین المللی انرژی اعلام کرد که رشد تقاضای نفت جهان در سال 2015 میلادی کمتر از پیش بینی‌های قبلی خواهد بود و قیمت نفت احتمالا بیش از این کاهش خواهد یافت.

این آژانس پیش‌بینی کرد انتظار دارد در سال 2015 تقاضا با روزانه یک میلیون و 100 هزار بشکه افزایش به 93 میلیون و 500 هزار بشکه در روز برسد که 1.2 درصد افزایش نشان می‌دهد اما همچنان روزانه 300 هزار بشکه کمتر از پیش بینی‌های قبلی است.

همچنین ایران که معمولا از کاهش تولید برای افزایش قیمت حمایت می‌کند، اعلام کرد که می‌تواند قیمتهای پایین نفت را تحمل کند. عربستان و کویت نیز اظهارات مشابهی را مطرح کردند.

ریک اسپونر تحلیلگر نفتی در سیدنی استرالیا گفت: پیام مشخص از سوی اعضای اوپک این است که آنها بعید است برای افزایش قیمتها کاری انجام دهند.

پیش‌بینی اداره اطلاعات انرژی آمریکا نشان می‌دهد، تولید نفت شیل در آمریکا همچنان رو به افزایش است و قرار است در نوامبر نسبت به اکتبر روزانه 106 هزار بشکه افزایش داشته باشد.

ذخایر نفت خام آمریکا نیز پیش‌بینی می‌شود که در هفته منتهی به 10 اکتبر افزایش داشته است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها