به گزارش پایگاه 598 به نقل از دنیای اقتصاد ؛ شبکه نمایش خانگی در واقع تکمیلکننده هنرصنعت سینما بعد از اکران فیلم در
سینماها است که گستردگیاش در تمام کشور را نمیتوان نادیده گرفت. در این
میان مسالهای که وجود دارد این است که روی شبکه توزیع محصولات این شبکه
کار جدی صورت نگرفته است که مردم از طریق کانال رسمی فیلمها را تهیه کنند.
با رشد تکنولوژی هم به نظر میرسد با مساله کپیبرداری غیرمجاز به شکل
کامل نمیشود برخورد کرد. اتفاقی که در حال حاضر در محصولات شبکه خانگی
افتاده این است که تنوعی در این حوزه وجود دارد که برای استفاده خانوادهها
بسیار کاربرد دارد.
به این معنا که خانوادهها در هر ساعت از شبانهروز
میتوانند از محصولات این شبکه استفاده کنند و در واقع شبکه نمایش خانگی
به نوعی استقلال در این زمینه رسیده است.شبکه خانگی با تلویزیون و سینما
تفاوت ماهوی دارد و این تفاوت است که نیاز به آن را تقویت میکند. متاسفانه
به دلیل بیبرنامگیای که در حوزه نمایش خانگی وجود دارد حتی به کسانی که
چندان تجربهای در زمینه شبکه نمایش خانگی ندارند مجوز فعالیت در این عرصه
داده شده و همین امر باعث شده رقابت کاذبی شکل بگیرد و این شرکتها هر طور
که دلشان میخواهد عمل کنند. قیمت پایین محصولات شبکه هم باعث شده چندان
نتوان در این حوزه مانور داد. باید جوری برنامهریزی کرد که محصولات فرهنگی
به سبد خانواده اضافه شود و قیمتش هم با دیگر اقلام مورد نیاز خانوادهها
همسان شود. اما این ماجرا در حال حاضر به شکلی در آمده که بعضی از
فیلمسازان ما هم از این فضا سوءاستفاده کردند و با تولید تلهفیلمهای
بیکیفیت و با ایجاد زرق و برق در جلد محصولشان مخاطب را فریب دادند و به
فروش لحظهای فکر کردند و آرام آرام اعتماد او را به شبکه نمایش خانگی از
بین بردند. بالا بردن قیمت محصولات نمایش خانگی تنها با برنامهریزی،
نظارت، کنترل و هدایت میسر است. الان هم فضای فرهنگی ما تغییر کرده است.حتی
در روستاهای این کشور میشود برای نیاز مردم به فیلمهای شبکه خانگی
برنامهریزی کرد. مشکل دیگر این شبکه بحث ممیزیهای سلیقهای است. مثلا
اگر مسوولی با فیلم هندی ارتباط برقرار نمیکند، مشکل اوست نه مردم. بیش از
80 درصد مردم ایران اعم از روستاییان و کارگران و اقشار مختلف فیلم هندی
دوست دارند. نکته اصلی در این میان بحث تفاوت قیمتها در عرضه محصولات
است.بعضی از فیلمهای جدید و روز دنیا را در این حوزه میتوان با قیمت
بیشتر به مردم عرضه کرد و بعضی دیگر از محصولات را ارزانتر. در همه صنوف
همین قانون حاکم است. برای همه محصولات یک قیمت مشخص وجود ندارد. پس ما
باید با برنامهریزی، کنترل و هدایت به این سمت حرکت کنیم که فرهنگ شبکه
نمایش خانگی در مردم ما ایجاد شود.