کد خبر: ۲۶۰۴۸
زمان انتشار: ۱۸:۴۳     ۱۹ آبان ۱۳۹۰
نخستین ماهواره صددرصد ایرانی ساخته شده در دانشگاه علم و صنعت دراختیار مجموعه پرتابگر قرار گرفته است.
واحد مرکزی خبر: رئیس مرکز تحقیقات فضایی دانشگاه علم و صنعت گفت:نخستین ماهواره صددرصد ایرانی ساخته شده در این دانشگاه دراختیار مجموعه پرتابگر قرار گرفته است.

دکتر بلندی در مراسم «یک روز با ماهواره » در دانشگاه علم و صنعت افزود: ماهواره50 کیلوگرمی نوید؛ مجهز به دوربین است که در مدار بیضوی کره زمین قرار خواهد گرفت .
 
وی گفت: هم اکنون42 کشور دارای فناوری های فضایی هستند که از میان آنها برخی کشورها توانایی پرتاب ماهواره به فضا را دارند.
 
رئیس مرکز تحقیقات فضایی دانشگاه علم و صنعت با اشاره به تاریخچه شکل گیری سازمان فضایی ایران و روند رشد و توسعه این سازمان افزود: در سال70 سازمان فضایی ایران شکل گرفت و در سال 84 به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید.
 
وی ادامه داد: پس از تشکیل این سازمان در سال 86 شورای عالی فضایی مأموریت ساخت ماهواره را به سه دانشگاه امیرکبیر ، علم و صنعت و صنعتی شریف واگذار کرد.
 
بلندی گفت: در ابتدای طراحی ماهواره در این دانشگاه مقرر شد به سراغ کشورهای خارجی صاحب فناوری های فضایی برویم اما این کشورها به علت مسائلی از جمله تحریم ،‌ این فناوری ها را در اختیار دانشمندان و متخصصان کشور ما قرار ندادند.
 
وی گفت: پرتابگری که قرار است ماهواره50 کیلوگرمی را به فضا پرتاب کند قبلاً دو ماهواره با وزن 22 کیلوگرم و 15.3 کیلوگرم را به فضا پرتاب کرده است.
 
رئیس مرکز تحقیقات فضایی دانشگاه علم و صنعت افزود: ساخت و پرتاب ماهواره90 کیلوگرمی ظفر و اعزام انسان به فضا از مواردی است که در دستور کار قرار گرفته است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها