کد خبر: ۲۵۹۹۶۲
زمان انتشار: ۲۱:۴۶     ۱۹ مهر ۱۳۹۳
قائم مقام صندوق بیمه کشاورزی ایران گفت: در سال زراعی 93-92 هزار میلیارد تومان خسارت به کشاورزی وارد شد.

به گزارش پایگاه 598 به نقل از ایسنا ؛ صفرپورطاهر امروز - شنبه - در اولین همایش بیمه کشاورزی در استان کرمان اظهار کرد: ایران به لحاظ سطح بیمه کشاورزی رتبه پنجم دنیا، بهره برداران چهارم و تعداد محصولات رتبه دوم را دارد.

 

وی افزود: 150 میلیارد تومان اعتبار مصوب مجلس برای صندوق است و ما باید 1150 میلیارد تومان پرداخت کنیم.

 

 

صفرپورطاهر درباره بیمه نبودن کارگزاران بیمه کشاورزی تصریح کرد: شرکت ها مکلف هستند بیمه گزاران را بیمه کنند و این بحث را شخصا دنبال می کنم.

 

وی افزود: در سال جاری سهم دولت از 580 میلیارد تومان در صندوق بیمه به 1200 میلیارد تومان افزایش پیدا کرده و در سال جاری به لحاظ زمانی زودتر از سال قبل پرداخت خسارات را داشته ایم و باید کارگزاران بیمه استان کرمان سریع گزارشات باغات را ارائه کنند تا ما پرداخت داشته باشیم.

 

 

قائم مقام صندوق بیمه کشاورزی ایران بیان کرد: کشاورزی اگر تقویت شود، نمی میرد و بیمه یکی از جاهایی است که می تواند این بخش را تقویت کند.

 

وی گفت: بخش کشاورزی ظرفیت های قابل توجهی دارد، اما به لحاظ مدیریتی، اعتباری، فناوری و ... به جایگاهی که باید، نرسیده است.

 

صفرپورطاهر ادامه داد: شرایط محیطی، سرعت و پیشرفت تکنولوژی، موجودی منابع تولید، عوام مدیریتی، بازارها و ... از جمله عوامل دستیابی به الگوی بهینه تولید هستند.

 

 

وی تصریح کرد: توجه همگانی به نظام بیمه کشاورزی لازم است و باید مدیریت ریسک داشته باشیم.

 

 

به گفته قائم مقام صندوق بیمه کشاورزی ایران یکی از استان های توانمند در ارزیابی خسارت، کرمان است.

 

وی بیان کرد: افزایش سطوح برنامه، روز آمد کردن ضرایب خطر و افزایش تعهدات بیمه گر، ارائه سطوح مختلف پوشش های بیمه ای به عنوان گزینه های انتخابی برای اولین بار به منظور اعمال مدیریت ریسک، اصلاح و بازنگری آیین نامه ها و ... از جمله ویژگی های کلی برنامه امسال است.

 

 

  صفرپورطاهر تاکید کرد: با حق بیمه کمتر، حداکثر تعهد بیمه گر را در چند محصول باغی و زراعی بالا برده ایم و 80 درصد خسارت را پذیرا هستیم. چون به سمت فنی کردن نظام بیمه ای می رویم و می خواهیم مدیریت فنی را در کشاورزان احیا کنیم و 20 درصد خسارت به بالا را متعهد می شویم
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها