وی با بیان اینکه در گذشته پیمانکاران تجهیزات را نصب و راه اندازی کرده و پس از آن هزینه آن را دریافت می کردند، گفت: اکنون تمام پرداخت ها پیش از آغاز کار انجام می شود. علاوه بر این هزینه های حقوق و دستمزد و حامل های انرژی چندین برابر افزایش یافته است همچنین هزینه های شهرداری در سال 93 نسبت به سال 92 حدود سه برابر افزایش یافته است که مجموع تمام این هزینه ها قیمت تمام شده هر خط تلفن ثابت را افزایش می دهد به نحوی که راه اندازی هر خط تلفن ثابت به طور متوسط برای ما 700 هزار تومان هزینه دارد این در حالی است که مخابرات موظف است که هر خط تلفن ثابت را 50 هزار تومان به فروش برساند.
مدیر عامل شرکت مخابرات استان تهران با تاکید بر اینکه در سال 93 مخابرات افزایش تعرفه مکالمه نداشته است، اضافه کرد: افزایش شبکه های اجتماعی مکالمات تلفن ثابت را کاهش داده است.
وی با اشاره به مشکلاتی که درخصوص
ارائه سرویس های مخابراتی و اینترنتی به وجود آمده است یکی از مشکلات اساسی
را کمبود پهنای باند اینترنت عنوان کرد و گفت: به رغم افزایش سه برابری
میزان پهنای باند مخابرات تهران در سال گذشته اما هنوز از نحوه تامین پهنای
باند رضایت کامل نداریم و درخواست های ما از طرف شرکت ارتباطات زیر ساخت
فوری تامین نمی شود.
صیدی یکی دیگر از مشکلات کیفیت سرویس های اینترنت مخابرات را کمبود نسخه
های آدرس های عددی اینترنتی (IP) عنوان کرد و گفت: هم اکنون مشکل کمبود IP
نسخه چهار جدی است و لزوم گذر به IP نسخه 6 ضروری است و در صورت حل نشدن
این مشکل در سال آینده یک معضل جدی در خصوص کمبود آدرس های عددی اینترنت
خواهیم داشت.