کد خبر: ۲۵۹۳۱
زمان انتشار: ۲۰:۳۳     ۱۸ آبان ۱۳۹۰
دادستان دادگاه کیفری بین المللی از ادامه تلاش برای دستگیری مقامات رژیم سابق لیبی به جرم جنایت علیه بشریت و تجاوز به زنان خبر داد.
به گزارش سرویس بین الملل برنا به نقل از خبرگزاری رویترز، "لوئیس مورنو اوکامپو" دادستان دادگاه کیفری بین المللی در مصاحبه مطبوعاتی در مقر این نهاد در دن هاگ تأکید کرد: مسئله اصلی زمان دستگیری "سیف الاسلام" نیست، مهم این است که وی سرانجام دستگیر و محاکمه می شود.

"اوکامپو" افزود: علاوه بر جنایت علیه بشریت و جنایات جنگی، اتهام جدیدی متوجه "عبدالله سنوسی" برادر زن و وزیر اطلاعات رژیم "قذافی" و دیگر مقامات رژیم سابق لیبی است.

وی با اشاره به پایان تحقیقات در خصوص صدها مورد تجاوز به زنان از سوی نیروهای رژیم سابق در طول 8 ماه قیام مردم این کشور، از پیگیری جدی این پرونده خبر داد.

"اوکامپو" اوایل ماه جاری میلادی در گزارشی به شورای امنیت سازمان ملل از احتمال دستور "قذافی" و وزیر اطلاعات لیبی برای تجاوز به معترضان زن خبر داده بود. 

دادستان دادگاه کیفری بین المللی بار دیگر از تلاش برخی مزدوران رژیم سابق لیبی برای فراری دادن "سیف الاسلام" به کشورهای آفریقایی خبر داد.

آخرین تماس "سیف الاسلام" با این نهاد قضائی به دو هفته قبل باز می گردد.

برخی منابع از حضور "سیف الاسلام" و "عبدالله سنوسی" در نیجر خبر می دهند، اگرچه گزارش هایی مبنی بر فرار "سنوسی" به مالی نیز منتشر شده است. 

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها