کد خبر: ۲۵۹۳۰
زمان انتشار: ۲۰:۳۰     ۱۸ آبان ۱۳۹۰
یكی از مراجع عظام تقلید قم با اشاره به جایگاه شهر قم گفت: باید این شهر فرهنگی به عنوان اشاعه دهنده مباحث فرهنگی در كشور تلاش كند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، آیت الله مكارم شیرازی در دیدار شهردار و برخی از اعضاء‌ شورای اسلامی شهر قم با بیان اینكه شهر قم را نباید با دیگر شهرهای ایران مقایسه كرد گفت: قم متعلق به تمام جهان تشیع و اسلام می باشد و خدمات گسترده ای را ارائه نموده است لذا باید برخورد ما با مسئولین به صورت طلبكارانه باشد و خواسته های خود را از آنها طلب نمائیم.

آیت الله مکارم شیرازی تصریح کرد : سالانه زائران زیادی از اقصی نقاط ایران و جهان به قم مشرف می شوند و باید زیر ساختهای شهر قم همانند دیگر شهرهای کشور مهیا گردد تا آبروی شیعه و نظام جمهوری اسلامی حفظ گردد.

وی افزود : بزرگترین حوزه علمیه در قم می باشد و قم تربیت کننده عالمان دینی ، اساتید حوزه و دانشگاه و یک مرکز تخصصی در زمینه علوم سیاسی و عقیدتی در جهان است و لذا باید به شهر قم مانند دیگر شهرهای بزرگ ایران توجه اساسی و زیر بنایی شود.

وی تصریح كرد: باید به شهرداری ها كمك شود تا به خودكفائی برسند . شهر قم سالانه پذیرائی بیش از 15 میلیون زائر از اقصی نقاط كشور و دنیا می باشد و هزینه های زیادی بر دوش شهرداری قم دارد لذا باید این هزینه ها از سوی دولت و مسئولین كشور جبران گردد.

وی رسیدگی به مسائل فرهنگی در قم را حائز اهمیت عنوان كرد و افزود: تمام دستگاههای دولتی و اجرائی استان باید توجه خاص به مقوله فرهنگ و گسترش آن در بین مردم داشته باشند . مسائل فرهنگی در كشور نشات گرفته از قم می باشد اگر مسائل فرهنگی در قم با مبانی اسلام تعارضی داشته باشد قطعاً این مشكلات در دیگر شهرها بیشتر خواهد بود.

آیت الله مکارم شیرازی در ادامه ضمن تاكید بر تسریع در اجرای پروژه های شهری ، بر اهمیت  سرمایه گذاری در قم اشاره و خاطر نشان كرد: اجرای برخی از پروژه های شهری نیازمند حمایت سرمایه گذاران می باشد لیكن سرمایه گذاری در قم دارای اصول و قواعدی است كه این چارچوبها و اصول باید  در قم رعایت شود و با باید ها و نبایدهای قم همخوانی داشته باشد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها