کد خبر: ۲۵۸۸۹۹
زمان انتشار: ۱۲:۰۲     ۱۶ مهر ۱۳۹۳
رئیس فدراسیون فوتبال معتقد است باشگاه‌ها باید در تعطیلی‌50 روزه لیگ کاستی‌های خودشان را جبران کنند.

به گزارش پایگاه 598 به نقل از روزنامه خراسان ،حق‌پخش، تعطیلی ‌50 روزه لیگ برتر، مشکلات مالی فدراسیون‌ و ... از جمله مسایلی هستند که علی كفاشیان درباره آن‌ها حرف می‌زند. صحبت های کفاشیان را در زیر می خوانید:

 

* آقای کفاشیان منتقدان می‌گویند چرا باید لیگ برتر به‌ خاطر جام ملت‌ها ‌‌50 روز تعطیل باشد؟ می‌گویند در هیچ لیگی این اتفاق نمی‌افتد. چه پاسخی برای آن‌ها دارید؟

- فقط لازم است منتقدان به کمی‌ قبل برگردند. ببینید، همین چند هفته پیش که اغلب تیم‌های ملی دنیا 2 بازی انجام دادند و در اردو بودند، تیم ملی ما بازی نکرد. ما می‌توانستیم به راحتی لیگ را تعطیل کنیم تا تیم ملی بازی کند ولی این کار را نکردیم تا بازی‌ها انجام شود. الان هم برای جام ملت‌ها توقع داریم که فرصت بیشتری به تیم ملی داده شود. در ‌واقع لیگ را تعطیل نکردیم که قبل از مسابقات به تیم ملی فرصت بیشتری بدهیم. شما نگاه کنید، همین الان به خاطر تیم ملی امید دارند ما را می‌کوبند. اگر لیگ را تعطیل می‌کردیم و بازیکنان مورد‌نظر وینگادا دعوت می‌شدند، این اتفاق‌ها می‌افتاد؟ ولی ما تعطیل نکردیم و بازی‌ها برگزار شد. الان هم دارند ما را می‌کوبند که چرا تیم امید نتیجه نگرفته است. مجبور شدیم از هر باشگاه فقط یک بازیکن‌ دعوت کنیم. حالا هم اگر می‌خواهیم در جام ملت‌ها نتیجه بگیریم، باید رقابت‌های لیگ برتر را تعطیل کنیم وگرنه فردا تیم نتیجه نگیرد، همین منتقدان ما را می‌کشند!

 

* این تعطیلی واقعا به ضرر باشگاه‌ها نیست؟

- ایرادی ندارد، در مدتی که تعطیل هستند استراحت‌ کرده و کاستی‌های خودشان را جبران می‌کنند!

 

* مشکلات مالی فدراسیون فوتبال به کجا رسید؟

- به جایی نرسیده. الان ما برای دریافت پول‌های بین‌المللی با مشکلات زیادی روبه‌رو هستیم. فیفا پول زیادی به ما بدهکار است. علاوه‌بر پاداش جام‌جهانی، پول داوران و‌ چند مورد دیگر‌ مانده ولی نمی‌توانند پرداخت کنند.

 

* برای گذراندن امور فدراسیون فوتبال از در و همسایه پول می‌گیرید؟

- همسایه‌ها بدبخت‌تر از ما هستند! در خانه هرکس که می‌رویم، می‌گوید ما خودمان محتاجیم، پول داری کمک کن!‌(خنده)

 

* حق‌پخش هم که به جایی نرسیده است.

- نه، به جایی نرسید دیگر. از اول می‌دانستم که توافق نمی‌کنیم. چند جلسه با هم داشتیم، هم وقت ما را گرفتند و هم وقت خودشان. آخر سر هم گفتند‌ بیشتر از ‌22‌ میلیارد تومان نمی‌دهیم. پول بیشتر نمی‌دهند، ما هم نمی‌توانیم با آن‌ها همکاری کنیم. منتظر تصمیم جدید ما باشید.

 

* چه تصمیمی؟ این هشدار است؟

- یک تصمیم خوب می‌گیریم چون به این شکل نمی‌توانیم همکاری کنیم.

 

* شما برای تبلیغات‌ محیطی قرارداد بسته‌اید. قراردادتان هم سنگین است. اگر بازی‌ها پخش نشود ضرر می‌کنید.

- ببینید، ما‌ باید هم از این ‌طرف بگیریم و هم از آن‌ طرف. وقتی قرار باشد یک طرف پول ندهد، ترجیح می‌دهیم که کلا همکاری با دو‌طرف را تمام کنیم و لیگ آماتوری داشته باشیم.

 

* یعنی پول تبلیغات محیطی را که دریافت کرده‌اید، بازمی‌گردانید؟

- نه، این پول قسط‌‌بندی شده بود. قسط اول را داده‌اند که ما هم در عوض رقابت‌های لیگ را پخش کرده‌ایم. مشکلی از این بابت نیست.

 

* شما به‌80 میلیارد حق‌پخش راضی هستید، درست است؟

- صدا و ‌سیما در‌آمدش از فوتبال زیاد است ولی نمی‌خواهد رقم حق‌پخش را بالا ببرد. ما اعتقاد داریم حق‌پخش باید از درآمد واقعی فوتبال پرداخت شود. اگر قرار است پول ندهند، ما هم اصراری به لیگ حرفه‌ای نداریم. بازی‌ها را همین‌طوری آماتور برگزار می‌کنیم و سالی یکی دو بار تیم ملی را به اردو می‌بریم. نتیجه گرفت که گرفت، نگرفت هم نگرفت. الان ما جزو لیگ‌های حرفه‌ای آسیا هستیم. دسته دوم هم کشورهایی هستند که در afccup حضور دارند. دسته سوم هم کشورهایی هستند که لیگ آماتور دارند مثل نپال، برونئی، مالدیو و... الان بیشتر کشورها دارند تلاش می‌کنند که حرفه‌ای شوند و به لیگ قهرمانان آسیا برسند ولی ما دنبال این هستیم که به دسته ‌2 برویم! ما دنبال حرفه‌ای شدن نیستیم. صدا و‌ سیما فکر می‌کند ما پول زور‌ می‌خواهیم، یا دولت پول ما را بدهد یا صدا و‌ سیما. روی حرفمان هم به طور جدی هستیم.

 

* ظاهرا خیلی‌ جدی هستید.

- بله، خیلی هم جدی هستیم و تا آخر پای حرفمان می‌مانیم.

 

* تیم ملی هم برای جام ملت‌ها از یک‌شنبه استارت زد.

- بله، اردوی پرتغال نیاز بود و خوشحالم که توانستیم علی‌رغم مشکلاتی که داریم با کمک آقای کی‌روش این اردو را برگزار کنیم. امیدوارم که در این مدت باقی‌ مانده کادر فنی بتواند تیم ملی را آماده کند. ما خیلی کار کی‌روش را قبول داریم و ایشان قول داده‌ نهایت تلاش خود را برای موفقیت در جام ملت‌ها ‌انجام دهد. قطعا ایشان نمی‌تواند قولی به ما بدهد ولی‌ مطمئن هستیم که تیم با تمام توانش بازی می‌کند، درست مثل جام‌جهانی که همه را غافلگیر کردیم. در جام ملت‌ها هم می‌خواهیم همه را غافلگیر کنیم. بالاخره تیم‌ها در آسیا قوی هستند و قدرت‌ها به هم نزدیک شده. امیدوارم بتوانیم بعد از سال‌ها به فینال برسیم و قهرمان شویم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها