کد خبر: ۲۵۸۵۵۷
زمان انتشار: ۱۴:۱۰     ۱۵ مهر ۱۳۹۳
HP قصد دارد برای تمرکز بیشتر بر وی بخش پر سود شرکت خود به 2 شرکت مجزا تبدیل شود.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از بازار خبر ؛ شرکت هاولت پکارد به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های فنّاوری در دنیا که معمولاً به نام HP شناخته می‌شود قصد دارد در آینده نزدیک به دو شرکت مجزا تبدیل شود و بخش کامپیوترها و پرینترهای خود را از بخش سخت‌افزاری و خدماتی خود جدا کند.


اچ پی در سال‌های گذشته درگیر برنامه‌های بازسازی شرکت بوده است و در همین راستا 10ها هزار نفر از نیروهای خود را تعدیل کرده است.

در ماه آگوست سال جاری میلادی با وجود اینکه بخش فروش کامپیوترهای شخصی این شرکت قوت گرفته بود و  درآمد اچ پی نیز بیشتر شده بود، سود این شرکت به مقدار قابل‌توجهی کاهش پیدا کرد.

مگ وایتمن که در حال حاضر مدیرعامل  شرکت 75 ساله هاولت پکارد بوده و وظیفه هدایت آن را بر عهده دارد نیز اعلام کرد فروش کامپیوترهای شخصی از ابتدای امسال به نسبت بهتر شده است اما همچنان به‌اندازه کافی برای شرکت سودآور نیست.


روز گذشته شرکت اچ پی به‌طور رسمی اعلام کرد که قصد دارد به دو شرکت مجرا تقسیم شود تا بتواند تمرکز خود را بیشتر معطوف به تجارت پرسودتر خود بگذارد. گفته می‌شود خود وایتمن مدیریت شرکت جدید را بر عهده خواهد گرفت.


فشارهای تجاری
شرکت اچ پی علاوه بر مشکلات موجود در بازسازی ساختار شرکت، اخیراً درگیر یک دعوای حقوقی با مدیران قبلی شرکت آتانومی نیز بوده است. اچ پی، شرکت انگلیسی فوق را در سال 2011 به قیمت 11 میلیارد دلار خریداری کرد.

بعد از گذشت 2 سال اچ پی اعلام کرد که ارزش واقعی این شرکت تنها 8 میلیارد دلار است و مدیران و مؤسسان آتانومی را به کلاه‌برداری و بیش‌ازحد نشان دادن ارزش آن متهم کرد.

اچ پی همچنان در کشمکش دادگاه دعوای حقوقی با صاحبان اسبق آتانومی است. علاوه بر تمام این مسائل در سال‌های اخیر شرکت اچ پی بسیار تحت‌فشار رقیب چینی خود، لنوو بوده است.

شرکت لنوو توانست در سال 2012 مقام اولی در جهان درزمینهٔ تولید کامپیوترهای شخصی را از شرکت اچ پی بگیرد.


در این میان شرکت اچ پی تنها شرکتی نیست که برنامه تقسیم شدن را دارد. هفته گذشته شرکت eBay نیز اعلام کرد که قصد دارد سرویس پرداخت آنلاین پی‌پال خود را به‌عنوان یک شرکت مستقل به ثبت برساند. 

 

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها