کد خبر: ۲۵۸۴۷۳
زمان انتشار: ۱۳:۰۱     ۱۵ مهر ۱۳۹۳
حاج کاظم و یارانش، در واقع تجلی روح آزاده، عدالتخواه و با اخلاص بچه‌های جنگ هستند که با شرایط جدید اجتماعی به وجود آمده توسط مدیریت دوران پس از جنگ دچار چالش می‌شوند.

به گزارش پایگاه 598، وبلاگ کارگری در روزنامه نوشت: فیلم سینمایی «آژانس شیشه‌ای» یکی از محبوب‌ترین فیلم‌های تاریخ سینمای ایران است. این فیلم با محوریت شخصیتی به نام «حاج کاظم» از شرایط اجتماعی دوران پس از جنگ و مظلومیت بسیجی‌ها و رزمندگان در جامعه انتقاد می‌کند.

حاج کاظم و یارانش، در واقع تجلی روح آزاده، عدالتخواه و با اخلاص بچه‌های جنگ هستند که با شرایط جدید اجتماعی به وجود آمده توسط مدیریت دوران پس از جنگ دچار چالش می‌شوند.

    http://yasupload.ir/images/87935367671379461064.jpg

اما «حاج کاظم» هم از مسائل و اتفاقات پس از انتخابات در امان نماند. یک جریان رسانه‌ای وابسته به گروه‌های سیاسی تکنوکرات و سرمایه سالار- همان‌ها که با حاج کاظم دچار چالش شدند پا را از استفاده ابزاری از هنرمندان فراتر نهاده و حتی از شخصیت‌های محبوب داستان‌های فیلم‌های سینمایی هم سوءاستفاده می‌کند.

به طور مثال، در روزنامه «اعتماد» مطلبی چاپ شد که نویسنده آن مدعی شد «می‌توان میرحسین موسوی را شبیه حاج کاظم که نه عین حاج کاظم دانست.»!

بدون شک، نوشته‌هایی از این دست، بیشتر به یک «طنز تلخ» شباهت داشت. چه کسی هست که نداند، فیلم‌هایی مثل «آژانس شیشه‌ای» و همذات پنداری با شخصیت‌هایی چون «حاج کاظم» جلادهنده روحیه جوانان آرمانگرا و انقلابی بوده است.

از این رو هم نسل جوان مترقی و آگاه از افرادی چون ابراهیم حاتمی کیا و پرویز پرستویی بسیار ممنون هستند که با چنین آثاری موجب آشنایی بیش از پیش آنها با دفاع مقدس و آدم هایش شدند. و اما در مورد ادعای شباهت قهرمان فیلم «آژانس شیشه‌ای» با فرمانده کودتای ورشکسته سال 88 باید گفت که:

 

http://yasupload.ir/images/77863738999572531970.jpg

-یاران و یاوران حاج کاظم، «عباس» بسیجی دردمند شهرستانی، یا «اصغر» حزب اللهی شوریده تهرانی هستند، نه طبقه متوسط جدید بالا شهرنشین؛ یک بار دیگر فیلم را ببینید.

-مسعود رجوی هیچ گاه از حاج کاظم حمایت نکرد. بی بی سی و شبکه‌های ماهواره‌ای آمریکایی و انگلیسی هم گرچه برای منافع خود خبر شورش حاج کاظم را پوشش دادند، اما هیچ گاه او را رهبر جنبش مدنی ایران ندانستند و از او حمایت نکردند.

-حاج کاظم دشمن آقازاده‌های فاسد و فرصت طلب بود. آن آلوده‌ها، هیچ وقت برای طرفداری از حاج کاظم سرمایه گذاری  و برای او مانتوی سبز توزیع نکردند.

-حاج کاظم راوی صادق جنگ روزگار و روزگار جنگ بود. او راستگو بود و در حقایق تقلب نمی‌کرد.

-حاج کاظم فقط در لفظ و زبان دم از خط امام نمی‌زد. بلکه تمام حیثیتش را فدای یک سپاهی خمینی(ره) کرد.

در پایان این که قهرمان فیلم «آژانس شیشه‌ای» شبیه هیچ کس نبود، به جز خودش؛ حاج کاظم، حاج کاظم است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها