کد خبر: ۲۵۸۳۹۵
زمان انتشار: ۱۰:۳۵     ۱۵ مهر ۱۳۹۳
یک دکترای روانشناسی گفت: تکان‌دادن پاها اگر به ‌علت اضطراب باشد به دارو درمانی نیاز است.

دکتر الهام فروزنده در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه علوم پزشکی تهران، افزود: در صورتی که علت این مشکل رفتاری باشد، فرد احتیاج به روان‌درمانی دارد.

با اشاره به اینکه یکی ‌از علل تکان‌دادن پاها اضطراب است و بیشتر به جنبه‌ی رفتاری مرتبط است گفت: در این عارضه، شخص آنقدر این کار را تکرار می‌کند که در مغز او جای می‌گیرد و به ‌صورت عادت در‌می‌آید به ‌طوری‌که اگر این عمل را انجام ندهد، باعث اضطراب و نگرانی‌اش می‌شود.

وی یادآور شد: در بعضی از خانواده‌ها عمل تکان‌دادن پاها به ‌صورت یک الگو در‌آمده و هنگامی که یک فرد پاهای خود را تکان می‌دهد، شخص دیگر نیز همین عمل را تکرار می‌کند و اگر این‌کار را انجام ندهد دچار اضطراب می‌شود و باید یکی ‌از اعضای بدن خود را حرکت دهد تا اضطراب او کمتر شود.

این روانشناس با تاکید بر اینکه تکان‌دادن پا با سندروم پای‌بی‌قرار متفاوت است، ادامه داد: سندروم پای ‌بی‌قرار حالتی است که شخص احساس ضعف شدید در ناحیه‌ی پای خود می‌کند و آنقدر این ضعف شدید است که فرد را دچار بی‌خوابی می‌کند و علت آن کم‌شدن ترشح گروهی از گیرنده‌ها در مغز است. درمان سندروم پای‌بی‌قرار توسط روانپزشک انجام می‌شود.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها