به گزارش پایگاه 598 به نقل از خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، حال این روزهای پرسپولیس خوب نیست، دعواهای مدیریتی در این باشگاه بالا گرفته و هرکسی ادعای «رئیس» بودن دارد. خبرهای خوبی از قلعه سرخ شنیده نمیشود، آقایان میگویند با هم «توافق» و «تفاهم» کردند اما این طور نیست.
در یک هفته گذشته جلسات متعددی بین مسئولان باشگاه، اسپانسر و وازرت ورزش و جوانان شکل گرفته که هر کدام خروجی خودش را دارد. یک شب باشگاه و اسپانسر با هم توافق نمیکنند و کار به دعوا میکشد، یک روز هم چیز گل و بلبل است و در جلسه بعدی باز هم دعوا میشود!
در شرایطی که در یکی، دو روز گذشته اعلام شد اسپانسر و باشگاه پرسپولیس با هم توافق کردند و قرار است 4 چک یک میلیاردی از طرف اسپانسر به باشگاه تحویل داده شود اما روز گذشته و در جلسهای طولانی با حضور خادم، سیاسی، منتقمی، خواجهوند و اسپانسر شرایط برمیگردد. به گفته حاضران جلسه خوبی برگزار نمیشود و باز هم نمایش قدرت حرف اول و آخر را میزند.
به نظر میرسد مشکل اصلی باشگاه پرسپولیس این است که هر کسی میخواهد خودش همه کاره شود و به قول معروف «کار را دستش بگیرد». مسئلهای که در این شرایط میتواند به راحتی تیشه به ریشه پرسپولیس بزند.
دعوا بر سر اسپانسر
بزرگترین مشکل این روزهای پرسپولیس بحث اسپانسر است. در شرایطی که در ابتدای فصل و با تصمیم وزارت ورزش و جوانان شرکت بهنام پیشروی کیش به عنوان اسپانسر باشگاه پرسپولیس برای یک فصل معرفی شد اما تیم مدیریتی و اسپانسر نتوانستند با هم کنار بیایند. این در شرایطی است که اسپانسر تا امروز نزدیک 13 میلیارد هزینه کرده است و به گفته خودشان نتوانستند درآمدزایی کنند.
صدرا سیستم مشکل اصلی اسپانسر
از زمانی که اسپانسر جدید به باشگاه پرسپولیس آمده هنوز نتوانسته از «برند» این باشگاه درآمدزایی کند. قضیه از این قرار است که در زمان محمد رویانیان برند باشگاه پرسپولیس به مدت 3 تا 5 سال به شرکت صدرا سیستم پاسارگاد تحویل داده میشود و این شرکت حق این را پیدا میکند که در زمان معین از برند درآمدزایی کند.
بعد از روی کار آمدن تیم مدیریتی و اسپانسر جدید هنوز باشگاه پرسپولیس نتوانسته با صدرا سیستم قطع همکاری کند و همین مسئله باعث ایجاد اختلاف شده است. یعنی با وجود شرکت بهنام پیشروی کیش این صدراسیستم پاسارگاد است که الان هم بدون هیچ مشکلی در حال استفاده از برند باشگاه پرسپولیس است! نکته جالب اینجاست که 75 و به روایتی 82 درصد از سهام این شرکت به نام باشگاه پرسپولیس است.
در این مدت باشگاه پرسپولیس نتوانسته مقابل فعالیتهای صدراسیستم پاسارگاد را بگیرد. در کنار صدرا سیستم، شرکت فناپ و برخی قراردادهای انفرادی هم وجود دارد که در حال اجرا شدن است. هر چند در این مدت باشگاه پرسپولیس توانسته در زمان رحیمی بین 300 تا 500 میلیون تومان پول را برای باشگاه «زنده» کند!
با این شرایط و تا زمانی که قرارداد صدراسیستم با باشگاه پرسپولیس فسخ نشود هیچ اسپانسری نمیتواند از برند باشگاه پرسپولیس استفاده تجاری کند.
تغییر اسپانسر در دستور کار هیئت مدیره؟
در شرایطی که اسپانسر باشگاه پرسپولیس قراردادی یکساله دارد و در این زمان باید تمام فعالیتهای اقتصادی زیر نظر او انجام شود اما برخیها در هیئت مدیره باشگاه پرسپولیس در تلاش هستند تا اسپانسر خودشان را به این باشگاه بیاورند و حتی صحبتهای نهایی را هم در این خصوص انجام داده است. نکته جالب اینجاست که امیررضا خادم چندی پیش اعلام کرد که اگر اسپانسر باشگاه پرسپولیس به تعهداتش عمل نکند به راحتی اسپانسر تغییر میکند.
حالا در این شرایط باید دید که وضعیت تعهدات باقی مانده و ضمانتهای آینده چه میشود.
این داستان پایان خوشی دارد؟
حالا باید دید که پایان این داستان به کجا کشیده میشود، آیا اسپانسر باشگاه پرسپولیس تغییر میکند؟ که در این شرایط باید شاهد داستانهای جدید در باشگاه پرسپولیس باشیم و اینکه آیا هیئت مدیره دچار تغییرات میشود؟ در روزهای آینده و با حضور تقی گلرخسار در ایران پاسخ تمام این سؤالها داده میشود. باید منتظر ماند و دید این داستان پایان خوشی دارد؟