کد خبر: ۲۵۷۹۰
زمان انتشار: ۰۰:۳۲     ۱۸ آبان ۱۳۹۰
در هجدهمين نمايشگاه بين‌المللي مطبوعات؛
من كه نمي‌خواهم پز بدهم و در جامعه گردن فرازي كنم، اگر نقدي داشته باشم، با اينكه كسي هم نيستم و كوچك‌ترين سينماگر بعد از انقلاب هستم مستقيماً به ايشان مي‌گويم، چرا كه اثرش هم بيشتر است، البته گاهي گوش مي‌دهند و گاهي شايد صلاح نمي‌دانند كه توجه نمي‌كنند اما من نظرم را مي‌گويم، براي همين هم لزومي ندارد كه نقدهايم را رسانه‌اي كنم.
يك كارگردان سينما و تلويزيون ايران با بيان اينكه دوستي‌اش با ضرغامي در رسانه‌اي نكردن انتقادهايش از صداوسيما مؤثر است، در عين حال تأكيد كرد كه براي اين دوستي هزينه‌هاي زيادي از جمله ذبح آثارش در تلويزيون را داده است.

به گزارش سرویس فرهنگی نقد رسانه 598، ابوالقاسم طالبي با حضور در غرفه رجانيوز در هجدهمين نمايشگاه بين‌المللي مطبوعات در پاسخ به اين سؤال كه "چرا نقدي از وي در مورد صداوسيما در رسانه‌ها ديده نمي‌شود و آيا رفاقت با آقاي ضرغامي در اين زمينه تأثيري دارد"، گفت: رفاقت با آقاي ضرغامي خيلي مؤثر است، چرا كه مناسباتي با آقاي ضرغامي دارم كه موجب مي‌شود نقدهايم را به خود ايشان بگويم.

وي ادامه داد: من كه نمي‌خواهم پز بدهم و در جامعه گردن فرازي كنم، اگر نقدي داشته باشم، با اينكه كسي هم نيستم و كوچك‌ترين سينماگر بعد از انقلاب هستم مستقيماً به ايشان مي‌گويم، چرا كه اثرش هم بيشتر است، البته گاهي گوش مي‌دهند و گاهي شايد صلاح نمي‌دانند كه توجه نمي‌كنند اما من نظرم را مي‌گويم، براي همين هم لزومي ندارد كه نقدهايم را رسانه‌اي كنم.

كارگردان سريال پر مخاطب "به كجا چنين شتابان" با بيان اينكه "البته اين دوستي با آقاي ضرغامي براي من هزينه‌هاي زيادي هم داشته است"، اظهار داشت: بهترين فيلم‌هاي من در تلويزيون نابود شد و يك كلام هم نتوانستم حتي به شبكه پخش كننده نقد كنم، چون با آقاي ضرغامي دوست هستم.

كارگردان فيلم "عروس افغان" افزود: اين فيلم را در حالي پخش كردند كه تصوير 10 دقيقه اول آن، غير واضح بود و فقط صداها شنيده مي‌شد، در حالي كه نورپردازي اين فيلم مورد توجه هنرمندان قرار گرفته بود.

وي با بيان اينكه "فيلم‌هاي «عروس افغان» و «جنگ كودكان» فيلم‌هاي ضد امريكايي هستند"، گفت: صداوسيما با وجود در اختيار داشتن امتياز (رايت) اين فيلم‌ها هيچ‌گاه در مناسبت‌هاي ضد امريكايي به‌طور درست و با تبليغات آن‌ها را پخش نكرده است.

كارگردان فيلم "آقاي رئيس‌جمهور" خاطرنشان كرد: اين فيلم را از پايگاه‌هاي بسيج تا مردم و عالي‌ترين مقام كشور ديدند و آن را تحسين كردند اما هنوز در تلويزيون پخش نشده است.

وي اضافه كرد: فيلم "جنگ كودكان" تنها فيلم ضد امريكايي براي عراق است كه هنوز به‌طور درست و با كيفيت از تلويزيون پخش نشده است.

كارگردان فيلم‌هاي "نغمه" و "دست‌هاي خالي" گفت: تصاوير اين فيلم‌ها رنگ و رو رفته و بدون تبليغات پخش مي‌شود.

وي با يادآوري اينكه "من از حقوق خودم و ديگران گذشته‌ام و به دوستي با آقاي ضرغامي وفادار مانده‌ام تا بتوانم مطالب را به ايشان منتقل كنم كه عموماً هم مؤثر بوده است"، ادامه داد: ذبح آثارم هزينه‌اي است كه براي اين دوستي پرداخت كرده‌ام.

طالبي در پاسخ به سؤالي در مورد آسيب‌شناسي خانه سينما با توجه به اينكه وي يك سال و نيم قبل از برخي ارتباط هاي بيروني خانه سينما خبر داده بود، بيان داشت: آن موقع كه ما درباره خانه سينما و بعضي از افراد آن صحبت مي‌كرديم، به‌خاطر تجمعي بود كه جلوي خانه شماره 2 برگزار شده بود كه آن تجمع خواسته يا ناخواسته به جريان فتنه كمك مي‌كرد.

وي اضافه كرد: آن موقع مي‌خواستيم بگوييم كه حواس‌تان جمع باشد اما فكر مي‌كنم كه واقعاً‌ بايد يك آسيب‌شناسي جدي درباره نسبت انقلاب اسلامي و سينما داشته باشيم و اين آسيب شناسي فارغ از ديدگاه‌هاي فردي باشد، يعني بايد جريان انقلاب اين آسيب‌شناسي را انجام دهد كه اساساً نهادها و نحله‌هاي سينمايي و هنري مثل خانه تئاتر، خانه موسيقي و خانه سينما بايد بررسي شوند.

اين كارگردان سينما و تلويزيون خاطرنشان كرد: بايد بررسي شود كه اين نهادها چقدر انقلاب را همراهي كردند و آيا واقعآً نهاد انقلاب هستند يا اينكه بر انقلاب هستند يا براي انقلاب هستند و يا بيگانه با انقلاب هستند.

طالبي با بيان اينكه "بالاخره ما فرزند انقلابيم و به خودي خود عددي نيستيم، نه براي خودمان چيزي قائليم و نه چيزي هستيم كه قائل باشيم"، افزود: همه ما مديون امام و انقلاب و شهدا هستيم، طلبكار كسي هم نيستيم و تا آخر هم نسل به نسل بدهكار شهدا هستيم و اگر حركتي ببينيم كه به نظر ما خلاف جهت انقلاب است، فريادمان درمي‌آيد و به اندازه خودمان فرياد هم مي‌كشيم.

وي گفت: از آنجا كه سينما آلوده جناح‌بازي شده است و چون اساساً سينماي بدون سياست، وجود ندارد، دچار سوء تفاهم مي‌شود، چون هر كسي براساس آن جناحي كه در آن قرار دارد، نظراتش را كه هيچ ربطي هم به سينما و هنر واهالي سينما ندارد، اعلام مي‌كند، يعني مي‌بينند آن شخصي كه در مظان سؤال است، طرفدار آن‌هاست يا مخالف آن‌ها و حق و ناحق هم شود كه اين آسيب بزرگي به ما زده و مي‌زند.

كارگردان فيلم "قلاده‌هاي طلا" كه قرار است در جشنواره فجر امسال اكران شود، با بيان اينكه در مورد اين فيلم داستان‌ها و گمانه‌هاي مختلفي در رسانه‌ها مطرح شده است، گفت: هر كسي از ظن خود شد يار من، هر كسي براي خود داستاني گفته است، اجازه مي‌خواهم كه بگذاريد قصه را مردم ببينند ولي به‌طور قطع و يقين مي‌گويم هيچ‌كدام از داستان‌هايي كه تا به‌حال گفته‌ شده، داستان ما نيست.

وي در پاسخ به اينكه آيا فيلم درباره فتنه 88 است، بيان داشت: بله، اين فيلم درباره وقايع سال 88 است كه از سه هفته قبل از انتخابات شروع مي‌شود و تا چهار ماه بعد از انتخابات ادامه دارد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها