کد خبر: ۲۵۷۷۷۵
زمان انتشار: ۱۷:۵۷     ۱۳ مهر ۱۳۹۳
معاون بهداشتی وزیر بهداشت گفت: نتایج پایش و کنترل مداوم کلرسنجی، نیترات و میکروبی آب تهران بر اساس استانداردهای بهداشتی، حاکی از سلامت آب شرب تهران است و نوزادان نیز تا ۶ ماه نیازی به آب آشامیدنی ندارند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از وزارت بهداشت، علی اکبر سیاری معاون بهداشتی وزارت بهداشت اظهارات ضد و نقیض و تردید در باره سلامت و کیفیت آب شرب تهران را بی اساس خواند و گفت: بررسی مداوم آب تهران به منظور آزمایش میزان نیترات ، کلر و میکروب ها انجام می شود و نتایج حاکی از آن است که آب آشامیدنی تهران سالم است.

معاون وزیر بهداشت گفته های برخی از افراد را در این خصوص رد می کند و توضیح می دهد: آب تهران به‌صورت مستمر بر اساس استانداردهای بهداشتی بین المللی پایش و کنترل می‌شود و آزمون‌های کنترل کیفی بسیاری شامل کلرسنجی، میکروبی و نیترات به‌صورت مستمر روی آب تهران انجام می‌ شود و سلامت آب شرب تهران را تایید می کند.

وی در خصوص خطر وجود نیترات در آب شرب تهران برای نوزادان زیر سه ماه توضیح داد: شیرخواران سه ماهه که باشیر مادر تغدیه می شوند تا ۶ ماه تمام نیاز به آب آشامیدنی ندارند، کسانی که در این خصوص اظهار نطر می کنند، از این موضوع بی اطلاعند و ضرورت دارد قبل از اظهار نظر، اطلاعات مورد نیاز را از طریق افراد مطلع تکمیل سپس نظر خود را اعلام کنند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها