کد خبر: ۲۵۷۶۹۷
زمان انتشار: ۰۰:۱۴     ۱۳ مهر ۱۳۹۳
نسل دوم این خودرو در سال ۲۰۱۱ در چین و در سال ۲۰۱۳ در انگلستان معرفی شد. یک هاچ‌بک جذاب که خیلی سریع توانست محبوبیت بالایی نیز به دست بیاورد

خودرو جدید MG3 برای اولین بار به ایران رسید + قیمتبه گزارش پایگاه 598 به نقل از دنیای خودرو؛ تولید هاچ‌بک MG 3 بعد از ورشکستگی روور در سال ۲۰۰۵ متوقف شد اما شرکت SAIC چین به عنوان ناجی و خریدار، در سال ۲۰۰۸ مجدداً تولید آن را آغاز کرد. نسل دوم این خودرو در سال ۲۰۱۱ در چین و در سال ۲۰۱۳ در انگلستان معرفی شد. یک هاچ‌بک جذاب که خیلی سریع توانست محبوبیت بالایی نیز به دست بیاورد

مدل جدید MG 3 از پلتفرم جدیدی با فاصله بین دو محور ۲.۵۲ متر بهره می‌برد. این خودرو تنها یک نسخه ۵ درب موتور جلو و دیفرانسیل جلو دارد. برای موتور این خودرو، دو انتخاب وجود دارد. یکی پیشرانه ۱.۳ لیتری و دیگری موتور ۱.۵ لیتری. برای انتقال نیرو هم از گزینه‌های ۵ سرعته دستی یا اتوماتیک می‌توان بهره گرفت. ام‌جی ۳ در بازار باید با رقبای قدری مبارزه کند. رنو کلیو، مینی کوپر، هوندا جاز، اوپل کورسا، فولکس واگن پولو و فورد فیستا از جمله این رقبا می‌باشند. البته سوپر مینی انگلیسی در بین این خودروها، ارزان‌ترین محسوب می‌شود.
4hxmu5djgfvmkw4bs6x.jpg
طراحی و بدنه

ابعاد ام‌جی ۳ کاملاً در حد و اندازه فورد فیستا است. طول آن ۴ متر، عرض آن ۱.۷۳ و ارتفاع آن هم ۱.۵۲ متر می‌باشد. طراحی خودرو مدرن و جذاب است. چراغ‌ها اسپرت و جلوپنجره نیز متناسب طراحی شده‌اند. در کلیت طراحی جلوی خودرو، بیشتر از الگوهای رنو استفاده شده و تنها با تعویض نشان لوزی رنو با نشان ۸ ضلعی ام‌جی، بسیاری به اشتباه خواهند افتاد. در قسمت عقب نیز از چراغ‌های عمودی استفاده شده است که با وجود جذابیت بصری، از رنگ و بوی اسپرت خودرو کاسته است. طراحی عضلانی گلگیرها و سپر، جلوه‌ای مناسب به خودرو داده‌اند. هواکش بزرگ ذوزنقه‌ای زیر سپر را نیز برای تأمین هوای خنک‌کننده موتور در نظر بگیرید که کمی اغراق آلود است. طراحی کلی خودرو، طعمی انگلیسی دارد. مخصوصاً وقتی با رنگ‌آمیزی سفارشی و گرافیکی همراه می‌شود. در هر صورت این طراحی آن‌قدر چشمگیر و منحصر به فرد نیست اما خریداران جوان خود را نسبتاً راضی خواهد کرد.
403q2ybkkd27adt1n9px.jpg
کابین و داخل اتاق

فضای داخل کابین به طرز تعجب آوری بزرگ به نظر می‌رسد. عمده دلیل این بزرگی در فاصله بین دو محور مناسب است. داشبورد نیز به‌گونه‌ای طراحی شده که فضای مناسبی برای پا و زانوهای سرنشین و راننده فراهم آید. همچنین بلند بودن کابین به نفع افراد بلندقد خواهد بود. فضای بار نیز در بین خودروهای این کلاس جزو پیشتازان است.

در طراحی داخلی از پلاستیک زیادی استفاده شده است. اما دوخت و کنتراست رنگی تا حدودی از ایجاد حس ارزانی آن کاسته است. طراحی داخلی، بسیار ساده و به دور از شلوغی است. حتی خبری از یک سیستم سرگرمی با صفحه نمایشگر بزرگ هم برای جبران این سادگی نیست. چرم، تنها برای روکش غربیلک فرمان و قسمتی از صندلی‌های جلو در تریم های گران‌تر استفاده شده است. سیستم پخش CD همراه با سازگاری MP3 به‌صورت استاندارد وجود دارد که حداقل چیزی است که انتظار می‌رود. کنترل‌های روی فرمان، کروز کنترل و تریم لوکس‌تر را باید با پرداخت بیشتری به دست آورد.

jscqmw9igfo2h8t00va5.jpg
نیروگاه و پیشرانه

موتور ۱.۵ لیتری VTi این خودرو تنها ۱۰۴ اسب بخار نیرو در دور موتور ۶۰۰۰ و ۱۰۱ پوند فوت گشتاور در دور موتور ۴۷۵۰ تولید می‌کند. با کمک یک گیربکس پنج سرعته دستی می‌توان صفر تا ۹۶ کیلومتر را در ۱۰.۴ ثانیه شتاب گیری کرد. نهایت سرعت نیز ۱۷۴ کیلومتر بر ساعت می‌باشد. این اعداد نشان از وسیله خیلی تند و تیزی ندارند و در عین حال چندان هم کند به نظر نمی‌رسد. نکته جالب‌تر مصرف سوخت این خودرو با استاندارد یورو ۵ است که به صورت میانگین، ۵.۹۱ لیتر در صد کیلومتر می‌باشد.

اخبار ویژه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها