کد خبر: ۲۵۷۶۴
زمان انتشار: ۱۵:۵۵     ۱۷ آبان ۱۳۹۰
سخنگوي قوه قضاييه به تشريح آخرين وضعيت پرونده فساد اخير بانكي پرداخت.

به گزارش ايسنا حجت‌الاسلام و المسلمين غلامحسين محسني اژه‌اي در نشست خبري روز سه‌شنبه خود با اصحاب رسانه، ضمن تبريك اعياد قربان و غدير تصريح كرد: خدا را شاكريم كه دشمنان نظام مقدس جمهوري اسلامي را بسيار كم‌خرد آفريد و اين روزها كه بيداري اسلامي و بيداري بسياري از مردم كشورهاي غربي مطرح شده، مسائلي را عليه جمهوري اسلامي ايران مطرح مي‌كنند و واقعا اگر اين جمله نبود كه خدا دشمنان ما را از احمق‌ها قرار داده است، نمي‌دانستيم چه تعبيري بايد داشته باشيم.

وي ادامه داد: غربي‌ها عليه ما سناريويي‌ها پست و سخيف درست مي‌كنند در حالي كه خودشان از تروريسم حمايت مي‌كنند و رسما اعلام مي‌كنند كه ترور مي‌كنيم. ايران را متهم مي‌كنند كه مي‌خواسته فردي را در آمريكا ترور كند كه شايد مضحك‌ترين از اين حرف وجود نداشته باشد.

سخنگوي دستگاه قضايي افزود: امروز كه رسوايي آنها برملا شده است، دروغين بودن ادعاي دموكراسي‌خواهي آنها و مقابله‌شان با تروريسم مشخص شده و معلوم شده كه اينها در حرفشان چقدر دروغگو هستند. مي‌آيند عليه جمهوري اسلامي صحبت مي‌كنند و به از بعضي نهادها و سپاه جملاتي مي‌گويند كه فقط شايسته خودشان است.

محسني اژه‌اي اظهار كرد: جمهوري اسلامي بيش از 30 سال است كه اين حرف‌ها را شنيده و براي ما تازگي ندارد اما ظاهرا امروز اين حرف‌ها در بين ملت‌هاي خودشان هم تاثيري ندارد و اميدواريم نخواهند براي سرپوش گذاشتن بر اعتراضات داخلي‌شان باز هم به اين مطالب سخيف بپردازند.

وي در ادامه راجع به آخرين وضعيت پرونده فساد بانكي اخير خاطرنشان كرد: اولا اين اقدام، بسيار زشت، ناپسند و فساد بسيار بزرگي بود كه در سيستم بانك‌هاي دولتي و غيردولتي ما واقع شد و مردم ما به‌حق، اين توقع را داشتند و دارند كه به صورت جامع و بدون اغماض و تبعيض با همه كساني كه در اين پرونده دخيل بوده‌اند برخورد سريع و قاطع صورت گيرد.

دادستان كل كشور با بيان اينكه از 15 مردادماه تا به امروز تقريبا سه ماه از رسيدگي به اين پرونده گذشته است، يادآور شد: سه ماه زمان كمي نيست اما با توجه به پيچيدگي‌اي كه اين پرونده داشته به نظرم زمان زيادي هم نيست. در اين پرونده از بيش از 80 نفر به عنوان متهم تحقيق شده و اگر كساني هم به عنوان مطلع حضور داشته‌اند به حساب بياوريم، نزديك به 100 مورد تحقيق قرار گرفته‌اند ولي 82 نفر به عنوان متهم داشتيم كه از اين تعداد 48 نفر با قرار بازداشت موقت زنداني شدند و از اين تعداد باز هم تا ظهر امروز 23 نفر در بازداشت موقت هستند و بقيه با قرار مناسب آزاد شدند.

محسني اژه‌اي گفت: با بررسي‌هايي كه تاكنون صورت گرفته و مطالعه‌هايي كه روي اسناد شركت اميرمنصور آريا انجام شده ـ ضمن اينكه كارشناسي‌ها همچنان ادامه دارد ـ فقط چهار شركت بيش از 1800 ميليارد تومان فروش‌نامه‌هاي صوري و غيرواقعي با شركت اميرمنصور آريا دارند يعني با تباني‌اي كه صورت گرفته از اين چهار شركت با شركت اميرمنصور آريا يك قرارداد يا بيع‌نامه نوشته‌اند كه مثلا فلان شركت مي‌خواهد اين مقدار كالا را به شركت اميرمنصور آريا بفروشد، در حالي كه هيچ خريد و فروشي در كار نبوده است.

وي تصريح كرد: يكي از اين شركت‌ها، شركت اليت منطقه آزاد انزلي است كه مبلغ قراردادش بالغ بر 520 ميليارد ريال است. شركت ديگر فولاد سام اسپادانا مبلغي بالغ بر 13 هزار ميليارد ريال، ديگري شركت خدمات عمومي فولاد ايران با مبلغ 3 هزار ميليارد ريال و چهارمي شركت ميلاد حديد پارسيان با مبلغي بالغ بر 820 ميليارد ريال قرارداد است. دو شركت ديگر هم وابسته به شركت اميرمنصور آريا وجود دارد كه بيع‌نامه‌هاي صوري داشتند اما در مجموع رقم بيع‌نامه‌هاي صوري نزديك به 2 هزار ميليارد تومان بوده است.

ادامه دارد...
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها