کد خبر: ۲۵۷۶۲۳
زمان انتشار: ۱۹:۴۲     ۱۲ مهر ۱۳۹۳

استقلال برای بازگشت به شرایط آرمانی نه به حضور فرهاد مجیدی در ورزشگاه نیاز دارد و نه حمایت‌هایی از این دست. استقلال برای اینکه به بردهایش تداوم ببخشد و بار دیگر به صدر جدول بازگردد و مدعی نخست قهرمانی باشد در درجه اول باید ملی‌پوشانش را به مرز آمادگی برساند که اردوی پرتغال می‌تواند در این راه برای استقلال هم مفید باشد و ایضا مصدومان نیز به شرایط ایده‌آل بازگردند.

حضور فرهاد مجیدی در ورزشگاه آزادی اگرچه سکوها را به جنب و جوش تازه‌ای واداشت و هواداران فرصت یافتند دقایقی خاطرات دربی با این بازیکن را در ذهن مرور کرده و برای رقیب سنتی‌شان کری بخوانند اما در برد استقلال اثری نداشت و حتی اگر داور به درستی قضاوت می‌کرد استقلال سهم امتیازی کمتری با خود می‌برد. مع‌الوصف برد آبی‌ها در هفته یازدهم عوامل دیگری را پشت خود می‌دید. اشتباه داوری یکی از این عوامل است، ضعف‌های حریف نیز در دسته ارکان‌های این پیروزی محسوب می‌شود و درعین حال نباید از قدرت هجومی استقلال نیز غافل بود. استقلال به خودی خود تیم خوبی است که در خط میانی برخوردار از بهترین‌های ایران و همچنین در خط حمله دارای بازیکنان قابلی است که برای قهرمانی این تیم کفایت می‌کنند. استقلال این روزها تنها مساله در باخت‌های پی‌درپی‌اش که تا پیش از این بازی تحمل کرد را باید در بخش آماده‌سازی خود جست‌وجو کند. همانطور که گفتیم ملی‌پوشان استقلال هنوز به مرز آمادگی کامل نرسیده‌اند که این وضعیت نشات گرفته از اردوهای فرسایشی تیم ملی پیش از جام جهانی فوتبال است. اردویی که تیم ملی به زودی در کشور پرتغال آغاز می‌کند می‌تواند در راستای بازگشت ملی‌پوشان به شرایط آرمانی مفید باشد. از سوی دیگر مصدومان استقلال نیز در تعطیلات پیش رو فرصت خواهند داشت خود را به شرایط مطلوب برسانند و با آمادگی کامل آماده بازی‌های آتی شوند.

در مجموع می‌شود انتظار داشت که استقلال در هفته دوازدهم با تیمی آماده و کامل راهی میدان شود و امیر قلعه‌نویی که هفته‌ها انتظار می‌کشید تیم کاملی را در اختیار داشته باشد سرانجام در این هفته به خواسته خود دست یابد. استقلال با شرایط فوق می‌تواند خود را مهیای تکرار بردهای تازه‌تر ببیند و از وضعیتی که اکنون با آن روبه‌رو است خارج شود. استقلال کامل و برخوردار از ملی‌پوشان آماده و بدون مصدوم این ظرفیت را دارد که لااقل تا پایان نیم‌فصل طعم تلخ باخت را نچشد و به روند رو به رشدش ادامه داده و دست کم میان 3 تیم بالای جدول باقی بماند. در نیم فصل دوم ممکن است داستان به کلی برای امیر قلعه‌نویی عوض شود. تراکتوری که امروز در صدر جدول قرار دارد به واسطه نزدیک شدن به جام باشگاه‌های آسیا با نوعی فرسایش مواجه می‌شود. تیم فولاد هم چنین شرایطی دارد و پرسپولیس نیز با این وضعیت روبه‌رو می‌شود.

تنها تیم‌هایی که در هفته‌های پایانی لیگ دغدغه خستگی و تعدد بازی ندارند استقلال و سپاهانند که برخلاف فصول گذشته در لیگ قهرمانان آسیا حضور ندارند. با این دیدگاه می‌شود استقلال را صاحب فرصت‌های بیشتری در قیاس با دیگر مدعیان دانست. پیش از آنکه البته استقلال چنین وضعیت روبه‌راهی را تجربه کند لازم است که ملی‌پوشان آماده شوند و مصدومان نیز به شرایط ایده‌آل بازگردند.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها