کد خبر: ۲۵۷۵۷۱
زمان انتشار: ۱۳:۱۵     ۱۲ مهر ۱۳۹۳

به گزارش پایگاه 598 به نقل از فیفادی،امید بستن به فردای این باشگاه از اول هم عقلانی نبود. باید حدس می‌زدیم که این همه رفت و آمد، پرسپولیس را به ‌سرانجام خوشی نخواهد رساند. نه رفتن رویانیان که پرسپولیس هنوز دارد تاوان اشتباه‌هایش را می‌دهد، چاره‌گر بود و نه مدیران تازه‌وارد باری را از دوش این باشگاه برداشتند. هر اشتباه، با اشتباهی گزاف‌تر پوشانده شد و حاصلش هم همینی است که می‌بینیم. یک باشگاه بدهکار و بی پول که حالا بی اعتبار هم شده و دیگر حرفی برای گفتن ندارد؛ نه در زمین فوتبال و نه بیرون از مرزهای سفیدرنگ آن. چرایش مهم نیست. آنچه اهمیت دارد این است که پرسپولیس حالا در زندانی که آجرهای آن را با حماقت‌های خودش و تصمیم‌گیرنده‌هایش بنا کرده، گرفتار آمده و دیگر حتی توان این را ندارد که راه‌های فرار از این محبس را بیابد. نشسته تا باز هم برایش تصمیم بگیرند و به راهی تازه بیندازندش.

چه کسی اما می‌تواند ناجی این پرسپولیس باشد؟ هیات‌مدیره؟ یا اسپانسری که باشگاه حضورش را برنمی‌تابد؟ تازه‌ترین دردسر پرسپولیس را هم اتفاقا همین‌ها برایش جور کرده‌اند. آنها و اختلافی که بین‌شان فاصله انداخته. اینجا هم پای رییس هیات‌مدیره باشگاه در میان است. حمیدرضا سیاسی همانطور که دایی و رحیمی را راند، حالا به تندی مقابل اسپانسر باشگاه موضع گرفته و تلاش می‌کند تا یک اسپانسر تازه‌نفس را که حرف گوش کن هم باشد، بر جایش بنشاند. بهانه‌اش هم جور است؛ چک‌هایی که به جای پول شدن، هر بار برگشت می‌خورند و به جایگزین‌هایشان هم حرجی نیست

اسپانسر هیچ کمکی به باشگاه نکرده است!

دعوای امروز خیلی جدی‌تر از آنی است که پیش‌تر سرمربی و مدیرعامل را درگیر کرده بود. الان یک طرف هیات‌مدیره باشگاه و شخص سیاسی ایستاده و مقابلش، اسپانسر. رییس هیات‌مدیره می‌گوید اسپانسر برای جذب مایکل اومانیا هیچ کمکی به باشگاه نکرده و اما همین اسپانسر مدعی شده که بخشی از هزینه‌های جذب این مدافع ملی‌پوش اهل کاستاریکا را گردن گرفته است. حال آنکه تازگی‌ها نامه‌ای به اسناد آرشیوی باشگاه اضافه شده که درخواست 50 هزار دلاری علیرضا رحیمی- مدیرعامل وقت باشگاه پرسپولیس- از شرکت بهنام پیشرو کیش برای جذب اومانیا را حکایت می‌کند.

مشکل اصلی کجاست؟

مشکل اما چیزی دیگر است. مشکل، خودسری‌های رییس هیات‌مدیره است که باشگاه‌نشین‌ها هم از آن گله‌مندند. حرف‌شان این است که سیاسی حتی به مصوبات هیات‌مدیره و وزارت ورزش هم پایبند نیست و می‌خواهد از صفر تا صد باشگاه را خودش در اختیار بگیرد. طوری که گویا در دو همنشینی آخر با نماینده‌های اسپانسر با به رخ کشیدن برکناری رحیمی و دایی و این حرف که «لازم باشد، منتقمی را هم بیرون می‌کنم» رسما مدعی شده که حرف اول و آخر باشگاه را خودش باید به زبان بیاورد! این یعنی که درگیری لفظی سیاسی و خادم را هم که باشگاه تکذیبش کرده بود، شاید بشود به باور پذیرفت.

شایعه‌ها حتی گفته‌اند که به خاطر این خودسری‌ها، وزارت ورزش هم با سیاسی به مشکل خورده و اگر به حرف آنها باشد دامنه تغییرها در باشگاه پرسپولیس از جایگزینی اسپانسر خیلی فراتر است. حتی شنیده‌ایم افرادی از طرف رییس هیات‌مدیره باشگاه مستقیما با شرکت‌ها و برندهای مختلف وارد مذاکره شده‌اند. به گونه‌ای که دیگر شرکت‌های طرف قرارداد، بهنام پیشرو کیش را به‌عنوان اسپانسر قبول ندارند و در مذاکره‌هایشان مدعی می‌شوند که طرف حساب آنها خود سیاسی است!

گلایه‌های نماینده شرکت بهنام پیش‌رو کیش دراین‌باره شنیدنی است. عبدا… تفرشی که همزمان معاون اقتصادی باشگاه هم هست، گفته:

چیزی که کار باشگاه پرسپولیس را به اینجا کشانده، اعمال دیدگاه‌های شخصی است. پرسپولیس با نتایجی که در چند هفته اخیر گرفته، به آرامشی نسبی رسیده اما نمی‌دانم چرا برخی دوستان دنبال از بین بردن این آرامش هستند. به اعتقاد من شناخت کم دوستان از فوتبال و اعمال دیدگاه‌های شخصی باعث شده شرایط بحرانی شود.

شایعه‌ها حتی پا را فراتر گذاشته و از اختلاف اسپانسر و سیاسی به خاطر برکناری دایی پرده برداشته‌اند. آنها ادعا کرده‌اند که اسپانسر باشگاه پرسپولیس و شخص گل‌رخسار رییس هیات‌مدیره این برند هیچ مشکلی با شخص علی دایی نداشته و بر خلاف آنچه آن روزها می‌شنیدیم، حتی طرح و رنگ لباس‌های این فصل پرسپولیس را هم با دایی هماهنگ کرده بودند! خلاصه اینکه الان هم سیاسی برای دوری از اسپانسر بهانه دارد و هم شرکت بهنام پیشرو کیش برای متوقف کردن چک‌هایش. آنها از اینکه در ازای هزینه‌هایشان هیچ درآمدی از پرسپولیس نداشته‌اند، عصبانی‌اند و حتی تهدید کرده‌اند تا وقتی باشگاه به تعهداتش عمل نکند، از پول خبری نیست!

نامه قطع همکاری اسپانسر پرسپولیس امضا شد

این بار دیگر پادرمیانی‌های معاون وزیر هم حاصلی نداشت و پرسپولیس و اسپانسرش تا مرز قطع همکاری پیش رفتند. حتی سیاسی و منتقمی و دیگر اعضای هیات‌مدیره باشگاه نامه پایان این همکاری را هم امضا کرده و خبرش را برای اسپانسر فرستادند اما گویا مدیران شرکت بهنام پیشرو کیش فرصت تازه‌ای را طلب کرده است. یک فرصت 48 ساعته تا نظر نهایی‌اش را اعلام کند. اسپانسر اگر تا پایان امشب موافقت خود با ادامه همکاری را پذیرفت، مدیرانش دوشنبه پای میز مذاکره با پرسپولیسی‌ها خواهند نشست وگرنه باشگاه پرسپولیس بر اساس همان نامه از پیش امضا شده با اسپانسر فعلی قطع همکاری کرده و با یکی از 3 شرکتی که رییس هیات‌مدیره‌اش کاندیدا کرده، قراردادی تازه را امضا خواهد کرد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها