کد خبر: ۲۵۷۳۶۷
زمان انتشار: ۰۰:۳۰     ۱۲ مهر ۱۳۹۳
یک تفنگدار دریایی آمریکایی اولین تلفات ارتش این کشور در جنگ علیه داعش شد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از تسنیم : ارتش آمریکا جستجو برای یافتن یکی از تفنگداران خود را متوقف و فرض را بر کشته شدن وی گذاشته است.

این اولین تلفات نظامی آمریکا در جنگ علیه داعش در عراق و سوریه به شمار می‌آید.

این تفنگدار روز چهارشنبه سوار هواپیمای MV-22 Osprey در حال اعزام برای پشتیبانی از عملیات علیه داعش بوده است. این هواپیما هنگام بلند شدن از باند با مشکل مواجه شد. یک خدمه پروازی و تفنگدار مذکور پیش از آن آنکه خلبان بتواند کنترل مجدد هواپیما را در دست بگیرد به دریا پریدند.

نیروی دریایی آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد: چهار نفر در این هواپیما حضور داشتند که شامل دو خلبان و دو خدمه پرواز بوده است.  تفنگدار ناپدید شده یکی از خدمه پرواز بود.

در پی پریدن خدمه به درون اقیانوس، نیروی دریایی آمریکا و گشت ساحلی عملیات جستجو و نجات گسترده‌ای را آغاز کردند و در پی آن یکی از خدمه‌ها پیدا شد. در تمام طول شب و روز بعد نیز عملیات جستجو و نجات برای یافتن نفر دوم ادامه یافت.

نیروی دریایی آمریکا در ادامه بیانیه خود اعلام کرد: عملیات جستجو سرانجام ساعت 3 عصر روز جمعه و پس از آنکه تلاش‌ها برای یافتن دریادار ناپدید شده بدون موفقیت بود، به پایان رسید و فرض می شود که وی در دریا ناپدید شده است.

در این بیانیه آمده است: بر اساس قوانین وزارت دفاع آمریکا، نام تفنگدار مذکور تا 24 ساعت و تا زمانی که خانواده وی مطلع شوند، محفوظ می‌ماند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها