کد خبر: ۲۵۵۶۶
زمان انتشار: ۱۵:۱۸     ۱۵ آبان ۱۳۹۰
خبرها از آن حکايت دارد که آمريکا و اسرائيل در تدارک برگزاري رزمايش مشترک هستند .
 به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري آريا، در اين زمينه آندرئو شاپيرو ، معاون امور سياسي و نظامي وزارت خارجه آمريکا اعلام کرد که آمريکا و اسرائيل بزودي بزرگترين و مهمترين رزمايش مشترک در تاريخ مناسباتشان را برگزار مي کنند .
شاپيرو تاکيد کرد که در اين رزماش بيش از پنج هزار نظامي آمريکايي و اسرائيلي مشارکت خواهند داشت .
اين ديپلمات امريکايي تاکيد کرد که رزمايش مشترک امريکا و اسرائيل به واشنگتن اجازه خواهد داد تا از تجربيات تل اويو در رزمايشها استفاده کند.
وي خاطرنشان کرد اسرائيل بزودي از کنگره آمريکا مجوز براي دريافت کمکهاي نظامي بيشتر را دريافت خواهد کرد .
شاپيرو همچنين گفت که دولت باراک اوباما رئيس جمهوري امريکا حمايت بي قيد و شرط خود را از رژيم اسرائيل افزايش خواهد داد.
آندرئو شاپيرو در ادامه ظهاراتش گفت روابط نظامي و امنيتي آمريکا با اسرائيل گسترده تر ، عميق تر از قبل شده است .
 آندرئو شاپيرو تاکيد کردکه دولت آمريکا قصد دارد با وجود اوضاع بحراني اقتصادي اين کشور کمکهاي بلاعوض سالانه خود به رژيم صهيونيستي را براي 10 سال ديگر تمديد کند .
بسياري از کارشناسان مسائل سياسي معتقدند که اين رزمايش در حقيقت در چارچوب نبرد آشکار آمريکا در برابر تهديدات رو به افزايش ايران برگزار خواهد شد .
امريکا ساليانه ميلياردها دلار در اختيار ارتش اسرائيل قرار مي دهد و اين کمکهاي اقتصادي از زمان تاسيس اين رژيم در سال 1948 تا کنون ادامه داشته است .
در حال حاضر ساليانه سه ميليارد پول متعلق به ماليات دهندگان امريکايي در چارچوب کمکهاي خارجي آمريکا در اختيار رژيم صهيونيستي قرار مي گيرد .
بنيامين نتانياهو نخست وزير رژيم صهيونيستي و ايهود باراک وزير جنگ اين رژيم اخيرا براي متقاعد کردن کابينه اسرائيل براي آغاز حمله نظامي به ايران تلاش کرده اند.
واشنگتن و تل آويو بارها براساس اتهامات بي اساس خود به تهران مبني بر نظامي بودن برنامه هسته اي ايران ، اين کشور را به حمله نظامي تهديد کرده اند .
اين در حالي است که تهران با رد اين ادعاها برنامه هسته اي خود را صلح آميز مي داند.
ايران از امضا کنندگان پيمان ان پي تي و عضو آژانس بين المللي انرژي اتمي است .
اين در حالي است که رژيم صهيونيستي با در اختيار داشتن بيش از 200 کلاهک هسته اي تا کنون به بازرسان آژانس اجازه بازديد از تاسيسات هسته اي خود را نداده است .
اسرائيل نه تنها از عضويت در آژانس بين المللي انرژي اتمي امتناع کرده بلکه از امضاي پيمان ان پي تي نيز خودداري کرده است .
 

 حمله به ايران؛ آغاز جنگ جهاني سوم
 سر دبير روزنامه اگزکيوتيو اينتليجنس ريويو گفت: حمله به ايران به يک جنگ تمام عيار در دنيا خواهد انجاميد.
به گزارش خبرگزاري آريا به نقل از پرس تي وي، ادوارد اسپنوس سر دبير روزنامه اگزکيوتيو اينتليجنس ريويو  در آمريکا گفت: در صورت حمله آمريکا به ايران، دنيا شاهد جنگ جهاني سوم خواهد بود.
سر دبير روزنامه اگزکيوتيو اينتليجنس ريويو تاکيد کرد، به نظر مي رسد استراتژي باراک اوباما رئيس جمهور آمريکا براي پيروزي در آنتخابات آتي اين کشور شعله ور ساختن آتش جنگ با ايران است، ولي اين اقدام آمريکا دنيا را بسوي جنگ جهاني ديگري سوق خواهد داد.
ادوارد اسپنوس با اشاره به اينکه ايران و سوريه در ابتداي فهرست کشورهايي قرار دارند که آمريکا خواهان جنگ با آنان است، تصريح کرد،حاميان مالي باراک اوباما رئيس جمهور آمريکا براي حمايت مجدد از وي ،خواهان درگير شدن آمريکا در جنگ ديگري هستند.
سر دبير روزنامه اگزکيوتيو اينتليجنس ريويو تاکيد کرد، در صورت مداخله نظامي سازمان آتلانتيک شمالي(ناتو ) در سوريه، احتمال حمله مشابه اي از سوي اين سازمان به همسايگان سوريه نيز وجود دارد.

حمله نظامي به ايران به فروپاشي امريکا منجر خواهد شد
 کارشناس مسائل سياسي روسيه گفت که تهاجم نظامي آمريکا به جمهوري اسلامي ايران به فروپاشي آمريکا منجر خواهد شد .به گزارش خبرگزاري آريا به نقل از پرس تي وي، الکساندر پروخانف افزود که آمريکا در حالي خود را براي اقدام نظامي عليه ايران آماده مي کند که اين کشور مرکز انقلابهاي ضد غربي و همچنين بيداري اسلامي کشورهاي خاورميانه و شمال آفريقاست که به امريکا و غرب نيز سرايت کرده است .وي با اشاره به تهديدات اخير امريکا و رژيم صهيونيستي ضد ايران افزود که واشنگتن از نقش تهران در عرصه بين الملل وحشت دارد .
وي همچنين گفت که انقلاب اسلامي ايران به زودي سبب فروپاشي آمريکا خواهد شد و اين همان موضوعي است که واشنگتن از آن وحشت دارد .
وي تاکيد کرد که امريکا همچنين از اين که ايران به الگويي براي کشورهاي عربي و انقلابهاي انها تبديل شده است وحشت دارد.

نگراني رژيم صهيونيستي از پيامد حمله به ايران
مسئولان رژيم صهيونيستي با وجود اتخاذ مواضع تند عليه جمهوري اسلامي، درباره پيامدهاي خطرناک حمله به ايران نگران هستند.
به گزارش خبرگزاري آريا به نقل از شبکه العالم "ايلي يشاي" وزير امورداخلي رژيم اشغالگر در اظهاراتي که از کانال دو تلويزيون رژيم صهيونيستي پخش شد تصريح کرد: "روي آوردن به راهکار نظامي براي توقف برنامه هسته اي ايران اقدامي بسيار خطرناک و مستلزم بررسي دقيق پيامدهاي اين ريسک بزرگ است".
گزارشگر کانال دو تلويزيون رژيم صهيونيستي در اين خصوص اظهار داشت: "ايلي يشاي پس از از نشستهاي پي در پي ايهود باراک و بنيامين نتانياهو با حاخام عوفاديا يوسف، چنين مواضعي را در خصوص نحوه تعامل با برنامه هسته اي ايران ايراد کرد".
 تلويزيون رژيم صهيونيستي در همين حال بخشي از اظهارات نتانياهو را در خصوص برنامه هسته اي پخش کرد.
نتانياهو مدعي شد: "ايران هموراه به فعاليتهاي خود در زمينه دستيابي به سلاح اتمي ادامه مي دهد.ا يران هسته اي براي امنيت خاورميانه يک تهديد جدي بشمار مي رود".
دکتر "محسن صالح" نويسنده و تحليلگر مسائل سياسي در بررسي اين گزارش در گفتگو با برنامه اين هفته "العين الاسرائيليه" ( از نگاه رسانه هاي اسرائيل) تصريح کرد: گسترش نفود محور مقاومت در منطقه که از ثمره هاي بهار انقلابهاي عربي بشمار مي رود، حلقه محاصره رژيم صهيونيستي را در منطقه تنگتر کرد. که حمله جوانان مصري به سفارت رژيم اسرائيل که به فرار سفير اين رژيم از مصر منجرشد اين ادعا را تصديق مي کند.
وي افزود: با سرنگوني رژيمهاي طرفدار اسرائيل در منطقه يکي پس از ديگري و قدرت گرفتن جريانهاي اسلامي در نظامهاي حکومتي برخاسته از انقلابهاي عربي که همواره جمهوري اسلامي ايران را الگوي خود قرار داده اند، صهيونيستها به عمق خطرات تهديد کننده اسرائيل که ممکن است روند زوال رژيم اسرائيل را تسريع کند پي بردند.
محسن صالح خاطرنشان کرد: به همين دليل مراجع تصميم گيري در اين رژيم برنامه هسته اي ايران را محور گفتگوهاي خود قرار داده اند.

 آمريکا واسراييل توانايي حمله به ايران راندارند
معاون وزير امور خارجه پيشين مصر تاکيد کرد: رژيم صهيونيستي و آمريکا در مقابله سياسي با ايران با شکست مواجه شده اند و در زمينه نظامي نيز نمي توانند به اين کشور حمله کنند.
به گزارش خبرگزاري آريا به نقل از العالم، " عبدالله الاشعل"  گفت: آمريکا و اسراييل از همان روز اول پيروزي انقلاب اسلامي به دشمني با ايران برخاستند و اين دشمني تا کنون ادامه يافته است.
معاون وزير امور خارجه پيشين مصر تاکيد کرد: رژيم صهيونيستي و آمريکا پس از شکست در مقابله سياسي با ايران اکنون نيز به فکر مقابله نظامي با تهران هستند که اين راهکار هم به سبب مسايلي چند غير ممکن است.

تحريم ها نتوانسته است پيشرفت هاي ايران را متوقف کند
الاشعل اظهار داشت: با وجود تحريم هاي اعمالي عليه تهران ، نظام جمهوري اسلامي ايران توانست در مسير توسعه حرکت کند و به موفقيت هايي دست يابد و به يک کشور مهم در منطقه تبديل شود.
معاون وزير امور خارجه پيشين مصر و استاد حقوق بين الملل و علوم سياسي گفت: ايران در همه مسايل منطقه اي صاحب نظر و از جايگاه والايي برخوردار است.
الاشعل با اشاره به دشمني آمريکا و اسراييل با ايران افزود: آمريکا و اسراييل نمي خواهند ايران مزاحم نقشه هاي آنان براي سلطه بر منطقه شود و اين در حالي است که آنها درصدد سيطره کامل بر خاورميانه هستند.

تهديدات بي وقفه عليه ايران غير قانوني است
وي تصريح کرد: هيچ اساس قانوني براي تهديدات بي وقفه آمريکا و اسراييل عليه ايران وجود ندارد و حتي اگر ايران به سلاح هسته اي دست يافته باشد ، که البته اين مساله صحت ندارد، باز هم از لحاظ قانوني اين مساله به آمريکا و اسراييل مربوط نمي شود بلکه مرجع ديگري بايد به آن رسيدگي کند.
وزير امور خارجه پيشين مصر تصريح کرد: اگر ايران بخواهد براحتي مي تواند از معاهده منع گسترش سلاح هسته اي خارج شود و تلاش واشنگتن و تل آويو براي نظارت بر ايران ، فعاليت ها و سياست هاي آن دال بر عصبانيت آن دو از مستقل بودن تهران در تصميم گيريهايش است.

منشا دشمني آمريکا و اسراييل با ايران مساله هسته اي نيست
وي تاکيد کرد که برنامه مسالمت آميز هسته اي ايران منشا دشمني آمريکا و اسراييل با تهران نيست بلکه مشکل آنها با پيشرفت و توانمندي هاي همه جانبه ايران است. اين کشور به وزنه اي مهم در منطقه تبديل شده است و اين مساله براي اسراييل و آمريکا خوشايند نيست.
الاشعل با اشاره به تلاش آمريکا و همپيمانان غربي آن براي تعيين سرنوشت انقلاب هاي عربي گفت: بيداري اسلامي در منطقه و انقلاب هاي عربي، تهديدي جدي براي نقشه هاي رژيم صهيونيستي و آمريکا در منطقه و به مثابه کاهش فشارها بر ايران است.

تحليل آريا؛
 واشنگتن و تل آويو تبليغات ضد ايراني خود را گسترش داده و ايران را به استفاده از گزينه نظامي تهديد کرده اند.
تحرکات تبليغاتي و جنگ رواني امريکا و رژيم صهيونيستي بر ضد ايران وارد فضاي جديدي شده است . دولتمردان آمريکا که اين روزها با بحران شديد داخلي مواجهند با نگراني از گسترش دامنه جنبش وال استريت که به نماد اعتراض ملت امريکا به سيطره سياسي ، اقتصادي و اجتماعي نظام سرمايه داري انحصاري غرب تبديل شده است ، تلاش مي کنند با جريان سازي برضد ايران ، توجه افکار عمومي را از مسايل خود دور کنند . در ادامه اين روند، تحرکات تازه اي در کنگره امريکا برا ي به اصطلاح تشديد تحريم ها برضد ايران شکل گرفته و "جي کارني"، سخنگوي کاخ سفيدنيز هفته گذشته ادعا کرد تحريم هاي اعمال شده از سوي امريکا ايران را منزوي کرده است . همزمان با اين اظهارات ، روزنامه صهيونيستي هاآرتص در گزارشي نوشت بنيامين نتانياهو، نخست وزير و ايهود باراک، وزير جنگ اسراييل در حال تلاش براي جلب موافقت همه اعضاي کابينه براي حمله يک جانبه به تاسيسات اتمي ايران هستند.
از سوي ديگر دور جديد جنگ رواني امريکا حول محور گزارش جديد آژانس بين المللي انرژي اتمي درباره ايران است. البته در اين روند مقامهاي رژيم اسراييل نيز که ماههاست زير فشار سنگين اعتصابها و اعتراض ها و اختلاف هاي داخلي قرار گرفته اند و در عرصه بين المللي نيز از از طرح مطالبات ملت مظلوم فلسطين در نهاد هاي بين المللي و راي به عضويت فلسطين در يونسکو زخم خورده و به شدت سردر گم و عصباني هستند ، اظهاراتي فراتر از حد و اندازه خود را مبني بر اقدام نظامي عليه ايران داشته اند .
برخي گزارش ها حاکيست که آژانس بين المللي انرژي اتمي در گزارش جديد خود ادعاهاي موهومي را درباره آنچه `ابعاد نظامي` برنامه هسته اي ايران خوانده شده ، منتشر خواهد کرد.قرار است که يوکيا آمانو، مديرکل آژانس بين المللي انرژي اتمي، اين گزارش ادعايي را اين هفته ارائه کند.برخي از خبرگزاري ها به نقل از منابع ديپلماتيک، مفادي از اين گزارش را پيش ازانتشار رسمي ان رسانه اي کرده و نوشته اند گزارش امانو مدارک جديدي در رابطه با آنچه طراحي مدل هاي کامپيوتري يک کلاهک هسته اي توسط ايران عنوان شده ، ارائه مي کند.خبرگزاري آسوشيتدپرس حتي به صفحه گزارش مذکور اشاره کرده و گزارش داده است که مدارک در باره ادعاي آژانس در ضميمه 12 صفحه اي گزارش يوکيا آمانو مندرج خواهد بود. موضوع اين گزارش همزمان با جنگ رواني امريکا دستمايه ياوه گويي مقام هاي اسرائيل نيز بر ضد ايران قرار گرفته است . ايهود باراک، وزير جنگ رژيم صهيونيستي روز جمعه در گفتگو با بي بي سي گفت "هر روزي که مي گذرد به حمله به ايران نزديک تر مي شويم."شيمون پرز، رييس رژيم صهونيستي هم در مواضعي مشابه ادعا کرده است ، ايران احتمالا شش ماه تا ساخت بمب اتمي فاصله دارد و براي همين اسراييل وظيفه دارد به دنيا هشدار دهد.جالب انکه سخنگوي وزارت امور خارجه آمريکا، تاييد کرده است که امريکا با اسرائيل درباره گزارش هاي منتشر شده و برخي اظهارات در باره احتمال حمله نظامي اسرائيل به تاسيسات اتمي ايران رايزني هايي داشته است.
برخي از صاحبنظران تهديد هاي آمريکا بر ضد ايران را تلاشي براي انحراف افکار عمومي از مشکلات گسترده داخلي آمريکا و سرپوش گذاشتن بر گسترش موج اعتراض به نظام سرمايه داري در اين کشور ارزيابي مي کنند.
جنبش "وال استريت" را اشغال کنيد چندي است که از نيويورک شروع شده و به ديگر ايالتهاي آمريکا سرايت کرده است. اين جنبش نوک حمله هاي خود را متوجه کاخ سفيد کرده و حاکمان اين کشور را حاميان سرمايه داران مي داند.معترضان آمريکايي دولت اوباما را متهم مي کنند که به اکثر مردم اين کشور بي توجهند و ماليات هاي آمريکاييها را در جنگ افروزي هاي خود در ديگر کشورها هزينه مي کنند.
 حمايتهاي گسترده آمريکا از رژيم صهيونيستي اعتراضات فزاينده مردم آمريکا را در پي داشته است و احساسات ضد صهيونيستي مردم آمريکا در جريان تظاهرات ضد سرمايه داري آنان در هفته هاي اخير در آمريکا بيانگر عمق نفرت مردم آمريکا از اين رژيم ضدبشري است . اقدام اخير مردم آمريکا در به آتش کشيدن پرچم رژيم صهيونيستي در جريان تظاهرات مردمي در آمريکا عليه نابرابري هاي اجتماعي و اقتصادي نظام سرمايه داري و اقدام مردم آمريکا در تسخير موقت کنسولگري رژيم صهيونيستي در شهر بوستون آمريکا از انزجار مردم آمريکا از رژيم صهيونيستي حکايت دارد .
يکي از شعارهاي مردم آمريکا در جريان اشغال موقت کنسولگري رژيم صهيونيستي در بوستون آمريکا اين بود که براي جنايات اسرائيل ديگر هزينه اي نبايد پرداخت شود. به هر حال گسترش همکاريهاي نظامي دولت آمريکا و رژيم صهيونيستي بيانگر چراغ سبز مقامات آمريکايي به اقدامات جنگ افروزانه اين رژيم در منطقه محسوب مي شود .
تقارن گسترش همکاريهاي نظامي آمريکا با رژيم صهيونيستي با تحرکات به اصطلاح صلح جويانه آمريکا براي احياي روند سازش در خاورميانه از آن حکايت دارد که آمريکا و رژيم صهيونيستي با ايجاد رعب و وحشت درصددند که ضمن گرفتن امتيازات بيشتر از طرفهاي عربي آنان را به پذيرش سياستهاي سلطه جويانه و اشغالگرانه شان وادار کنند. اما با توجه به ناکامي هاي آمريکا در عراق و افغانستان و گرفتار آمدن آن در باتلاق خودساخته اي که به دليل اشغال اين دو کشور با آن مواجه است و نيز شکستهاي پياپي مفتضحانه رژيم صهيونيستي در برابر مقاومت مردم فلسطين بيانگر آن است که آمريکا و رژيم صهيونيستي به رغم داشتن سلاحهاي پيشرفته و تحرکات مختلف نظامي در برابر اراده ملت ها ره به جايي نمي برند و سرنوشتي جز شکست بيشتر در انتظارشان نيست .
واقعيت اين است که در چند دهه گذشته توطئه هاي مختلفي از سوي استکبار به سرکردگي امريکا و صهيونيزم بر ضد ملت ايران صورت گرفته است ؛ اما با اين تفاوت که در اين برهه امريکا در بحبوحه گرفتاري هاي روزافزون خود و در اوج حرکت وسيع مردمي جنبش وال استريت، در وضعيتي بحراني قرار گرفته است . به اذعان ناظران سياسي قيام مردم امريکا و هشتاد کشور جهان بر ضد نظام ليبرال دموکراسي ؛ نظام سرمايه داري غرب را با بحراني بي سابقه مواجه کرده است که مي تواندمسير بيسياري از تحولات را تغيير دهدو اين يک تحول اساسي در معادلات نظام سياسي جهاني است که خواب و ارامش را از چشمان سردمداران نظام سرمايه داري غرب ربوده است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۳
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۳۸ - ۱۵ آبان ۱۳۹۰
۰
۰
پس این همه اختلاس در کشور به خاطر همین جنگ است حالا این اقایان متخاص به مجا فرار کرده اند یا خواهند کرد.
پاسخ
ازنوجاني
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۳۲ - ۱۵ آبان ۱۳۹۰
۰
۰
دارند رزمايش دفاع از خود در برابر ملل دنيا را تمرين مي كنند
ديگر ابهت آنها براي حمله به ديگران شكسته شده است
نون ندارند بخورند ، حال انتظار داريد پياز بخورند تا اشتهايشان باز شود؟
پاسخ
حسین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۲:۲۰ - ۱۸ بهمن ۱۳۹۰
۱
۰
دوستان شاید شما با من موافق نباشید اما سوال من از شما اینه اینده بچه های ما با اینهمه دشمنی و فساد امریکا و اسراییل چیه ایا وقت اون نشده واقعا اسراییل نابود بشه ایمان ما کجاست ایا ما توکل به خدارو فراموش کردیم بزار حمله کنن که خیلی وقته مونتظرشونیم شاید با دفاع از دین خدا پیشش سربلند بشیم انشا ال...
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها