کد خبر: ۲۵۴۹۷۴
زمان انتشار: ۱۰:۰۳     ۰۶ مهر ۱۳۹۳

به گزارش پایگاه 598 به نقل از فیفادی،در هفته سوم مسابقات لیگ یک بازی حساس انجام شد. بازی استقلال و سپاهان که قضاوتش را به فغانی سپردند اما این داور یک پنالتی به نفع سپاهان گرفت که به زعم اکثر کارشناسان داوری درست نبود.

صدای اعتراض استقلالی‌ها بلند شد و از اینکه فغانی داور این دیدار بود به کمیته انضباطی شکایت کردند! بعد از این بازی و سر و صداهایی که به پا شد فغانی برای قضاوت به تایلند رفت و مدت طولانی هم در این کشور بود. این داور به هنگام بازگشت هم قضاوت بازی‌های دیگری را برعهده داشت. این یعنی اینکه کمیته داوران متوجه شده استقلالی‌ها به شدت روی این داور حساس شده‌اند و دوست ندارند او قضاوت بازی‌های‌شان را در اختیار بگیرد.

هفته پانزدهم لیگ برتر دربی پایتخت برگزار می‌شود. همان بازی که حساس‌ترین بازی لیگ است و سال‌های سال دو تیم استقلال و پرسپولیس تلاش کردند که در این بازی بازنده نباشند اما مهم‌ترین بحثی که به این بازی حساس مرتبط می‌شود مربوط است به بحث داوری. انتخاب داور مناسبی که با اقتدارش جلوی به حاشیه کشیده شدن این بازی را بگیرد، یکی از دغدغه‌های اصلی مسوولان است. اما در چهاردهمین سال لیگ برتر قضاوت این بازی حساس برعهده چه کسی است ؟ شاید به ضرس قاطع بتوان گفت که قاضی این میدان علیرضا فغانی نخواهد بود و این داور جزو گزینه‌های قضاوت نیست. مهم‌ترین رکن برای انتخاب داور این بازی حساس، این است که تیم‌ها حساسیتی روی او نداشته باشند. فوتبالی‌ها یادشان هست در سالی که مسعود مرادی مهم‌ترین شانس داوری دربی بود حساسیت پرسپولیسی‌ها و اینکه گفته می‌شد مرادی گرایش به طرف استقلال دارد قضاوت این بازی را از مرادی در لحظات آخر گرفت، همین سرنوشت را محسن قهرمانی هم داشت. این داور را هم به طرفداری از تیم استقلال متهم کردند و در روزی که قرار بود او داور بازی باشد همشهری‌اش یعنی محسن ترکی را به زمین مسابقه فرستادند.

حالا و در سالی که چند داور به دلایل مختلف با این حرفه خداحافظی کرده‌اند شاید با شرایطی که فغانی دارد در ابتدای فصل این حدس و گمان‌ها وجود داشت که نفر اول انتخاب کمیته داوران برای قضاوت دربی باشد اما همان حساسیتی که مرادی و قهرمانی را از دربی دور کرد فغانی را هم از این بازی دور می‌کند و شانس قضاوت این بازی را به داوران دیگر می‌دهد.

احمد صالحی، یدا… جهانبازی و تورج حق‌وردی را باید شانس‌های قضاوت این بازی حساس بدانیم. اینطور که خبر می‌رسد در فصل جاری کمیته داوران تمایلی به انتخاب چهره‌های تکراری در بازی دربی ندارد و به احتمال زیاد یک چهره جدید دربی را سوت می‌زند. سرنوشت قضاوت این بازی حساس را نوع قضاوت داوران منتخب تعیین می‌کند. باید دید در هفته‌های آتی این سه کاندیدای قضاوت دربی چطور سوت می‌زنند و عملکرد آنها تا هفته پانزدهم چطور خواهد بود؟

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها