کد خبر: ۲۵۴۸۶۲
زمان انتشار: ۱۱:۴۶     ۰۵ مهر ۱۳۹۳
سرمربی پیشین تیم ملی گفت: «اگر همه ایران هم دستیار کی روش بشوند او کار خودش را می کند اینها فقط دستیار سمبلیک هستند و دستار سمبلیک هیچ تاثیری ندارد، کی روش کار خودش را می کند.»

به گزارش پایگاه 598 به نقل از کاپ، جلال چراغپور کارشناس فوتبال درباره مسائل روز فوتبال ایران به سوالات پاسخ داد:

 

* ارزیابی شما از علی کریمی به سمت دستیاری کی روش چیست؟

- اگر همه ایران هم دستیار کی روش بشوند او کار خودش را می کند اینها فقط دستیار سمبلیک هستند و دستار سمبلیک هیچ تاثیری ندارد، کی روش کار خودش را می کند.

 

* برخی ها می گویند انتخاب کریمی به این دلیل بوده است که اگر تیم ملی در جام ملت ها نتیجه نگرفت فدراسیون و کی روش با استفاده از محبوبیت کریمی بخواهند از زیر فشار عدم نتیجه گیری شانه خالی کنند نظر شما چیست؟

- علی کریمی بازیکن بزرگی بود اما فراموش نکنید او در مربیگری وزنی ندارد که بتواند سیبل باشد. فدراسیون و کی روش نمی توانند باخت تیم ملی را به گردن کریمی بیندازند و بخواهند از او سوء استفاده کنند. درست است که کریمی محبوبیت زیادی دارد اما نمی توان این مسائل را به گردن او انداخت و فراموش نکنید که کی روش آدم بزرگی است و کار خودش را می کند.

 

* تحلیل شما از عملکرد ده هفته گذشته چیست؟

- در ده هفته گذشته همان طور که از قبل هم اهالی رسانه و کارشناسان فوتبال هشدار داده بودن سیر نزولی که از سه سال پیش آغاز شده بود ادامه پیدا کرد و اثر همین سیر نزولی را می توان در نتیجه که تیم امید در اینچئون گرفت دید. البته به نظر من آنچه که در اینچئون رخ داد سیگنال آخر بود. ما قبل تر سیگنال های دیگر را دریافت کرده بودیم. اینکه بازیکنان بی کیفیت خارجی به لیگ ما راه یافتند و اینکه ما نمی توانیم به لیگ های اروپایی بازیکن صادر کنیم. اینکه سن بازیکنان لیگ بالا رفته، اینکه تماشاگران از مسابقات استقبال نمی کنند و حتی عدم فروش بالای مطبوعات، سیگنال های این سیر نزولی بود. نوسانات نشان می دهد آسیب های جدی خورده و تغییر مربیان تیم های بزرگ هم موید این نکته است. اگر تمام این داده ها را کنار هم بگذاریم روشن می شود که لیگ ما وضعیت خوبی ندارد.

 

* به نظر شما با توجه به این لیگ می توان به تیم ملی در جام جهانی امیداور بود؟

- برای تحلیل عملکرد ایران در جام ملت ها اول باید دید برنامه کی روش چیست و او می خواهد چه کار کند. من آماری خواندم مبنی بر اینکه معدل سنی تیم ملی 27.5 سال است. این خطرناک است. باید دید کی روش برای این وضعیت چه برنامه ای دارد. او دیگر نمی تواند با استراتژی جام جهانی مقبول مردم و مطبوعات شود. در جام جهانی ما دفاع کردیم اما حالا باید حمله بکنیم. در جام ملت ها کسی از کی روش انتظاری برای دفاع ندارد و برای خوب دفاع کردن کسی او را تحسین نمی کند. در استرالیا ما نیمه دوم لیوان را خواهیم دید. اگر در جام جهانی دریبل می خوردیم می گفتم از مسی بزرگ دریبل خورده ایم. اما رقبای ما در جام ملت ها قطر، امارات و تیم های در این دست هستند و کسی دریبل خوردن از بازیکنان این تیم را بر نمی تابد.

 

* به تیم امید هم اشاره کردید اگر بپذیریم که هر سال عقب گرد هم می کنیم اما باز هم نمی توان باخت 4 بر 1 برابر ویتنام را باور کرد...

- حق با شما است. تحلیل من این است هر وقت تیمی از کشوری به مسابقاتی اعزام می شود این نکته خیلی مهم است که آن تیم را سالم به درون زمین ببریم. اگر خاطرتان باشد در مقدماتی جام جهانی 2002 و در جریان بازی با بحرین مشخص شد که بازیکنان شرایط تیم ملی نامناسب بوده است. هر وقت مربی تیم ملی خارجی بوده است از این مسائل رخ می دهد. من هم با شما موافق هستم دریافت کردن 4 گل از ویتنام کار ساده ای نیست. پشت پرده 4 گل شب زنده داری بوده است و حتی همان مسائل اخلاقی هم در عملکرد بد تیم ملی در اینچون بی تاثیر نبوده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها