کد خبر: ۲۵۴۲۰
زمان انتشار: ۱۷:۴۵     ۱۴ آبان ۱۳۹۰
استراتژی اخیر دولت ناکارآمد آمریکا بردن مسایل بین الملی از متن به حاشیه و بهره برداری روانی، تبلیغاتی از این مسایل و منحرف کردن صحنه بین المللی از مسائل داخلی این کشور است.  در حالی که اکثر متحدان این کشور با چشمان  نگران و هراسان نظاره گرورشکستگی اقتصادی آمریکا و غرق شدن این کشوردر بحران هستند . تصمیم گیران کاخ سفید دست به دامن سیاست کهنه و از رنگ و رو رفته  " بحران بیرونی پوششی برای فرار از بحران داخلی "  زده اند سیاستی که معلول بحران داخلی این کشور است و در صحنه بین الملل و داخلی این کشور رنگی ندارد و همیشه شکست خورده است .
افشای اسناد ترور آمریکا جوابی دندان شکن بود به اتهامات و تهدیدات واهی دولت اوباما که ملت همیشه در صحنه ایران به دولت آمریکا داد. بی شک افشای چنین اسنادی به صورت رسمی  همزمان با تظاهرات  میلیونی ملت مسلمان ایران در 13 آبان روز تسخیر لانه جاسوسی  پیام واضح و دندان شکنی بود به تهدیدات اخیر آمریکا  علیه  مقامات و مسئولان   کشورمان ، اقدام  ملت و دولت ایران در این رابطه  ستودنی  بود وبه  الگویی تبدیل خواهد شد .تا دیگرکشورها هم دست از سکوت برداشته و حباب تو خالی دولت آمریکا که امروزه خون مظلومان عالم را می مکد بترکد .
بحران لاعلاج اقتصادی که گریبان گیر دولت اوباما و غرب شده و این کشورها را در آستانه یک انقلاب تمام عیار قرار داده علتی است که معلول آن طرح موضوعات بی پایه و اساس در صحنه بین الملل است و آنان را مجبور کرده تا برای فرار از دست طلبکاران و عواقب بین المللی این بحرانها دست به وقت کشی بزنند و هر آنچه رااز مکر و حیله در عالم سیاست آموخته اند به کار گیرند.
 بی شک نتیجه سیاست های غلط دولتمردان آمریکا در صحنه های بین المللی و بستر داخلی این کشور چیزیست که اکنون 99% مردم آمریکا را به خیابانها ریخته وآنها را از هر نژاد و رنگ در مقابل دولت قرارداده است. ظاهرا سیاست از  "متن به حاشیه " کاخ سفید سالهاست که گریبان خودشان را گرفته و آنها را آنقدراز متن دور کرده که اکنون حاشیه هم بدادشان نمی رسد سالهائی که به جای پرداختن به مسایل داخلی اقدام به تهدید، ترور ، ایجاد جنگ واشغال و ...  نموده اند . اشتباهاتی که  فاتحه اقتصاد این کشور را خواند و آمریکا را هرچه بیشتر در باتلاق اقتصادی فرو برد .
 ساکنان کاخ سفیداین روزها چنان دچار استرس و وحشت هستند که به جای تمرکز بر حل بحران اقتصادی اقدام به تهدید وترورعلنی مسئولان کشورمان میکنند .اقدامی که خوداز مصادیق بارز تروریسم دولتی است .
بحران فراگیر اقتصادی و بدهی
نارضایتی عمومی داخلی
سقوط متحدان و دست نشاندگان
تهدید، ارعاب و ترور بی پایه واساس کشور ها و شخصیت ها
رسوایی و از دست دادن اعتبار بین المللی
دست پاچگی و شتابزدگی در سیاست خارجی
و...
اینها علایم " سقوط " یک  قدرت بزرگ بین المللی است که کاخ نشینان آمریکا خوداز آنها آگاهی کامل دارند واز دسته گل هایی که کاخ سفید در سه دهه اخیر به آب داده است در حیرتند، خود کرده را تدبیر نیست .

 سرویس سیاسی افکار
احمد یوسفی
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها