کد خبر: ۲۵۴۱۹۶
زمان انتشار: ۱۱:۵۵     ۰۲ مهر ۱۳۹۳
به گزارش پایگاه 598 به نقل از پول نیوز ؛ دیروز (شنبه) مهلت 15 روزه به بانک ها مبنی بر پایان یافتن بنگاه داری آن ها به پایان رسید. بانک مرکزی 16 روز پیش (14 شهریور) از بانک ها خواسته بود تا با ارائه فهرست بنگاه ها، اولین گام را برای پایان یافتن به امور بنگاه داری بر دارند و تا بتوانند به وظیفه اصلی خود یعنی بانکداری بپردازند.

هر چند که عده ای از کارشناسان معتقدند که با توجه به رکود فعلی اقتصادی و شرایط نامناسب واگذاری ها و آنچه که بانک ها را در این شرایط قرار داده اند، سیاست دستوری بانک مرکزی مکانیزم درستی برای پایان دادن به بنگاهداری آن ها نیست.

درهمین حال رییس کل بانک مرکزی با وجود اینکه معتقد است تمام تقصیر بنگاه دار شدن بانک ها را نباید  گردن آنها انداخت اما پذیرفته‌ که باید بانک ها به مسیر قانونی خود بازگشته و اموال مازاد و همچنین شرکت های خود را واگذار کنند.

براین اساس سیف، رییس کل بانک مرکزی مهلت سه ساله ای را برای بانک‌ها مبنی بر این‌که سهام شرکت‌های تحت نظارت بانک‌ها در هر سال باید یک سوم کاهش یابد و همچنین مهلت پنج ساله ای هم برای واگذاری املاک مازاد بانک‌ ها تعیین کرد.

بر اساس این گزارش موضوع بنگاه داری بانک ها از زمانی آغاز شد، که بانک ها به جای پرداخت تسهیلات به بنگاه های اقتصادی مستقیما به بنگاه داری مشغول شدند.  دیروز، زمانبندی اجرایی کردن دستور رییس کل بانک مرکزی مبنی بر اعلام شرکت های تحت پوشش بانک ها به پایان رسیده است و باید منتظر بود تا اقدام جدی برای کاهش سهم بنگاهداری بانک ها برداشته شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها