کد خبر: ۲۵۳۶۰
زمان انتشار: ۱۲:۰۹     ۱۴ آبان ۱۳۹۰
یکی از فرماندهان ارشد ارتش آمریکا در افغانستان به دلیل انتقاد از "حامد کرزای" از کار برکنار شد.
به گزارش مهر به نقل از شبکه خبری ای.بی.سی، ژنرال "پیتر فالر" جانشین فرماندهی آموزش نیروهای افغانی پس از آنکه گفته بود "حامد کرزای منزوی شده است" شغل خود را از دست داد.

فالر در گفتگو با مجله پولیتیکو این سخنان را ایراد کرده بود. و ژنرال "جان آلن" فرمانده نیروهای ائتلاف در افغانتسان حکم اخراج وی را صادر کرده است.

در همین رابطه "جرج لیتل" سخنگوی پنتاگون نیز اعلام کرد: "لئون پانتا" وزیر دفاع آمریکا، از سخنان ژنرال فالر آگاه است و باید بگویم که فالر از جانب خود این سخنان را گفته و نه از طرف وزارت دفاع آمریکا. ما به نقطه نظرات ژنرال فالر احترام می گذاریم.

فالر در مصاحبه با پولیتیکو که روز پنجشنبه منتشر شده بود اعلام کرده بود که پس از 10 سال جنگ آمریکا دیگر اعتماد زیادی به حامد کرزای ندارد.

فالر اولین نفری نیست که در ارتش آمریکا به دلیل انتقاد از وضعیت موجود در افغانستان از کار بیکار می شود پیش از وی و در جولای 2010 ژنرال "استنلی مک کریستال" فرمانده آن روزهای نیروهای ائتلاف در افغانستان نیز به دلیل انتقاد از وضعیت موجود در افغانستان از ارتش اخراج شده بود.

ژنرال فالر در این مصاحبه از اظهارت چندی قبل کرزای مبنی براینکه در صورت جنگ پاکستان با آمریکا، افغانستان در کنار اسلام آباد خواهد ایستاد نیز انتقاد کرده بود.

وی از نحوه مصرف بودجه های اهدا شده به افغانستان نیز انتقاد کرده و گفته بود : ما 11 میلیارد و 600 میلیون دلار به شما پول داده ایم و اکنون شما می گوید که از نحوه مصرف آن اطلاع چندانی ندارید.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها