کد خبر: ۲۵۲۹۳۴
زمان انتشار: ۱۱:۴۳     ۳۰ شهريور ۱۳۹۳

سوال که زیاد است اما ‌ای کاش سازمان لیگ پا پیش می‌گذاشت و برای‌مان توضیح می‌داد که چطور مهرداد پولادی را بازیکن پرسپولیس معرفی کرده وقتی از دید کمیته انضباطی فدراسیون، او بازیکن آزاد است؟ اتفاق‌های رخ داده در این داستان، همه‌اش تکرار مکررات است و مهرداد پولادی همچنان امیدوار به حضور در الشحانیه! او از امضای قرارداد با این تیم قطری باز ماند چون باشگاه پرسپولیس به رفتنش رضایت نمی‌داد و از بدشانسی‌اش، همان موقع مسعود شجاعی به‌عنوان آخرین سهمیه خارجی الشحانیه راهی قطر شد.

همه چیز به سود پرسپولیس در جریان بود و همه بازگشت پولادی را انتظار می‌کشیدند که به یک‌باره کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال وارد گود شد و اعلام کرد که مهرداد پولادی بازیکن آزاد است. آنچه زیر سوال رفت، قرارداد باشگاه پرسپولیس با این بازیکن بود که حالا دیگر باید آن را فسخ شده بدانیم و پرسپولیس به خاطرش خیلی ضرر کرد.

همه تلاش مدیران باشگاه برای این بود که از ترانسفر پولادی بی‌نصیب نمانند اما حتی در همین حد هم مدیریت نداشتند. پیش از اینکه کمیته انضباطی وارد ماجرا شود و کار به این درگیری‌ها بکشد، مهرداد پولادی به دیدار رحیمی رفت و گفت که حاضر است قید طلب 500 میلیون تومانی‌اش را بزند و حتی پول رضایتنامه‌اش را هم بپردازد و از لیگ برتر برود اما مدیرعامل آن روزهای پرسپولیس پیشنهاد او را پس زد و حالا این باشگاه است که متضرر شده چرا که پولادی قانونا دیگر بازیکن پرسپولیس نیست و باشگاه هم هیچ سودی از جدایی او نبرده. پولادی هم اگرچه پولش را نگرفته اما حالا هم در انتخاب تیم جدیدش اختیار دارد و هم اینکه مسوولان الشحانیه برای او پیغام فرستاده‌اند که ممکن است بزودی قرارداد یکی از بازیکنان خارجی‌شان فسخ شود که در این صورت حتما مهرداد پولادی را جذب خواهند کرد.

الان اما دیگر چه اهمیت دارد که پولادی پیراهن کدام تیم را در کدام کشور خواهد پوشید؟ مهم واکنش‌های باشگاه است که هیچ اتفاق تازه‌ای را باعث نمی‌شود. پرسپولیسی‌ها می‌توانستند خیلی زودتر از اینها پرونده مهرداد پولادی را ببندند و او را در تیمشان نگه دارند اما به حرف زدن اکتفا کردند و فقط از آنها می‌شنیدیم که «مدارک ما معتبر است و پولادی به خاطر قراردادش، مجبور به تمکین از باشگاه.»

آنها همچنان با همین شیوه پیش می‌روند و در ماجرای قرارداد پولادی، خود را محق می‌دانند؛ بی‌آنکه بخواهند از حق مسلم‌شان برای شکایت متقابل استفاده کنند؟ شک‌برانگیز نیست؟ چرا پرسپولیس از هزار مدرک معتبری که به قول مدیرانش برای محکوم کردن مهرداد پولادی در اختیار دارد، علیه این بازیکن استفاده نمی‌کند؟ این را وقتی از سخنگوی باشگاه می‌پرسیم، پاسخ می‌دهد: «فعلا هیچ حکمی درباره مهرداد پولادی از سوی کمیته انضباطی فدراسیون به باشگاه ابلاغ نشده. هر وقت این اتفاق افتاد به شورای استیناف اعتراض می‌کنیم.»

مهدی خواجه‌وند سپس با اشاره به همین موضوع ادامه می‌دهد: «با قراردادی که در باشگاه وجود دارد و در سازمان لیگ هم ثبت شده، ما فکر می‌کردیم مهرداد پولادی بازیکن ما است اما گویا در جلسات کمیته انضباطی قراردادهایی ارائه شده که در باشگاه وجود ندارد! در حالی که در قراردادی که در باشگاه وجود دارد تأکید شده که هیچ متممی خارج از آن قرارداد، معتبر نیست. کسی از وجود متمم قرارداد پولادی خبر نداشت و فکر می‌کنم جز قراردادی که در سازمان لیگ ثبت شده، هیچ قرارداد دیگری
معتبر نیست.»

پرسپولیس هر چند بار هم که حرف‌هایش را تکرار کند، مهرداد پولادی الان دیگر بازیکن آزاد است. این را کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال روز چهارشنبه هفته گذشته اعلام کرد و معنایش این است که باشگاه پرسپولیس دیگر هیچ ادعایی نمی‌تواند نسبت به این بازیکن داشته باشد و پولادی هم می‌تواند با هر تیمی که دلش می‌خواهد، قرارداد ببندد. حالا سوال این است که اول فصل سازمان لیگ براساس کدام قرارداد نام مهرداد پولادی را در لیست رسمی بازیکنان بزرگسال پرسپولیس قرار داد؟ واقعا اگر آن لیست برای سازمان لیگ وجاهت قانونی داشت، متمم‌ تک نسخه‌ای قرارداد پولادی چطور نظر کمیته انضباطی را در مورد این بازیکن تغییر داده و چرا سازمان لیگ از متمم قرارداد او بی‌خبر بوده است؟ سازمان لیگ چطور بدون بررسی متمم قرارداد، نام پولادی را در لیست پرسپولیس نوشت؟


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها