کد خبر: ۲۵۲۶۳
زمان انتشار: ۱۴:۵۲     ۱۳ آبان ۱۳۹۰
منابع خبری تأکید کردند: ترور علی عبدالکریم علی، سفیر سوریه و غضنفر رکن آبادی، سفیر ایران در لبنان، به دست معارضین سوری که به تازگی وارد خاک لبنان شده و یا نیروهای سلفی محتمل بوده است.

به گزارش «تابناک»، برخی منابع خبری لبنان به نقل از مصادر اطلاعاتی و امنیتی اروپایی در بروکسل، از تلاش برخی گروه‌های سلفی افراطی و مسیحی برای ربایش عناصری از حزب‌الله و ترور سفیر ایران و سوریه در بیروت خبر دادند.
 
بنا بر این گزارش، پایگاه خبری «الجزیره تایمز» در گزارشی، هدف از تلاش برای ربایش عناصر حزب‌الله را مبادله آنها با چند چهره معارض سوری، از جمله آل جاسم، شبلی العیسمی و جوزف صادر دانست.

این پایگاه خبری به نقل از منابع امنیتی لبنان نوشت: این افراد ساماندهی تشکیلاتی خود را در کشورهای اروپایی، استرالیا، برزیل و آمریکا آغاز کرده‌اند.

منابع اطلاعاتی فرانسوی نیز در این باره گفتند که امکان هدف قرار دادن افرادی از حزب‌الله و دیپلمات‌های ایران و سوریه در بیروت توسط گروه‌های سلفی وجود دارد و افرادی با همین هدف پس از دیدن آموزش‌های لازم، فرانسه را به مقصد بیروت ترک کرده‌اند.

این منابع تأکید کردند: ترور علی عبدالکریم علی سفیر سوریه و غضنفر رکن آبادی، سفیر ایران در لبنان، به دست معارضین سوری که به تازگی وارد خاک لبنان شده و یا نیروهای سلفی محتمل است.

از سوی دیگر، مصطفی حمدان، رییس سابق گارد ریاست جمهوری لبنان و دبیرکل حرکت ناصریین مستقلین ـ المرابطون، عقاب صقر مشاور ارشد سعد حریری را به تلاش برای ترور سفیر ایران و سوریه در بیروت از طریق تشویق نیروهای سلفی متهم کرد.

عقاب صقر، نماینده مجلس و مشاور ارشد سعد حریری بود که همزمان با سقوط کابینه حریری از کشور بیرون رفت و در بروکسل اقامت گزید.

حمدان در جمع خبرنگاران گفت: هم‌اکنون صقر در بروکسل، همه تلاش خود را برای مسلح کردن معارضان سوری به کار بسته است.

وی، محمد رحال از چهره‌های معارض سوریه را همکار صقر دانست و گفت: همه این کارها به دستور سلمان بن سلطان، شاهزاده سعودی و با آگاهی عبدالحلیم خدام، معاون سابق رییس‌جمهور سوریه انجام می‌شود.

حمدان گفت: جمال جراح، نماینده لبنانی از فراکسیون المستقبل نیز تعدادی خودروی دزدیده شده را با همکاری خدام برای کارهای  تروریستی به سوریه فرستاده است.

وی جریان المستقبل را از دخالت در امور داخلی سوریه و تحریک سلفی‌ها برای انجام اقدامات تروریستی بر حذر داشت.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها