به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، در این آیین نامه چگونگی نظارت بر ارسال پیامکهای انبوه تبلیغاتی و
پیامکهای خدمات ارزش افزوده و ضوابط فعالیت اپراتورها و زیر مجموعه های آن
اعم از فراهم کننده و تجمیع کننده محتوا تعیین شده است.
همچنین
کمیسیون عالی ارتقای محتوای مرکز ملی فضای مجازی شرایط ارایه دهندگان خدمات
پیامک ارزش افزوده و پیامک های انبوه تبلیغاتی را در این آیین نامه تشریح
کرده که برای نهادها و سازمانهای مرتبط ابلاغ خواهد شد.
این آیین
نامه براساس مشکلات مطرح شده در ارسال و دریافت این پیامکها اعم از محتوای
آنها، نامشخص بودن مرجع ارسال و نقش اپراتورها در ارسال و دریافت پیامک
ها، به تصویب رسیده است.
همچنین بر اساس آن، وزارت فرهنگ و ارشاد
اسلامی موظف شده تا کارگروهی برای نظارت بر ارسال و تبادل پیامکهای انبوه
تبلیغاتی و پیامکهای ارزش افزوده با حضور نمایندگانی از مرکز ملی فضای
مجازی، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، نیروی انتظامی، وزارت اطلاعات، سازمان
تبلیغات اسلامی، دادستان کل کشور، ستاد کل نیروهای مسلح، شورای عالی انقلاب
فرهنگی و کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تشکیل دهد.