کد خبر: ۲۵۱۱۸۳
زمان انتشار: ۲۲:۵۸     ۲۴ شهريور ۱۳۹۳
به گفته خسروجردی بسیاری از تولیدکنندگان ایزوگام به دلیل افزایش قیمت از قیر تقلبی استفاده می‌کنند که البته اگر مقدار کمی خاکستر در ایزوگام باشد مشکل‌ساز نیست اما استفاده از نمونه تقلبی برای آسفالت بسیار مضر است.
به گزارش پایگاه 598 ؛ به نقل از بازار خبر طبیعی است اگر پالایشگاه‌های ایران به‌گونه‌ای طراحی شده باشند که سهم تولیدات کم‌ارزش آن‌ها مانند نفت کوره، قیر و VB که از بخش‌های انتهایی برج تقطیر به دست می‌آیند نسبت به فرآورده‌های با ارزشی مانند بنزین، گازوئیل، نفت سفید و LPG به شکل غیرطبیعی بالا و دور از استانداردهای فعلی و سابق جهان باشد، اما آنچه عجیب و غیرطبیعی است،‌ ممنوعیت استفاده از قیر ایرانی در بعضی کشورهای جهان و همچنین کیفیت بسیار بد آسفالت جاده‌های ایران ناشی از کیفیت بسیار پایین قیر است

کف خیابان‌ها و جاده‌هایی که نماد اول شهرداری یک منطقه به شمار می‌آیند این روزها در حال شکستن و ترک خوردن هستند، در کشوری مانند ایران که نفت حرف اول اقتصاد و تولید را می‌زند آیا نباید نگرشی جدی به این موضوع مهم کرد؟

حسن خسروجردی رئیس هیئت‌مدیره اتحادیه صادرکنندگان فرآورده‌های نفت، گاز و پتروشیمی ایران در گفتگو با بازارخبر، ضمن تبیین ظرفیت و توان‌بخش خصوصی نفت، گاز و پتروشیمی کشور، اتحادیه صادرکنندگان فرآورده‌های نفتی را بزرگ‌ترین تشکل اقتصادی عنوان و حجم صادرات آن را بیش از 26 میلیارد دلار اعلام کرد.

وی ادامه داد: اتحادیه آماده ارائه کمک به خروج روسیه از تحریم‌های که اخیراً دچار آن شده است با تشکیل کنسرسیوم‌های مشترک بین دو کشور از راه سواپ و ترانزیت و ساخت پالایشگاه در داخل ایران و یا کشورهای ثالث به‌خصوص کشورهای آفریقایی است که این کار موجب توسعه صادرات و گسترش فعالیت‌های اقتصادی هر دو کشور می‌شود.

خسروجردی افزود: قیمت قیر حدود 30 دلار در هر تن است که در مقایسه با دی ماه سال گذشته افزایش قیمت داشته است همچنین قیمت صادراتی هر تن قیر با بشکه در حال حاضر حدود 530 تا 535 دلار است. 

رئیس هیئت‌مدیره اتحادیه صادرکنندگان فرآورده‌های نفت، گاز و پتروشیمی ایران تأکید کرد: به عبارت دیگر هر تن قیر در بورس یک میلیون و 300 هزار تومان و هر تن قیر با بشکه یک میلیون و 750 هزار تومان خرید و فروش می‌شود.

وی ضمن گلایه استفاده از قیر تقلبی بیان کرد: بسیاری از تولیدکنندگان ایزوگام به دلیل این افزایش قیمت از قیر تقلبی استفاده می‌کنند البته اگر مقدار کمی خاکستر قیر طبیعی در ایزوگام باشد خیلی مشکل‌ساز نیست اما استفاده از قیر تقلبی برای آسفالت بسیار مضر است.

خسروجردی با تأکید بر این‌که این نوع آسفالت در کمتر از یک سال کنده می‌شود، افزود: برای جلوگیری از استفاده قیرهای تقلبی در پروژه‌های راه‌سازی باید قیر قبل از استفاده توسط کارخانه‌های آسفالت آزمایش شود.

طبق این گزارش شرکت‌های کوچک و خرده‌پا به دلیل اینکه در عرضه قیر باکیفیت می‌توانند با شرکت‌های اصلی رقابت کنند، یا انحصار خرید قیر از شرکت‌های اصلی را نصیب خود می‌کنند یا از انواع روش‌های تقلب برای تولید قیر بی‌کیفیت و کم‌ارزش و فروختن آن تحت نام قیر ایران بهره می‌گیرند. چنان‌که بعضی از این شرکت‌ها قیر طبیعی را می‌فروشند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها