کد خبر: ۲۵۰۷۳
زمان انتشار: ۱۹:۱۷     ۰۹ آبان ۱۳۹۰
گفت و گو ی پانا با کارشناسان و یکی از امضا کنندگان استیضاح:

خبرگزاری پانا: عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: حسینی در جریان اختلاس اخیر بی تقصیر است اما مجلس تنها ابزار فشار به سیستم بانکی را استیضاح وی می داند و به همین دلیل از وی درخواست پاسخگویی به مجاس کرده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی پانا، به آخرین زمان وزیر برای استیضاح در مجلس باقی مانده است اما همچنان نمایندگان مجلس تاکید می کنند که این استیضاح به ضرر اقتصاد است، البته برخی این استیضاح را عاملی برای مصون ماندن وزیر اقتصاد از این اختلاس دانسته و تاکید می کنند با رای اعتماد مجلس به وی اعتماد مردم به سیستم اقتصادی مضاعف می شود.

جبار کوچکی نژاد  در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی پانا اظهار می دارد : وزیر اقتصاد در جریان اختلاس اخیر کمترین تقصیر را دارد اما از آنجایی که ما نمی توانیم رییس کل بانک مرکزی را عزل کنیم و با در سیستم اقتصادی و بانکی مداخله کنیم تنها ابزار ما توضیح خواستن از وزیر است.

وی تاکید می کند : وزیر اقتصاد عملکرد مناسبی در حوزه اقتصاد و به خصوص هدفمندی داشته و استیضاح وی به معنای رای عدم اعتماد نیست.

این امضا کننده استیضاح وزیر اقتصاد می افزاید: فرصت خوبی است تا وزیر اقتصاد ثابت کند در جریان اختلاس بی تقصیر  است.

قانون هدفمندی یارانه ها با آرامش توسط حسینی اجرا شد

همچنین ، علیرضا عسکری مارانی، کارشناس بازار سرمایه  در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی پانا در این باره می گوید: حسینی جزء بهترین وزرای اقتصادی کشور است و نباید با این وزیر موفق ناعادلانه و احساسی برخورد شود.

وی تصریح می کند: قانون هدفمندی یارانه ها که آرزویی دست نیافتنی برای اقتصادانان تلقی می شد و آثار تبعات بسیار نامشخصی برای آن متصور بودند توسط حسینی با موفقیت اداره و با آرامش به اجرا درآمد.

عسکری مارانی در توضیح عملکرد مثبت وزیر در طول این 3 سال اظهار می دارد: ایجاد شورای رقابت، فعال کردن خصوصی سازی در راستای سیاستهای ابلاغی به خصوص در واگذاری کامل سهام 3 بانک (ملت، تجارت، صادرات) و بیمه های البرز، آسیا و دانا و اتمام واگذاری های شرکتهای تولیدی همچون فولاد و مس و پالایشگاه ها، توجه و ایجاد رونق در بازار سرمایه، با حضور دائمی در جلسات شورای بورس، ایجاد ابزارهای مشتقه مناسب در بازار، مکانیزه نمودن معاملات بورس، نهادینه کردن فرهنگ مالیات بر ارزش افزوده و مکانیزه کردن فعالیتهای سازمان امور مالیاتی کشور، مشارکت در تهیه و تنظیم قانون برنامه 5 ساله بخشی از فعالیت های وزیر موفق اقتصاد بوده است.

این کارشناس بازار سرمایه با اشاره به رای اعتماد بالای وزیر در مجلس هنگام معرفی، تصریح می کند: حسینی با استفاده از نیروهای با تخصص و تجربیات متفاوت همواره سعی در ایجاد فضای مناسب کسب و کار جامعه داشته و در شرایط اقتصادی ناشی از تحریم، انعطاف پذیری وی یکی از خصوصیات بارز برای نحوه مدیریت بحران تلقی می شود.

عسکری با نگاهی به شرایط اقتصاد جهانی تاکید می کند: به جای اینکه وقت سکاندار اقتصادی کشور با استیضاح تلف شود بهتر است او را در ادامه مسیر کارش برای ایجاد بازار سرمایه قدرتمند، دستگاه مالیاتی قوی و مقتدر، کاهش تصدی گری دولت از طریق فروش دارایی ها، مراقبت بیشتر بر گمرکات جهت اخذ عوارض، اطمینان بخشی به جامعه از نظارت کافی بر بیمه ها، جذب سرمایه گذاران خارجی، کنترل مناسب بر تقسیم وجوه در چارچوب قوانین بودجه و حضور موثر در بانک جهانی و صندوق بین المللی پول یاری کند.

 

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
محمدجواد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۳۶ - ۰۹ آبان ۱۳۹۰
۰
۰
خوبه که خودتون هم میدونید کارتون درست نیست
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها