کد خبر: ۲۵۰۶۹۰
زمان انتشار: ۱۴:۰۶     ۲۳ شهريور ۱۳۹۳
از دیگر عوامل افت کنونی قیمت سهام در بازار سرمایه به دلیل ناپایداری در اقتصاد می باشد بطوریکه به دلیل عدم ثبات اقتصادی در کشور نقدینگی به سمت بازارهای مالی به صورت موجی حرکت می کند
به گزارش پایگاه 598 ؛ به نقل از بورس نیوز روند فرسایشی بازار سرمایه موجی از ناامیدی را در بین سهامداران ایجاد کرد، این در حالی است که متأسفانه حمایت خاصی توسط مسئولین اقتصادی در جهت جبران بخشی از ضرر سهامداران نمی شود.

شایان ذکر است در شرایطی که اقتصاد کشور در حالت رکود می باشد بهترین مولفه جهت رونق اقتصادی بنگاه ها، بازار سرمایه می باشد بطوریکه به کمک بورس قادر به تأمین مالی طرح های توسعه هلدینگ ها و شرکت های تولیدی خواهیم بود و بالتبع کشور شاهد رونق اقتصادی نیز می شود اما متأسفانه عملکرد مسئولین اقتصادی نگاهی متفاوت به بازار سرمایه است مصداق این مسئله در بی تفاوتی مسئولین نسبت به شرایط بحرانی بازار سرمایه می باشد.

در همین راستا، عباسعلی نورا، مدرس دانشگاه اظهار داشت: بازار سرمایه چنانچه گردش سرمایه در آن در حد نرمال باشد، تورم زا نمی باشد اما اگر این گردش سرمایه در بورس از حالت متعارف خارج گردد، تورم زا می شود.

نورا تصریح کرد: علت اصلی کاهش قیمت سهام در بازار سرمایه به دلایل متعددی می باشد از جمله اینکه صاحبان سرمایه برای معاملات سهام خود، دیدگاه کوتاه مدتی داشتند. همچنین در مقطعی تفکر کسب سود مطلوب در بورس منجر شد که دلال ها وارد بازار سرمایه شوند. در نتیجه این قضیه منجر شد که گردش سرمایه از حد متعارف خود بگذرد علاوه بر این تفکر دلال ها مبنی بر دیدگاه کوتاه مدت منجر به شروع عرضه سهام در بورس شد.

وی افزود: بنابراین حجم عرضه نسبت به تقاضا افزایش یافت در چنین شریطی نیز رکود اقتصادی کشور به این وضعیت شدت بیشتری داد همچنین از دیگر عوامل افت کنونی قیمت سهام در بازار سرمایه به دلیل ناپایداری در اقتصاد می باشد بطوریکه به دلیل عدم ثبات اقتصادی در کشور نقدینگی به سمت بازارهای مالی به صورت موجی حرکت می کند این در حالی است که نقدینگی گاهی به سمت بازار طلا و ارز، گاهی به سمت بازار مسکن و یا بازار سرمایه در حال جابه جایی است.

این مدرس دانشگاه عنوان کرد: علاوه بر موارد مذکور، تبلیغات اشتباه نیز عامل دیگری جهت افت قیمت سهام می باشد. به گونه ای که این عامل منجر به هجوم یکباره سرمایه گذاران به سمت بورس شد.

وی در خاتمه افزود: بنده در مقطع فعلی به سهامداران توصیه می کنم که سهام خود را در بازار سهام عرضه نکنند چراکه در شرایط فعلی بازار سرمایه دچار التهاب است و با این اقدام نه تنها سهامداران، اصل سرمایه خود را از دست می دهند بلکه سودی نیز به دلیل شرایط موجود نمی توانند کسب کنند بنابراین پیشنهاد می گردد که سهامداران با ایجاد وحدت در خصوص عدم عرضه سهام صبر پیشه کنند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها