کد خبر: ۲۵۰۴۱
زمان انتشار: ۱۴:۵۸     ۰۹ آبان ۱۳۹۰
گاردین:
طی گزارش‌های منتشر شده، آمریکا در نظر دارد ظرف مدت ۱۰ سال آینده بودجه‌ای معادل ۷۰۰ میلیارد دلار برای به روز رسانی تسلیحات مخرب هسته‌ای خود به کار گیرد.
به گزارش فارس به نقل از روزنامه انگلیسی گاردین، گذشت دو دهه از پایان جنگ سرد دارندگان کلاهک های هسته ای را بر آن داشته است تا سلاح های کشتار جمعی خود را نوسازی کنند و آمریکا در این میان 700 میلیارد دلار را برای به روز رسانی تسلیحات مخرب خود در نظر گرفته است که در طول یک دهه آینده عملیاتی خواهد شد.

بر اساس این گزارش، روسیه و پاکستان از دیگر دارندگان سلاح های کشتار جمعی اتمی هستند که برای توسعه این سلاح‌ها در عین مشکلات داخلی و اقتصادی برنامه ریزی می کنند.

گزارشی که روز دوشنبه منتشر شده است نشان می دهد کشورهای دارنده تسلیحات اتمی برنامه جدیدی را برای توسعه و به نوسازی زرادخانه های خود در دستور کار قرار داده اند.

بر اساس این گزارش، این پروژه که هزینه های بسیاری را به دنبال خود دارد در حالی به صورت یک ضرورت در میان کشورهای فوق مطرح می شود که مشکلات اقتصادی و بحران های اجتماعی تمام دارندگان سلاح های کشتار جمعی را به زانو در آورده است.

گزارش ها نشان می دهد آمریکا به تنهایی ۷۰۰ میلیارد دلار را برای نوسازی تسلیحات اتمی خود در نظر گرفته است که در طول یک دهه و با برنامه ای گام به گام اجرایی خواهد شد.

در این میان روسیه با صرف 70 میلیارد دلار، سامانه های انتقال خود را به روز رسانی خواهد کرد و کشورهای فرانسه، چین، هند و پاکستان نیز طرح هایی را در دست اجرا دارند.

به نوشته گاردین، رژیم صهونیستی از دیگر دارندگان سلاح های اتمی، در جهت توسعه برنامه تسلیحاتی خود، بودجه ای را در نظر گرفته است .

در حال حاضر در روسیه و پاکستان، سلاح های اتمی به عنوان بخشی از توان نظامی در نظر گرفته می شود که از برنامه دفاعی و نقش بازدارندگی آنها کاسته شده است.

 انگلیس نیز که یکی دیگر از دارندگان سلاح اتمی است، علیرغم بحران های اجتماعی داخلی و مشکل کسری بودجه شدید، قصد دارد با حفظ اینگونه تسلیحات به نظام سه گانه امنیتی خود پایبند باشد. سامانه ای که در آن تنها 25 میلیارد پوند برای ساخت زیر دریای های اتمی جدید بودجه لازم است .
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها