کد خبر: ۲۵۰۳۰۰
زمان انتشار: ۱۲:۵۹     ۲۲ شهريور ۱۳۹۳
رئیس سازمان شیلات پرورش ماهیان زینتی را بهترین فرصت شغلی برای بانوان فارغ التحصیل رشته شیلات دانست و گفت: بانوان رشته شیلات به این شغل سود آور بیشتر فکر کنند.
به گزارش پایگاه 598 ؛ به نقل از بازار خبر
حسن صالحی رئیس سازمان شیلات در گفتگو با خبرنگار بازارخبر تولید ماهیان زینتی را یکی از مهم‌ترین بحث‌های سازمان شیلات دانست و گفت: در یک دهه گذشته تولید بسیار کمی از ماهیان زینتی داشتیم و مقدار کمی از کشورهای آسیای جنوب شرقی وارد می‌کردیم.

 

وی در ادامه از احداث مراکز بزرگ تولید و تکثیر ماهیان زینتی در کشور خبر داد و بیان کرد: امروز در استان‌های مختلف بیش از 150 میلیون عدد بچه ماهی زینتی در مراکز گوناگون تولید و تکثیر می‌شود و در صورت استمرار این عدد می‌تواند سالانه 20 تا 30 درصد رشد پیدا کند. به‌خصوص اینکه امروز گونه‌های جدیدی که در گذشته وارد می‌کردیم اکنون در داخل کشور تولید و تکثیر می‌شود.

رئیس سازمان شیلات افزود: گونه‌های آب‌شور کمتر در آکواریوم ما دیده می‌شود به همین دلیل این موضوع در دستور کار قرار گرفته و مذاکراتی با بعضی از مناطق آزاد، شده است که امیدواریم آکواریوم‌های بزرگ به‌عنوان مراکز توریستی برای بازدید خانواده‌ها اختصاص یابد.

وی اظهار داشت: مطالعاتی در برخی شهرهای بزرگ صورت گرفته تا ایجاد آکواریوم‌ها در دستور کار قرار گیرد البته در شهرستان محلات در پارک گل و گیاه، ماهیان زینتی به‌عنوان یکی از بحث‌های جدی موردمطالعه قرار گرفته تا گسترش این حرکت همگانی شود.

صالحی در خصوص صادرات این ماهی‌ها گفت: امروز صادرات این ماهی‌ها به کشورهای آسیای میانه و همچنین کشورهای حوزه خلیج‌فارس صورت می‌گیرد و برخی از گونه‌ها نیز به کشورهای اروپایی فرستاده می‌شود.

رئیس سازمان شیلات پرورش ماهیان زینتی را بهترین فرصت شغلی برای بانوان فارغ‌التحصیل رشته شیلات دانست و تأکید کرد: ممکن است کار در پرورشگاه‌های بزرگ و دوردست برای خانم‌ها دشوار باشد اما پرورش این ماهیان می‌تواند یک فعالیت خوب و اقتصادی باشد ضمن اینکه به رونق این صنعت کمک می‌کند.

صالحی خاطرنشان کرد: با سازمان دامپزشکی توافق کردیم تا کسانی که حتی در جاهای کوچک یا زیرزمین 40-30 متری دارند، بتوانند جهت تولید و تکثیر بچه ماهی زینتی اقدام کنند تا بدین‌وسیله درآمد و شغل پایداری ایجاد شود.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها